Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hupakon työn arvostaminen  (Luettu 7296 kertaa)

Poissa Vieras0044

  • Full Member
  • Viestejä: 114
  • ** Piristää muiden päivää
Hupakon työn arvostaminen
« : Maaliskuu 25, 2020, 10:27:52 »
Saattaa tällainen ketju jo olla olemassakin, mutta en äkikseltään löytänyt sellaista.

No se mitä haluan tässä nyt kirjoittaa on sellainen asia että. Jos ja kun monet varmaankin ajattelee mun viime aikaisten kirjoitusten perusteella etten arvostais hupakoita ollenkaan niin ei pidä paikaansa. Arvostan erittäinkin suuresti heidän työtään enhän muuten olisi harrastanut hupakoissa käyntiä jo  neljällä vuosikymmenellä ja kantanut sekä markkoja että euroja heille varmaankin lähemmäs 20000:n euron arvosta. Ja välillä todella vähäisistä rahoistakin huolimatta olen käynyt hupakoissa.Ja tuo on vaan arvio todellinen euro määrä voi olla korkeampikin.
Siis miksi olen kirjoitellut viime aikoina mitä olen kirjoitellut johtuu siitä, että olen vaan hyvin huolissaan hupakoiden ja turskien terveydestä!!! ja kaikkien muidenkin terveydestä.Mikään raha maailmassa ei korvaa terveyttä. Itse ainakin arvostan terveyttä enemmän kuin maallista mammonaa. Joidenkin(useankin) kirjoittelusta vaan saa sellaisen käsityksen, että vähät välittää omasta tai muiden terveydestä. Ja joillakin tuntuu vaan olevan sellainen ajatusmaailma ettei se Minuun tartu. Ja tuokin huvittaa kun jotkut kirjoittaa, että haastattelevat turskat tarkasti ennen kuin ottavat vastaan. No mistäpä kukaan voi olla varma, että se haastateltava turska on täysin rehellinen omissa vastauksissaan??? Jos vaan haluttaa pillua niin paljon ettei kerro totuutta omasta terveydestään tai lähiaikojen kontakteista??

No, siis joka tapauksessa olen aina arvostanut hupakoiden työtä paljon ja tulen aina arvostamaankin. Ja on aivan varma, että kun tää korona tilanne joskus rauhoittuun niin jatkan takuu varmasti hupakoissa käyntiä edelleen jos hengissä olen.
Jos tämä kirjoitukseni aiheuttaa paskamyrskyn niin sitten aiheuttaa.

Pysykää iloisina ja terveinä!! :)

Ugh! Olen puhunut!


Poissa Vieras0106

  • Newbie
  • Viestejä: 45
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #1 : Maaliskuu 25, 2020, 10:55:58 »
^ Terve järki voittakoon ja tsemppiä kamikaze-toimijoille, puolin ja toisin.

Poissa Waterman2

  • Hero Member
  • Viestejä: 684
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #2 : Maaliskuu 25, 2020, 11:23:58 »
Saattaa tällainen ketju jo olla olemassakin, mutta en äkikseltään löytänyt sellaista.

No se mitä haluan tässä nyt kirjoittaa on sellainen asia että. Jos ja kun monet varmaankin ajattelee mun viime aikaisten kirjoitusten perusteella etten arvostais hupakoita ollenkaan niin ei pidä paikaansa. Arvostan erittäinkin suuresti heidän työtään enhän muuten olisi harrastanut hupakoissa käyntiä jo  neljällä vuosikymmenellä ja kantanut sekä markkoja että euroja heille varmaankin lähemmäs 20000:n euron arvosta. Ja välillä todella vähäisistä rahoistakin huolimatta olen käynyt hupakoissa.Ja tuo on vaan arvio todellinen euro määrä voi olla korkeampikin.
Siis miksi olen kirjoitellut viime aikoina mitä olen kirjoitellut johtuu siitä, että olen vaan hyvin huolissaan hupakoiden ja turskien terveydestä!!! ja kaikkien muidenkin terveydestä.Mikään raha maailmassa ei korvaa terveyttä. Itse ainakin arvostan terveyttä enemmän kuin maallista mammonaa. Joidenkin(useankin) kirjoittelusta vaan saa sellaisen käsityksen, että vähät välittää omasta tai muiden terveydestä. Ja joillakin tuntuu vaan olevan sellainen ajatusmaailma ettei se Minuun tartu. Ja tuokin huvittaa kun jotkut kirjoittaa, että haastattelevat turskat tarkasti ennen kuin ottavat vastaan. No mistäpä kukaan voi olla varma, että se haastateltava turska on täysin rehellinen omissa vastauksissaan??? Jos vaan haluttaa pillua niin paljon ettei kerro totuutta omasta terveydestään tai lähiaikojen kontakteista??

