Onko sopivaa käyttää nimitystä huora?
Biaatch
Uutiset:
Tuskin kukaan palveluntarjoaja haluisikaan itsestään kyseistä sanaa käytettävän.
Minä ainakin olen huora. Käyttäkää tätä nimitystä minusta, kiitos.
Tää on mun suosikkiaihe, ja suosikkisana.
Mä huorittelen itseäni julkisesti myös ja juuri siksi, että sanaa käytetään halventavana ja loukkaavana aseena, jolla yritetään häpäistä kenen tahansa seksuaalisesti aktiivisen naisen mainetta. Reclaiming.
Ja sanon aina ja kaikille, että en suosittele käyttämään sanaa kenestäkään mun kollegasta. Ei ennen kuin kysyt luvan. Moni kollega vihaa huora-sanaa, eikä kaikki pidä siitäkään, että me jotkut käytämme sitä itsestämme.
Tää on mun suosikkiaihe, ja suosikkisana.
Mä huorittelen itseäni julkisesti myös ja juuri siksi, että sanaa käytetään halventavana ja loukkaavana aseena, jolla yritetään häpäistä kenen tahansa seksuaalisesti aktiivisen naisen mainetta. Reclaiming.
Ja sanon aina ja kaikille, että en suosittele käyttämään sanaa kenestäkään mun kollegasta. Ei ennen kuin kysyt luvan. Moni kollega vihaa huora-sanaa, eikä kaikki pidä siitäkään, että me jotkut käytämme sitä itsestämme.
Tämä. Oon niin samaa mieltä.
Ja minua saa sanoa huoraksi, mutta saa sanoa horoksi, tytöksi, sihteeriksi, Ilonaksi, Rouvaksi, Jumalattareksi tai vaikka panopupuksikin. Mikä nyt suuhun ja tilanteeseen sopii.
Monesti törmään Huora sanan käyttöön halventavassa yhteydessä. "Vitun huora" tai "Tuo nainen näyttää ihan huoralta." Tämän harrastuksen myötä huora sanan merkitys on itselleni terävöitynyt tarkoittamaan rautaista ammattilaista. Sana on saanut saman merkityksen kuin vaikka merkonomi enkä itse koe sitä halventavana kun puhutaan ammatti huorista. Millaisia tuntemuksia tämä muissa herättää? Onko sopivaa käyttää nimitystä huora?
Monesti törmään Huora sanan käyttöön halventavassa yhteydessä. "Vitun huora" tai "Tuo nainen näyttää ihan huoralta." Tämän harrastuksen myötä huora sanan merkitys on itselleni terävöitynyt tarkoittamaan rautaista ammattilaista. Sana on saanut saman merkityksen kuin vaikka merkonomi enkä itse koe sitä halventavana kun puhutaan ammatti huorista. Millaisia tuntemuksia tämä muissa herättää? Onko sopivaa käyttää nimitystä huora?
Minusta tuntuu oudolta, että jotkut niin kammoksuvat tuota huora-sanaa, mutta kevein mielin haukkuvat meitä joiksikin ihmeen hupsuiksi hupakoiksi.
Minusta se kuulostaa samalta kuin kieltäytyä kutsumasta kaivinkoneen kuljettajaa duunariksi, koska se on niin rahvaan ja vähättelevän kuuloinen sana tärkeän työn tekijästä. Joten sen sijaan sanoo mieluummin "pikkupoika joka tykkää leikkiä isoilla koneilla".
Mutta näin ne eri sanat kuulostavat erilaiselta eri ihmisten korvissa.
[/quote
Tuo on varmaan ihan totta. Nää siinä mielessä vähän hankalia juttuja koska ihmiset kokee kaikki nämä käsitteet omalla tavallaan.