Parin edeltävän kirjoittajan malliin luotan kyllä itsekin poliisiin, ainakin kenttätasolla. Johto sitten on tietysti erikseen, kuten kaikissa isoissa organisaatioissa huipulle pesiytyy vaikka millaista oman edun tavoittelijaa ja/tai opportunistia. Olisi tietysti toivottavaa että poliisiin hakeutuisi vain suoraselkäistä ja korkean moraalin omaavaa väkeä, mutta ihmisiähän hekin vain lopulta ovat. Kuten ovat lääkärit, hoitajat, papit yms. ammattien edustajat joilta odotetaan toimissaan erehtymättömyyttä ja oikeudenmukaisuutta. Kyllähän jo roomalaiset aikanaan miettivät että kuka vartioi vartiomiehiä?
Itse olen ollut aika vähän tekemisissä poliisin kanssa missään yhteydedessä ja kokemukset ovat olleet aina melko positiivisia asiantiloista riippumatta. Voin kyllä kuvitella että negatiiviset kokemukset menneisyydessä poliisin kanssa varjostavat kyllä helposti loppuelämää. Kyseessä on kuitenkin yhteiskuntarauhaa ylläpitävä elin, joten jos siihen menee usko, niin en oikein tiedä mihin sitä enää sitten uskoisi... Tästä voi varmaan päätellä senkin, että en usko anarkististen yhteiskuntien toimivuuteen.
Itse olen ollut aika vähän tekemisissä poliisin kanssa missään yhteydedessä ja kokemukset ovat olleet aina melko positiivisia asiantiloista riippumatta. Voin kyllä kuvitella että negatiiviset kokemukset menneisyydessä poliisin kanssa varjostavat kyllä helposti loppuelämää. Kyseessä on kuitenkin yhteiskuntarauhaa ylläpitävä elin, joten jos siihen menee usko, niin en oikein tiedä mihin sitä enää sitten uskoisi... Tästä voi varmaan päätellä senkin, että en usko anarkististen yhteiskuntien toimivuuteen.