No, siis joka tapauksessa olen aina arvostanut hupakoiden työtä paljon ja tulen aina arvostamaankin. Ja on aivan varma, että kun tää korona tilanne joskus rauhoittuun niin jatkan takuu varmasti hupakoissa käyntiä edelleen jos hengissä olen.
Jos tämä kirjoitukseni aiheuttaa paskamyrskyn niin sitten aiheuttaa.

Pysykää iloisina ja terveinä!! :)

Ugh! Olen puhunut!

Täyttää asiaa koko Jokusen puheenvuoro. Olen samoilla linjoilla. Kyse on nimenomaan poikkeuksellisista tilanteesta, jollaista ei ole ollut sitten sotien.

Asioita voi ymmärtää väärin ja syyllistyä tai syyllistää, että ei arvosteta toisen työtä. Siitä ei ole kyse vaan, kuten Jokunen sen alleviivaa. Oma ja läheisten terveys on tärkeämpää kuin raha. Huoli läheistten hyvinvoinnista on aiheellista, ja siksi hän ei hupakoi.

Kun luin Jokusen kirjoituksia, hän oli huolissaan palveluntarjoajista ja turskaveljistä, jotka silti jatkavat tässä tilanteessa maksuseksiä. Toki sen voi ottaa kritiikkinä omaa työtään kohtaan. Miksi Jokunen ei saisi olla huolissaan ja perään kuulluttaa vastuullisuutta, koska koronavirus leviää kuin kulovalkea ympäriinsä?

Samalla tavalla terveydenhuollon ammattilaiset olivat todella vittuuntuneita, kun ihmiset eivät noudatteneet viikonloppuna neuvoa pysyä pois ravintoloista ja baareista, kun he pistävät itsensä täysillä likoon ja tekevät ylimääräisiä vuoroja hikihatussa.Drama-kuningatar Perse voisi edes miettiä, miltä heistä tuntuu, kun itse yrittää parhaansa ja suurin osa kansasta viittaa kintaalla ohjeille. Samoin voisit miettiä, myös Jokusen näkökulmaa. Jos hän itse tekee kaiken, jotta virus ei tarttuisi, on aika turhauttavaa, kun muut eivät toimi samoin.

Jos taloudellisesta syistä ei pysty pistämään pillejä pussiin, se on asia erikseen. Jokainen tekee omat valinnat ja elää niiden kanssa.           
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2020, 11:26:50 kirjoittanut Waterman2 »
"Yeah, well, that's just, like, your opinion, man"

Poissa Vieras0106

  • Newbie
  • Viestejä: 45
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #3 : Maaliskuu 25, 2020, 11:45:12 »
^ Juuri näin! Terveyden näkökulmaa me ”kansanvalistajat” täällä toitotetaan. Oikeasti!

En ole kenenkään kaksoisnikki, käsi sydämellä.

Poissa Cassette

  • Newbie
  • Viestejä: 8
  • * Kelpo kaveri
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #4 : Maaliskuu 25, 2020, 12:16:39 »
No mutta höpsis kullat. Huomenta. Pitää katsoa tulevaisuutta! Suurlama. Jengillä loppuu fyrkat. Bisneksiä heittämällä nurin. Pöh ikävää. Peruste hupakeerata rahaa täysiä säästöön. Viel ehtii ennen kuin asiakkaat delaa. Tai lopettaa käynnit jos ulkonaliikkumiskielto. Tai hinnat romahtaa. Kriitikko vois miettiä omalle kohdalle.
Toisaalta pimpin magneettivoima ihku on. Turskat aina eurot löytää. Jättää vaimolle turhakkeet ostamatta. Lopettaa röökin viimein. Semmosta.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #5 : Maaliskuu 25, 2020, 12:49:38 »
En ole edelleenkään saanut vastausta siihen, että miten ihmisen olisi tarkoitus lopettaa työnteko ilman minkäänlaista varoitusaikaa. Minä olin laskenut bisneksiäni tämän kesän varaan, niin että tänä kesänä saisin kerrytettyä itselleni hieman varallisuutta (johon olisi sitten voinut turvautua esim. pandemian iskiessä...). Aikataulullisesti tämä oli minulle siis ihan tavattoman huono-onninen isku.

