Maailmassa on kolme pohjoista: karttapohjoinen, magneettinen pohjoinen ja vakkaripohjoinen, jonne tuo nahkaviisari aina sojottaa.
Itse en ole huolissani tunteista tai tiskinalusista, kunhan ne eivät aiheuta minkäänlaisia ongelmia tai epämukavuuksia kummallakaan puolen asiakassuhdetta. Enemmän olen huolissani rahanmenosta, kun on löytynyt se ainutlaatuinen ihanainen. Sille kantaa uskollisesti kottikärryittäin kylmää käteistä, vaikka niillä summilla voisi vähän seikkaillakin. Siinä onkin itse asiassa hyvä rajanveto: Jos yli 75% hupsuilubudjetista menee samaan osoitteeseen, kannattaa kompassia kenties vähän tönäistä.
Ilotikku kirjoittaa asiaa, kuten aina. Jos miettii paljonko rahaa harrastukseen menee, siitä voisi olla huolissaan. Mutta liito-oravannahkoja menee moniin muihinkin harrastuksiin eikä toisista harrasteista saa lähellekään yhtä hyviä kiksejä, vaikka nekin antavat todella paljon, mutta eri tavalla. Kun on nähnyt maailman metropolit useaan otteseen ja muutenkin saanut toteuttaa omia unelmia, ei sitä kadu, vaikka kantaisi kultapossukerhon jäsenkortin ja säästöpossunsa usein samaan osoitteensa.
Dear Iki,
Mun kompassi osoittaa yleensä alapäähän, eli kohti Etelää. Mitähän se meinaa? Olen horoskoopiltani vesimiäs.