Joskus näyttää tapahtuvan myös tällaisia toistaiseksi selitystä vaille jääneitä tilanteita. Tapaamista sovittaessa puhelu katkeaa yhtäkkiä, ja kun koitan teknisen vian poissulkemiseksi soittaa takaisin päin, mikä kuulunee sinänsä hyviin tapoihin, puheluuni ei kuitenkaan vastata. Koitan tässäkin asiassa miettiä asioiden erilaisia puolia mahdollisimman neutraalisti ja laajasti etsimättä syypäitä tilanteeseen. Pikemminkin minua kiinnostaa ihmisen psykologiassa se, että mikä toisella osapuolella altistaa lyömään luurin korvaan, vaikka se ei kuulukaan sivistyneisiin käytöstapoihin ja toisenkin osapuolen pitäisi tämä asia tajuta. Minulle on tullut myös ikävämmänkin kuuloisia soittoja kaksi ja puolivuotisen urani varrella, mutta ikinä en ole itse lyönyt kenellekään luuria ilman hyväksyttävää syytä ja ennakkovaroitusta korvaan enkä myöskään pahemmin muuttanut äänensävyäni puhelimitse toiselle osapuolelle, vaan pyrkinyt aina ystävälliseen asiakaspalvelunevotteluhenkisyyteen. Silti kohtaan tällaistakin aina joskus, etten ehdi puhelimitse välttämättä päästä edes itse asiaan, ennen kuin puhelu on jo katkaistu, enkä sitä paitsi edes koe saati ymmärrä sanoneeni tai vihjaisseeni mitään sellaista, joka toimisi toisella osapuolella täydellisenä kiinnostuksen tappajana, koska vastahan sitä innokkain mielin oltiin minuun päin yhteydessä terveen kuuloisella uteliaisuudella ja muuten asiallisen kuuloisella käytöksellä...