Te sanotte puhuvanne terveyden ja vastuullisuuden puolesta, ja mustamaalaatte joitakin meistä seksityöntekijöistä vastuuttomiksi omannavantuijottelijoiksi siksi, koska emme lopeta työntekoa koronavirustilanteen vuoksi.

Tässä lista siitä, miten vastuuttomasti minä olen toiminut:

- Lakkasin käymästä oppilaitoksessani paikalla heti, kun Suomessa alettiin epäillä ensimmäistä koronatartuntaa, koska oppilaitoksessa olisin välttämättä joutunut oleilemaan ihmismassoissa. Siirryin itse etäopiskeluun ennen kuin oppilaitos sulki ovensa, ja sen vuoksi jouduin jäämään joiltakin kursseilta kokonaan pois. En halunnut ottaa riskiä, että olisin saanut asiakkaalta koronan ja vienyt sen oppilaitokseeni.

- Tämän jälkeen kävin harrastamassa muutamia sellaisia aktiviteetteja, joiden aikana oli mahdollista pysyä toisista ihmisistä turvavälin päässä. Sitten kun useimmat paikat viime viikon alulla suljettiin, lopetin kaikki ulosmenoa vaativat aktiviteetit.

- Lakkasin tapaamasta kaikkia siviilituttaviani kasvotusten.

- Tänään käyn näillä näkymin viimeisen kerran apteekissa, sen jälkeen en tapaa enää muita ihmisiä kuin ruokakaupan henkiläkuntaa ja niitä vähiä asiakkaita, jotka uskaltavat sopia tapaamisen tässä maailmantilanteessa.

- Käyn kaupassa kaksi kertaa viikossa, muuten en käy ulkona.

- Jos alan kokea oireita, niin asetan itseni välittömästi karanteeniin.

- Tämän varalta olen kasvattanut kotivarani normaalin 3 päivän sijaan kestämään 14 päivää, jotta karanteenin aikana minun ei tarvitsisi asioida kaupassa yhtä paljon, vaan voisin olla oikeasti karanteenissa.

- Pidän hygieniastani hyvää huolta, kuten aina.

- En ota vastaan asiakkaita, jotka kertovat tuntevansa olonsa sairaaksi.

- Olen foorumilla puhunut alusta lähtien siitä, miten koronatilanne täytyy ottaa vakavasti, mutta kuitenkin ilman panikointia, silloinkin kun ei vielä yleisesti oltu tajuttu, miten vakavasta asiasta tässä on kyse.

Jos voisin tehdä mitä haluan, niin olisin jo lopettanut työnteon. Olisin mieluummin jatkanut oppilaitoksessani paikalla käyntiä siihen asti, kun oppilaitos oli auki. Mutta aina ei saa, mitä haluaa, ja joskus realiteetit (kuten raha) pakottavat tekemään valintoja mielihaluista riippumatta. Olen rajoittanut omasta elämästäni nyt kaiken, minkä tässä hetkessä rajoittaa voin, ja parhaani mukaan varautunut rajoittamaan tulevaisuudessa vielä enemmänkin. Ja silti saan kuulla olevani ahne, paha ja itsekeskeinen idiootti, joka ei ymmärrä lopettaa työntekoa.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2020, 12:54:39 kirjoittanut Kuningatar Perse »
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0076

  • Full Member
  • Viestejä: 494
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #6 : Maaliskuu 25, 2020, 13:49:54 »
Tässä kaikessa humussa on hyvä muistaa, että edelleen saa tavata ihmisiä, vaikka kontakteja suositellaan välttämään ja  ulkonaliikkumiskieltojakaan ei Suomessa ole vielä jaeltu. Toki kieltojen aikataulusta voi olla montaa mieltä.

Moni käy vielä fyysisesti töissä ja on siten kontaktissa muihin. Bussit ja junat kulkee vielä. Ravintolatkin virallisesti vasta nyt laitetaan kiinni take-awayta lukuunottamatta. Kaupat tulee oletettavasti olemaan auki koko kriisin ajan.

