^^
Välillä tuntuu että ainakin tonttuja täällä on silloin tällöin, niin eiköhän itse pukkikin ole jollain salanimellä...😊
Välillä tuntuu että ainakin tonttuja täällä on silloin tällöin, niin eiköhän itse pukkikin ole jollain salanimellä...😊
Uutiset:
Onko mitään vapaata tahtoa, jos maailmankaikkeus on deterministinen? Silloinhan vapaatahto, tahto tehdä päätöksiä, mitkä vaikuttaa tulevaan on vain illuusio..
Mä en siis usko siihen, vaan kvanttimaailman sattumasoppaan.
Mutta sehän periaatteessa tarkoittaa sitä, että suhteellisuusteoria on rikki, mikä ei oikein toimi sekään🤔
Siis näinhän se ei ole, vaan siitä välistä puuttuu vain todella iso leegopalikka ja se palikka on mikä todella kiinnostaa..
...
Entä ihmisen vapaa tahto?
Sitä rajoittaa etiikka.
Miten etiikka rajoittaa vapaata tahtoa..? Tekemistä ehkä mutta vapaata tahtoa...🤔🤔
Ihmisen vapaata tahtoa rajoittaa ainakin kyseisen yksilön historia.
Tietää miten pitäisi toimia, haluaa toimia sillä tavalla mutta ei pysty koska...mentaalitason triggerpisteet esim. Mieleen sattuu jonkun valinnan edessä ja siksi sitä polkua ei halua kulkea vaan valitsee sellaisen tien mikä kipuvapaa ja helpompi. Silloinhan ihminen ei ole vapaa valitsemaan sitä tietä minkä oikeasti haluaisi tai tietää sen tien oikeaksi.. Se on sidoksissa menneisyyteen.
Etiikka on laaja-alainen oppi.
Tää on jotenkin hauskaa että seksisaitilla mietitään kaiken teoriaa...😁
Mut joo, toi säieteoria on aika vekkuli. Sehän ei kuitenkaan pysty selittämään sitä mitä kaiken teorian pitäisi selittää. Mut silti vekkuli on tämä säieteoria. Sen käsitys maailmasta on varsin lumoava.😁
Tai ehkä ihminen on vain syntynyt kuolemaan, siinä on oikea syy-seuraus suhde.
Kaikki mitä siinä välissä tapahtuu on vain hyttysen ininää.
Pätee maailmankaikkeuteenkin.
Eikös sitä sanota, että Jumala on kaikkialla. Joten miksi ei myös seksisaitilla.
Vähän sama kuin sanoisi että joulupukki on täällä kokoajan😁.
Voi kai se ollakin, ei kyllä ollut jäsenlistalla, ellei se sitten ole nimimerkillä "Huoripukki" tai "Sahapukki". Jeesuskin on täällä.
Mut joo, toi säieteoria on aika vekkuli. Sehän ei kuitenkaan pysty selittämään sitä mitä kaiken teorian pitäisi selittää. Mut silti vekkuli on tämä säieteoria. Sen käsitys maailmasta on varsin lumoava.😁
....Vosin pyytää nimimerkikseni 42, mutta se ei välttämättä aukea kaikille ... tai ehkä juuri siksi 🤣
Fermin paradoksi. Anyone? 😁😁
^Ja mä kun mietin lähinnä pillua...
^^
Mutta ihan ekaks.
1.Onks Draken kaava oikea?
2. Ja ne numeroarvojen sijoitukset uskottavia?
1. Mun mielestä kaava on ihan hyvä.
2. Käytetyt numeroarvot riippuu vakaumuksesta. 😊
Ja sitten on iso pohdinta, mitä on "elämä". Mistä me tunnistetaan vieras elämä?
Mutta joo, sulla on noi 3 vaihtoehtoa. Draken kaavahan antaa perinteisesti vastauksen joka on isompi kuin 1. Sä puhut yksikössä..?