Kerran oli mielenkintoinen tilanne aivan aikojen alussa joskus vuosina 1999-2000, olin luvannut silloiselle avokille että lopetan hommat.
En tosiaankaan lopettanut, vaan tein suhteen jo vedellessä viimeisiään hommia salaa. Yhtenä iltapäivänä olin pidemmällä tapaamisella erään vakkarin kanssa kotona, kunnes avain alkoi rapisemaan lukossa. Hätkähdin, mutta samalla muistin että varmuusketju onneksi oli päällä. Poka ponnahti metrin korkeudelle sängystä ja muniaan piilotellen toisella kädellä alkoi kahmimaan vaatteita makkarin lattialta. Sanoin että rauhotu ja mene tuonne kaappiin. Makkarissa oli sellainen syvempi korkea vaatekaappi ja tanko isoille vaatekappaleille, joiden taakse isokin mies pystyi piiloutumaan kätevästi. Menin avaamaan oven aamutakissa, ei siinä hötäkässä ehtinyt pukeutumaan, onneksi ei ollut vahvaa meikkiä, vakkari tykkäsi tavata mut aina luonnontilassa, niin vältyin selittelemästä enempää, totesin exälle että ai joo sori, nukahdin ja unohdin herättyäni ottaa ketjun pois ovesta.
Avokki sanoi tulleensa kahville ja hakemaan samalla yhden aamulla unohtuneen työjutun toimistolle. Ne minuutit oli piinallisia pokalle kökkiä vaatekaapissa kun kahvinjuonnissa kesti vähän pidempään. Mä pysyin kokoajan viileän rauhallisena, vaikka sisällä kuohui, pulssi korkealla ja kirosin mielessäni että menisi jo, niin pääsisin takaisin panemaan. Ja mehän pantiin, joskin puettiin ensin ja siirryttiin vakkarin asuntoon, sinkku kun oli, niin ei tarvinnut kantaa huolta kumppanista.