Toisaalta, toimiiko tuollainen ehdottomuus? Toimiiko se, jos blokkaa kaikki, jotka eivät ole sisäistäneet joka ikistä kohtaa ilmoituksesta, vaan kysyvät kerran nätisti?
Uutiset:
Olen kerran elämässäni polttanut kannabista. Se ei ollut minun juttu. Ei ole tehnyt mieli sen jälkeen, mutta aika monet tuttavani, joista osa korkeissa yhteiskunnallisissa asemissa, polttelevat silloin tällöin.
Mitä tulee huoriin. Olen todella usein juonut lasillisen, kaksi tai joskus jopa kolme ennen tapaamista. Yksikään älä käytä päihteitä -huora ei ole minua torjunut.
Monet parhaimmat kokemukseni liittyvät kertoihin kun olen nauttinut alkoholia huoran kanssa. Ne eivät ole olleet tunnin tapaamisia arkipäivinä vaan enemmänkin perjantain myöhäisiä iltoja tyyliin pidetään hauskaa yhdessä ja maksat sitten sen mukaan.
Minulle alkoholi on positiivinen asia. Olen omat mokani tehnyt, mutta siitä ei ole tullut ongelmaa. Alkoholi vaikuttaa minun pääosin positiivisesti. Minusta tulee lemppeämpi, jaksan kuunnella ihmisiä paremmin.
Ihan tunnen itseni pyhimykseksi, vaikka olen vain monialainen huoripukki!
Alkoholitta olen ollut 25 vuotta, kamaa en ole edes kokeillut - en vain ole halunnut sekoittaa nuppiani kemiallisesti.
Lääkkeet ovat eri asia, mutta ne, mitkä ovat mulla pakollisia, eivät vaikuta käytökseeni tai mielenterveyteeni.
Tupakkaa ei sitten lasketa.
Mietojen huumeiden haitattomuudesta on ihan turha kinata täällä. Vaikka jotkut ovatkin haitattomampia kuin esim. alkoholi, niin se ei ole se pointti. Jos hupakko haluaa pysyä työroolissaan tarkasti kaidalla polulla, niin edes huumeiden vieminen mukaan asiakaskäynnille luvatta ei ole ok. Menet toisen hallinnoimiin tiloihin ja noudatat hänen ehtojaan. Piste.
Kannabiksella ei ole merkittäviä psyykkisiä eikä sosiaalisia haittoja. Kannabis ei yksin laukaise psykoosia. Ja eikös alkoholi laukaise todennäköisemmin? Se, jos muut syrjii ihmistä, joka polttelee, on osoitus niiden muiden ymmärtämättömyydestä. Vai mitä, jos koulussa kiusataan lihavaa, niin onko se sen oma vika, pitäskö sen laihtua?? Herranjumala. Sä et ole parempi ihminen koska oot päihteetön, vaan huonompi koska syrjit muita. Joo mä kannatan kans eläinoikeuksia. Olen siis alpakka.
Kannabiksella ei ole merkittäviä psyykkisiä eikä sosiaalisia haittoja. Kannabis ei yksin laukaise psykoosia. Ja eikös alkoholi laukaise todennäköisemmin? Se, jos muut syrjii ihmistä, joka polttelee, on osoitus niiden muiden ymmärtämättömyydestä. Vai mitä, jos koulussa kiusataan lihavaa, niin onko se sen oma vika, pitäskö sen laihtua?? Herranjumala. Sä et ole parempi ihminen koska oot päihteetön, vaan huonompi koska syrjit muita. Joo mä kannatan kans eläinoikeuksia. Olen siis alpakka.
En oikein ymmärrä sinua mutta ei se mitään. Saahan mielipiteitä olla.
Pikkuisen eri mieltä tuosta ”kannabis ei yksin laukaise psykoosia”. Koska minulla ei ole tieteellistä tutkimusta vastalauseeni tueksi, en lähde väittelemään asiasta. Saattaa se olla noin tai sitten ei. Painoarvo varmaankin sanalla ”yksin”
Huonoja puolia löytyy: nuorena aloitettu säännöllinen käyttö haittaa henkistä kehitystä, oppimista ja aikuistumista. Pitkäaikainen käyttö heikentää ongelmanratkaisu- ja keskittymiskykyä ja muistia sekä voi aiheuttaa välinpitämättömyyttä ja heikentää vuorovaikutustaitoja.
Kannabispäihtymyksen aikana huomiokyky ja reaktionopeus ovat merkittävästi heikentyneet, mikä lisää onnettomuusriskiä etenkin liikenteessä.
Kannabiksen käyttö voi johtaa psykoottiseen oireiluun, jopa laukaista psykoosin. Psykoosiriskiä lisäävät kannabiksen käytön aloittaminen nuorella iällä, käytetyn valmisteen korkea THC-pitoisuus, perinnöllinen alttius sekä traumatausta.
