Jälkikäteen huomasin Annikan vastanneen kahteen eri sähköpostiini täysin samoin seraavana maanantaina, kun sunnuntaiksi aikaa kysyin, joten kuuostaa melkoiselta liukuhihnalta.
Reilu viikko sitten päätin lähestyä Annikaa kaikesta epäilyksistäni huolimatta ja tällä kertaa hän jopa vastasi. Parin viestin jälkeen päästiin siihen tilanteeseen, että neito itse ehdotti aikaa, mutta vastattuani tähän aikaan sen minulle sopivan, ei enää mitään kuulunut. Onneksi tälläkin kertaa löytyin toinen naine tilalle
Juuri näin se nimenomaan kannattaa hoitaa. Kun on yksi selkeä, ajatuksella muotoiltu sähköposti-ilmoitus, jonka voi lähettää yhteydenottajille parilla klikkauksella, niin ajanvaraukset sekä nopeutuvat että helpottuvat. Kun ei tarvitse miettiä, mitä sanoa, niin vastausaika riippuu enää 2 tekijästä: siitä, miten nopeasti viestin huomaa, sekä siitä ajasta, kun arvioi, että kannattaako viestiin vastata vai ei. Jos jokaiselle yhteydenottajalle rupeaisi pitkän kaavan mukaan runoilemaan henkilökohtaista vastaanottoa, niin päivässä ei kovin montaa viestiä pystyisi käsittelemään, ja sitten tulisi vielä enemmän valitusta siitä, miten vastaamisessa kestää.
Ja liukuhihnaus ei ole mikään paha asia, lakatkaa käyttämästä sitä haukkumasanana. Joo ei ehkä ole kivaa mennä sotkuiseen kämppään tapaamaan väsynyttä palveluntarjoajaa ja liukastella aiempien asiakkaiden käyttämiin kortsuihin (vaikka jotkut tuostakin kiihottuvat). Mutta liukuhihnan voi hoitaa myös suunnitelmallisesti ja omasta jaksamisestaan huolehtien niin, että jokaisella asiakkaalla on vastassaan koskemattoman näköinen sänky sekä puhdas ja pirteä palveluntarjoaja. Tällainen liukuhihnaaja jos sattuu vastaan, niin sietäisi teidän asiakkaiden olla iloisia, koska jos päivystyspäivän aikana ottaisi vastaan vain kolme asiakasta, niin kaikella todennäköisyydellä juuri sinä jäisit siihen ryhmään, jolle ei aikoja ole enää vapaana.
Mikä tulee viestittelyn yhtäkkiseen katkeamiseen, niin joskus niin vain käy, se kuuluu hommaan. Minullakin monet yhteydenottajat lopettavat viestittelyn kuin seinään, vaikka tapaamisen sopiminen oli minun mielestäni ihan hyvässä vauhdissa. Ja minäkin lopetan joidenkin kanssa viestittelyn kuin seinään, esim. siksi jos minua alkaa epäilyttää, tai jos minusta näyttää siltä että tapaamisen sopiminen on sille toiselle ihan hirveän vaikeaa ja minulla ei sillä hetkellä satu olemaan resursseja vaikeiluun. (Mahdollisia syitä on paljon enemmänkin, enkä ota kantaa siihen, miksi joku toinen on lopettanut viestittelyn jonkun kolmannen kanssa.)
Miten ihmeessä tuosta voi jäädä kuva, että pitäisi saada aina uniikki viesti, jos perjantaina kysyy samasta osoitteesta kahteen kertaan tapaamista sunnuntaille, mihin saa samaan osoitteeseen kahteen kertaan vastauksen seuraavan viikon maanantaina ja vielä viikkoa myöhemmin alkaa hieroa tapaamista, kun sitä ehdottaa ja palveluntarjoaja vielä itse ehdottaa tapaamisaikaa?
Kuten aiemmin sanoin, olen markkinoinnin ammattilainen ja tiedän tällä alalla vallitsevan myyjän markkinat, mutta en silti aina välillä voi kuin ihmetellä joidenkin palveluntarjoajien toimintaa.