Toki hupakko voi tartuttaa koronaa, mutta niin voi se kaupan täti, bussikuski, oma kollega, lääkäri tai vaikka posteljooni. Kaikki noista tekevät vielä töitä. Ja tosiaan kaikilla ei ole vaihtoehtoa laittaa kioskia kiinni tai ainakaan se ei ole helppo päätös.

Jos jotakuta tässä tilanteessa itse kritisoisin, menisi se tuohon porukkaan jotka ehdoin tahdoin ovat eksyneet baariin/yökerhoon vielä ihan viime hetkillä. Toinen porukka on nämä matkailijat, joille se viides fuengirolan, tirolin tai rukan ryyppyreissu on ollut elämää tärkeämpiä asioita. Sitten ihmetellään kun lentoja ei takaisin olekkaan...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2020, 13:51:55 kirjoittanut Hubbis »

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #7 : Maaliskuu 25, 2020, 14:11:56 »
Ja tätäkään minä en tajua. Ihmisiä saa edelleen tavata, ja monet tapaavatkin. Mutta silti ainoastaan seksityöntekijät ovat rahanahneita ilkimyksiä, kun eivät lopeta töissä käymistä, vaikka esim. minullakin on tällä hetkellä varmasti paljon vähemmän ihmiskontakteja kuin monilla muiden alojen ihmisillä. Silti me työntekoa jatkavat seksityöntekijät olemme pahiksia, riippumatta siitä olemmeko nähneet vaivaa tartuntojen ehkäisemiseksi, ja miten paljon vaivaa.
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0106

  • Newbie
  • Viestejä: 45
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #8 : Maaliskuu 25, 2020, 14:20:28 »
^ Ollaan saitilla, jossa keskustellaan seksistä, seksityöntekijöistä, seksinostajista etc. Vertailut on tyhmiä muihin ammattikuntiin, kuten se miksi toiset st ovat tauolla ja toiset eivät? Eikö?

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #9 : Maaliskuu 25, 2020, 14:23:43 »
Moderaattorit voisivat alkaa bannaamaan ihmisiä, joilla on yli kymmenen viestiä korona-aiheesta. Kaksoisnikeillä laitetut viestit laskettaisiin mukaan.  ;D

Poissa Cassette

  • Newbie
  • Viestejä: 8
  • * Kelpo kaveri
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #10 : Maaliskuu 25, 2020, 14:39:47 »
En ole edelleenkään saanut vastausta siihen, että miten ihmisen olisi tarkoitus lopettaa työnteko ilman minkäänlaista varoitusaikaa. Minä olin laskenut bisneksiäni tämän kesän varaan, niin että tänä kesänä saisin kerrytettyä itselleni hieman varallisuutta
Ei ei ei pidä laskea bisneksiä minkään varaan. Ei luottaa liikaa. Suhdanne yllättää aina housut kintuissa jos varautuminen jää sit ku. Puskuri säästettävä asap. Laillisena yrittäjänä kivasti korvausta hakea voisit.  Saatu raha varma raha. Aika myöhään säästämään heräsit. Ikävää se. Tsemppiä.

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #11 : Maaliskuu 25, 2020, 14:45:05 »
^^Miksi ihmeessä? Ei se koronavirus ainakaan siitä minnekään maan päältä häviä sillä että siitä vaietaan. Onhan tätä pään pensaaseen laittoa kokeiltu vähän laajemminkin. Koronavirus nyt vaan sattuu tällä hetkellä terrorisoimaan meidän ihan jokaisen elämää. Tavalla tai toisella. Koronavirus liittyy kyllä hyvin oleellisesti myös seksityöhön. Se kun sattuu leviämään juuri ihmiskontaktien kautta. Ainakin minä olen saanut täältä todella hyvääkin informaatiota koronavirukseen liittyen. Esimerkiksi muutaman seksityöläisen avautumisella seksityöläisten vaikeasta tilanteesta tämän koronaepidemian aikana ja takia. Paljon ajattelemisen aihetta. Tietysti on myös näitä kaikenlaisia trolleja, mutta ne ovat ilmeisesti aina keskuudessamme. Minusta koronaviruksesta on tärkeä keskustella täälläkin, kunhan se keskustelu pysyy niissä threadeissa joissa sen kuuluu olla.

