soutelen merellä keskiyöllä
Tämä kuuluu myös omaan juhannukseen! Uskomaton rauha kun on tyyntä ja ainoastaan lintujen laulu lähisaarissa🤩
Uutiset:
..
Uskomaton rauha kun on tyyntä ja ainoastaan lintujen laulu lähisaarissa
..
Uskomaton rauha kun on tyyntä ja ainoastaan lintujen laulu lähisaarissa
Mitäköhän se kertoo minusta kun luin eka että "...ainoastaan lintujen laulu lähärissä" 😁
Tämä kuuluu myös omaan juhannukseen! Uskomaton rauha kun on tyyntä ja ainoastaan lintujen laulu lähisaarissa🤩
Itellä on sillon tj0 et saatta mennä aika kovaa 😁😁
Juhannusta vietän perinteisesti lähisukulaisteni kanssa perikunnan kesäpaikalla Saimaan rannalla. Yhdessä tehdään kaikki hienot juhannusjutut mitä meidän juhannukseemme kuuluu. Minun erikoisvastuualueenani on aina ollut savolaisen rantakalan valmistaminen. Se alkaa tietenkin sillä, että ensin laitetaan muikkuverkot pyyntiin järveen. Sitten seuraavana päivänä saunarantaan nuotiopaikalle viritellään suuri nuotiopata ja sinne laitetaan ensin kilo suolaista voita ja vähän vettä. Sitten peratut muikut. Ja tilliä jos haluaa oikein hienostella. Nuotiossa pidetään sellaista sopivaa tulta yllä. Samalla voi lämmitellä siinä vähän saunaakin. Koska on mittumaari, niin kossua ei juoda taskulämpimänä, vaan kossupullo viilentyy siinä Saimaassa laineiden liplattaessa rantakiviä vasten. Mitään kiirettä ei ole mihinkään. On vain minä ja Saimaa ja savolainen rantakala. Savolainen rantakala ottaa kaikki mausteensa ja arominsa siitä ympäröivästä luonnosta. Nuotiosta ja sen savusta, kukkivista keltakurjenmiekoista, hirven- ja peurankelloista sekä päivänkakkaroista. Kissankelloista ja metsäkurjenpolvista. Tuulesta. Saimaan tuoksusta ja laineista. Lintujen laulusta. Savolaista rantakalloo sitten haarukoidaan lautaselta kitusiin. Uudet perunat ovat hyvä lisuke. Ja se on aivan älyttömän hyvvöö. Ainakin minun mielestäni .
Karkeloin Karjalan kunnailla kukkamekko kietaistuna kurveilleni.