Se mitä inhoan erilaisten päihteiden käyttäjässä on persoonallisuuden muutos.
Mieluummin näen asiakkaan täysin selvänä ja samanlaisena kuin aiemminkin. Kuin että joku kerta hän saattaa olla tietynlainen, seuraavalla kerralla toisenlainen.
Käyttäjän mielestä hän saattaa olla fiksu ja filmaattinen supliikkimies, kun saapuu tapaamiseen parin kaljan ottaneena tai kannabisjointin aiheuttamassa rennossa tilassa.
Minulle tilanne merkitsee palveluntarjoajana arvaamattomasti käyttäytyvää ihmistä jota täytyy tarkkailla tavallista enemmän.
Siitä tunnetilasta ei irrottauduta hetkessä asiakkaan lähdettyä vaikka kuinka olisi rutinoitunut ammattilainen.
Nämä vain minun mielipiteitäni ja kokemuksiani. Ei voi yleistää.
Mieluummin näen asiakkaan täysin selvänä ja samanlaisena kuin aiemminkin.
Käyttäjän mielestä hän saattaa olla fiksu ja filmaattinen supliikkimies, kun saapuu tapaamiseen parin kaljan ottaneena tai kannabisjointin aiheuttamassa rennossa tilassa.
Ajattelin vaan tälleen ihan lyhyesti todeta, että minun luona asioidessaan ei kannata tulla tarjoamaan saati tyrkyttämään huumeita ja alkoholia, eikä varsinkaan tuoda sellaisia salaa mukana, eikä tapaamiseen ei tulla päihtyneenä. Kiitos!Luuletko että ne huumeita kauppaavat ovat tietoisia saati lukevat tätä foorumia?
Ajattelin vaan tälleen ihan lyhyesti todeta, että minun luona asioidessaan ei kannata tulla tarjoamaan saati tyrkyttämään huumeita ja alkoholia, eikä varsinkaan tuoda sellaisia salaa mukana, eikä tapaamiseen ei tulla päihtyneenä. Kiitos!Luuletko että ne huumeita kauppaavat ovat tietoisia saati lukevat tätä foorumia?
En ole koskaan kaupannut huumeita hutsuille, hutsut ovat kyllä muutaman kerran yrittäneet kaupata mulle. Uskoisin että näin päin se usein miten menee.
En oikein ymmärrä sinua mutta ei se mitään. Saahan mielipiteitä olla.
Pikkuisen eri mieltä tuosta ”kannabis ei yksin laukaise psykoosia”. Koska minulla ei ole tieteellistä tutkimusta vastalauseeni tueksi, en lähde väittelemään asiasta. Saattaa se olla noin tai sitten ei. Painoarvo varmaankin sanalla ”yksin”
Mieluummin näen asiakkaan täysin selvänä ja samanlaisena kuin aiemminkin. Kuin että joku kerta hän saattaa olla tietynlainen, seuraavalla kerralla toisenlainen.
Minulle tilanne merkitsee palveluntarjoajana arvaamattomasti käyttäytyvää ihmistä jota täytyy tarkkailla tavallista enemmän.
Siitä tunnetilasta ei irrottauduta hetkessä asiakkaan lähdettyä vaikka kuinka olisi rutinoitunut ammattilainen.
Nämä vain minun mielipiteitäni ja kokemuksiani. Ei voi yleistää.
Tää ketju alkaa enemmän vaikuttamaan piripäissä kirjoitetulta kuin vaatimuksena itse käyttäjille
mistä täydellinen personallisuuden muutos johtuu, kun ihminen saa vähän häppää?
mistä täydellinen personallisuuden muutos johtuu, kun ihminen saa vähän häppää?
Etuotsalohko säätelee kontrollia.
Päihteet saa aikaan sen, että, ihminen lakkaa tiedostamasta itseään. Käytöksen vapautuminen taas vaikuttaa aivojen palkitsemiskeskukseen vapauttaen dopamiinia.
Itseasiassa käyttäytymisen seuraamuksien ennustamiseksi sekä toiminnan suunnittelemiseksi ja muuttamiseksi tarvittava tieto on saatavilla vain otsalohkoissa.
Jollain tavalla päihteet aiheuttavat ikäänkuin pienen tilapäisen vaurion tai eston otsalohkoihin. ”Tarkoituksen hetkellisyys, kyvyttömyys nähdä toiminnan seurauksia, sosiaalisesti epäasiallinen käyttäytyminen...” ja dopamiinia vapautuu edelleen aiheuttaen hyvän olon tunteita.
Keittiöpsykologiaa joka tuskin pitää paikkansa. Mielenkiintoista kuitenkin pohtia tätä.
Hyvä artikkeli aivoihin liittyvästä.
https://www.duodecimlehti.fi/duo30353