Olin 17-20.heinäkuuta Prahassa kaikki oli normaalisti auki turisteja puolet normaalista maskia joutui käyttää lentokoneessa ja metrossa ei muualla ravintola hinnat oli puolittunut viime kesästä nyt 24 päivä lähden uudestaan lennot 143€ hotelli Ramada vaclavin aukiolla 40€ yö
Mukava, että joku matkustaa näin koronan aikanakin Prahaan. Nyt näyttää kyllä hotellien hinnat olevan kohdallaan. Ihan siitä ydinkeskustan huippuhotelleissakin voisi nyt yöpyä edullisesti. En ole koskaan Prahassa missään viiden tähden hotellissa asunutkaan. Ramada on kyllä hyvällä paikalla. Siinä olisi varmasti mukava asustella. Ikkunasta voisi aina tarkastella Vaclavske namestin katutyttötarjonnan, mikä on kyllä viime vuosina hiipunut lähes olemattomaksi. Ja kuten olen aikaisemminkin kirjoittanut, niin en kenellekään suosittele näitä katutyttöjä. Ovat pääosin romanialaisia, ja minulla on kyllä vahva epäilys jostakin parituksesta. Eikä ole kyllä kovin turvallinen vaihtoehto. Ja samalla hinnalla panee tunnin privatissa, joten ei siinä ole siinäkään mielessä mitään järkeä.
Melkein hotelli Ramadan alakerrassa on mielestäni Prahan paras strippiklubi Hot Peppers (https://www.hotpeppers.cz/en/). En ole mikään kovin innokas strippiklubimies, mutta Hot Peppersissä olen muutaman kerran käynyt. Ja minun vähäisellä kokemuksellani se on kyllä laadukas paikka. Se poikkeaa niistä minun aikaisemmista kokemuksistani strippiklubeista siinä, että naiset ovat kauniita kuin mannekiinit ja osaavat vieläpä tanssia hyvin. Se show ei ole pelkästään vaatteiden riisumista musiikin säestyksellä, vaan esiintymisissä on aina joku idea mukana. Esim. joku roolileikki. Olen ollut aina vähän sitä mieltä, että naisten tangon ympärillä itsensä ketkutteleminen ja vaatteidensa vähentäminen on sellaista turhaa pyörimistä hyvän tavaran ympärillä. Mutta Hot Peppersissä siinä on jotain enemmän mukana. Vähän tyyristä lystiähän se tietysti on. 15 minuutin privattistrippaus maksaa saman kuin tunti naisen kanssa Prahan privatissa. Ja ladydrinksut ovat kalliita. Mutta kaikki hinnat ovat kyllä selkeästi esillä. Että ei tarvitse pelätä, että laskuun lisätään ylimääräistä. Pimpsaahan niiltä tanssijoilta ei saa. Minusta olisi aika säälittävää yrittää sitä edes kerjätä. Mutta muuten Hot Peppersissä on ollut kyllä lystiä .
Normaalistihan siinä Vaclavske namestilla on melko turistiset hinnat, eikä siellä terasseilla juuri paikallisia näy. Mutta siinä yhdellä sivukadulla, vain muutaman kymmenen merin päässä Vaclavske namestilta, on yksi legendaarinen ravintola ja oluttupa. Eli U Pinkasu (http://www.upinkasu.com/). U Pinkasu on yksi minun suosikki ravintoloistani Prahassa. U Pinkasu on Prahan ensimmäinen oluttupa, joka alkoi tarjoilla Pilsner Urguellia. Vuonna 1843 kumottiin "penikulman sääntö", jonka mukaan Prahaan oli saanut tuoda olutta vain peninkulman päästä. Räätälimestari Pinkasu sai maistaa tätä Plzenin jumalten juomaa, ja heitti samantien räätälinvermeensä nurkkaan ja alkoi kapakoitsijaksi myymään Pilsner Urguellia. U Pinkasussa, samoin kuin mysö U Zlateho Tygrassa, ei vieläkään myydä muuta olutta kuin Pilsner Urguellia. Ja jostakin syystä Pilsner Urguell on näissä molemmissa paikoissa todella hyvää. Tuoretta ja herkullista. Se johtuu varmaan siitä, että olukellarin lämpötila on optimaalinen ja olutta myydään niin paljon, että se on aina tuoretta. U Pinkasussa on kesällä viihtyisän ulkoterassin lisäksi myös sellainen hieno sisäpihan terassi. U Pinkasun alakerran ravintola on hyvä paikka syödä perinteisiä tsekkiläisiä ruokia. Ne on kuuelmma tehty isoäidiltä perittyjen reseptien mukaan. Ja hintataso on edullinen .