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #12 : Maaliskuu 25, 2020, 14:51:49 »
Tärkeän informaation jakamiseen kyllä riittää 10 viestiä, loppu on turhaa jankkaamista.

Poissa Vieras0044

  • Full Member
  • Viestejä: 114
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #13 : Maaliskuu 25, 2020, 14:54:00 »
Tärkeän informaation jakamiseen kyllä riittää 10 viestiä, loppu on turhaa jankkaamista.

Tää varmaan poistetaan. Mutta sinulla on jäljellä 8 viestiä jäljellä antaa kommenttia tähän aiheeseen! Jankkaamiseen!  :D Tai oikeastaan 7 kun täältä yksi aiempi viesti on poistettu.

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #14 : Maaliskuu 25, 2020, 14:57:54 »
Tärkeän informaation jakamiseen kyllä riittää 10 viestiä, loppu on turhaa jankkaamista.

Tää varmaan poistetaan. Mutta sinulla on jäljellä 8 viestiä jäljellä antaa kommenttia tähän aiheeseen! Jankkaamiseen!  :D Tai oikeastaan 7 kun täältä yksi aiempi viesti on poistettu.

Kiitos. Sä olet jo kaksoisnikkiesi kera käyttänyt saldosi.  ;D

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #15 : Maaliskuu 25, 2020, 15:00:16 »
Hitto, taitaa olla koronaviestikiintiö jo täynnä. Mutta itselleni hyödyllistä informaatiota olen saanut nimenomaan palveluntarjoajien kirjoituksista. Muut (itseni mukaanlukien) ovat lähinnä mediapapukaijoja. Edesmenneen presidentti Mauno Koiviston hyvä neuvo oli: ei pidä provosoitua, kun provosoidaan.

Poissa Vieras0044

  • Full Member
  • Viestejä: 114
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #16 : Maaliskuu 25, 2020, 15:09:33 »
Tärkeän informaation jakamiseen kyllä riittää 10 viestiä, loppu on turhaa jankkaamista.

Tää varmaan poistetaan. Mutta sinulla on jäljellä 8 viestiä jäljellä antaa kommenttia tähän aiheeseen! Jankkaamiseen!  :D Tai oikeastaan 7 kun täältä yksi aiempi viesti on poistettu.

Kiitos. Sä olet jo kaksoisnikkiesi kera käyttänyt saldosi.  ;D

Sorry vaan, mutta kun minulla ei ole kaksoisnikkiä. Voit kysyä vaikka ylläpidolta. Jos he sellaiseen vastauksen antavat? En tiedä.

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #17 : Maaliskuu 25, 2020, 16:04:52 »
Eikö näitä koronaketjuja ole ihan tarpeeksi. Samat nikit ja joku "uusikin" taas palveluntarjoajien kimpussa ???
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 25, 2020, 16:09:32 kirjoittanut Jepe »
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #18 : Maaliskuu 25, 2020, 16:25:29 »
Moderaattorit voisivat alkaa bannaamaan ihmisiä, joilla on yli kymmenen viestiä korona-aiheesta. Kaksoisnikeillä laitetut viestit laskettaisiin mukaan.  ;D
Samaa mieltä.

Ennen kuin lähdetään tytöttelemään, syyllistämään tai vähättelemään hupakoiden toimeentulon kuihtumista, kannattaa yrittää joten samaistua näiden ongelmaan tai ainakin käyttää edes hieman empatiaa. Tiedän että muilla aloilla jo nyt joidenkin yrittäjien mielessä pyörii stressissä se lopullinen ratkaisu kun yrityksen pohja on kadonnut eikä suunniteltujen tulojen varaan rakennettu tulevaisuus toteudu. Ei edes se niukin toimeentulo.  Näiden olo ei varmaan parane vittuilevisata kommenteista. Mun mielestä modet sais bannata heti viikoksi jokaisesta vähättelevästä tai syyllistävästä kommentista. Jopa piilovittuilusta.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Paikalla 007 (oma)lupa naida

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1647
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Hupakon työn arvostaminen
« Vastaus #19 : Maaliskuu 25, 2020, 16:34:15 »
Kukaan ei ole kieltänyt parturissakaan käyntiä. Siinäkin on lähikontaktia aivan riittävästi.
9 vuotta ikään 69, joka on kivaa :-)