Ymmärrän hyvin sen että monet ei halua tehdä kotonaan laisinkaan, eikä välttämättä kotikaupungissaankaan edes.
En varmaan itsekään pysyvästi alkaisi kovin pienellä paikkakunnalla tekemään, keikkaillessa taas homma siinä mielessä huolettomampaa.
Se että keikkaillessa pystyy keskittyyn just vaan tähän hommaan on aika iso plussa, toisaalta tietysti kotona tehdessä samassa asiassa toisinpäin se että pystyy tekeen muita asioita siinä lomittain huoraamisen kanssa enemmän samalla. Noh, se on plussa ja miinus. Parhaimpaan huorausmoodiin mä pääsen jos voin keskittyä vain huoraamiseen.
Mutta samassa paikassa pitkään jos aikoo tehdä, niin asiakasmäärää täytyy rajoittaa aika paljonkin. Mä taas tykkään liukuhihnata.
Pk-seudullakin pyrin vähän vaihtelemaan vastaanottopaikkaa, mutta se on sitten jo aika sama Suomen mittakaavalla kun lähtee niin mihin sitä lähtee. Huolimatta siitä että asun sen kuuluisan kehä kolmosen sisäpuolella, niin en koe muutaman sadan kilometrin matkaa vielä miksikään. Reissaamisesta yleisesti taas tykkään, ja aika harvoin on itse reissaamisesta tullut fiilistä et tää on hankalaa. Ja kun on, niin ei se Suomen rajojen sisällä mukavasti matkatessa vielä tapahdu. Joskus jossain kirjaimellisesti keskellä ei mitään Tyynenvaltameren saarilla muistan kironneeni kuinka hankalaa matkustaminen on. Ja se on hankalaa siellä.
Vakkarit on aina positiivinen asia, mutta jos keikkailee samoissa kaupungeissa edes muutaman kerran vuodessa, niin sen vakkariasiakaskunnan pystyy muodostamaan kotikulmien lisäksi useampaan kaupunkiin. Tuo vähentää taas taloudellista riskiä keikoilla.
Itselle ollut molempi parempi, mutta pystyn ymmärtämään hyvin miksi jotkut haluaa tehdä vain yhdessä paikassa kuin myös niitä jotka haluaa vain keikkailla.