Kyllä monien ilmoitusten kuvien osalta ollaan herran hallussa mitä niistä voidaan päätellä ja mitä niiden takaa lopulta paljastuu. Pt:n näkökulmasta vaikea sanoa missä määrin "tukevilla" tai esim vähemmän rintavilla mittojen ilmoittaminen karsisi asiakkaita, ja toisaalta vähentäisikö lukujen ilmoittaminen epävarmuutta, turhaa viestittelyä ja ohareita.
Itsellä ei suurta ongelmaa asian kanssa. Oma haamuraja menee 60kg ja joskus olen painoa tiedustellut. Pituus-paino-suhde antaa hyvän pohjan ja kuvista näkee yleensä perssilmälläkin onko urheilua harrastettu ja minkä verran. Perstuntumalla ja turskan näkökulmasta puolestaan sanoisin, että jos strategisten mittojen ilmoittaminen olisi standardi, niin pelikenttä menisi suuressa kuvassa - huijareista huolimatta - pykälän avoimempaan suuntaan.
Itse uskoisin mittojen sinnikkäälle ilmoittamattomuudelle syynä olevan se, että saadaan mahdollisimman moni ottamaan yhteyttä, vaikka sitten turhien yhteydenottojen uhalla jos joku sattuu mittoja kyselemään. Harva sitten ovelta enää kääntyy takaisin.
Itsellenikin kävi jokunen vuosi sitten niin, että kuvien mukaan varasin ajan kuvitellen pituuden sinne 160 kummankin puolen. Itselleni pieni pyöreys on mieleen, ei liika, joten tuntui juuri sopiva löytyvän.
Mutta vastassa olikin paljon suurempi nainen kuin olin ajatellut, lähemmäs 180 pitkä ja korkkkarit jalassa vielä pidempi. Silloin pyöreys on jo suuruutta verrattuna ajattelemaani +/-160 senttisen pyöreyteen.
Enhän siinä kehdannut ympärikään kääntyä, vaan raha vaihtoi omistajaa ja suihkun kautta hommiin.
Olihan se perse sitten massiivinen, kun leidi hinkkasi märkää vittuaan naamaani vasten välilllä huudellen ettet vain tukehdu sinne. Itse koetin huudella, että ole varovainen sen suhteen, vaikkakaan ei tämä huonoimpia lähtöjä taitaisi olla.
Mutta tässä esimerkki, ettei ostaja kehtaa kääntyä ovelta jos ei ole älynnyt mittoja kysyä. Palvelu otetaan ja maksetaan. Jos ilmoituksessa olisi ollut mitat, niin tuskin olisi aikaa varannut, ainakaan samoin ajatuksin.