Samaa sanaahan voidaan käyttää sekä haukkumiseen että hellittelyyn, ja tämähän on riippuvainen siitä, kuka sen sanoo, millä äänensävyllä ja missä kontekstissa. Tästä ehkäpä se klassisin esimerkki on sana "tyttö". Näissä hutsuympyröissä ko. sana on täysin sallittu ja kaikin puolin positiivinen (ainakin itselleni), mutta jos tuon sanan kuulisin esim. siviilityössäni joltain setämieheltä, tilanne olisi heti täysin eri.
Itse tykkään käyttää täysin neutraalia ja asiallisinta vaihtoehtoa: palveluntarjoaja. Myös hutsu on hyvä, ja sehän on ehdottomasti leikkisämpikin kuin edellinen. Ja silloin jos vietän oikein kunnon panopäivää (ne ovat tarpeen aina välillä
), sanon ihan suoraan huoraavani. Mitä toivon kuulevani asiakkaan suusta, niin noin lähtökohtaisesti mua voi kutsua ihan vain Sannaksi
Mutta sillä palveluntarjoajalla tai hutsulla ei myöskään voi mennä vikaan. Mutta, koska tarjoan seksipalveluita, mulle on myöskin tärkeää se, että asiakas voi toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan turvallisesti ja vailla häpeää. Jos siis joku saa kiksejä huorittelusta, niin se on mulle täysin fine niin kauan, kun tunnen sen olevan fantasiaa ja/tai seksileikkiä, eikä todellista. Ts. että minun ajateltaisiin olevan alempiarvoinen ihmisenä. Tässä kohdin huomauttaisin, että tuon tunteen alempiarvoisuudesta voi saada täysin ilman mitään sanojakaan. Jotkut ihmiset ovat vain niin ylimielisiä ja henkisesti vinksallaan, että ajattelevat joidenkin olevan itseään alempana, oli kyse sitten ammatista, seksuaalisesta suuntautumisesta, etnisestä alkuperästä tai mistä tahansa.
Joitain alunperin pelkkään haukkumiseen tai alistamiseen tarkoitettuja sanoja voidaan käyttää myös voimaantumisen välineenä, kun näiden haukkumasanojen kohteena olleet/olevat (vähemmistö)ryhmät ovat ottaneet sanat omaan käyttöönsä, ja luoneet niille täysin uutta, heidän itsensä määrittelemää merkitystä. Näkisin, että myös me palveluntarjoajat voidaan käyttää huora-sanaa eräänlaisena positiivisena voimasanana. Sitä se on tietyissä tilanteissa ainakin mulle.