Mulla on näköjään vieroitus oireet. Kolmas päivä menossa
Ilman kovia kivun tappajia. Käsi tärisee ja hikoiluttaa.
Pitäiskö ottaa parit viskit ensiavuksi..
Pitäis 👍
Uutiset:
Mulla on näköjään vieroitus oireet. Kolmas päivä menossa
Ilman kovia kivun tappajia. Käsi tärisee ja hikoiluttaa.
Pitäiskö ottaa parit viskit ensiavuksi..
Jos Suomessa mansikanviljelijät ostavat taimet Balttiasta ja työmaalla käytetään ukrainalaista halpatyövoimaa, niin onko eettistä myydä mansikat torilla ylihintaan kotimaisina?
^Samaa mietin itsekin. Suurin osahan hakee juomansa sisältä ja näin ollen kontaktia samassa tilassa syntyy. Joku fiksu kyllä on sanonut, ettei virus leviä ulkoilmassa niin tehokkaasti, mutta olen kyllä toista mieltä täyteenpakattujen terassien osalta.
Onko Jimmy-sedän viesteistä vinguttu?
Onko Jimmy-sedän viesteistä vinguttu?
Mä näen tässä vuoden itkupilli pokaalin voittajan, tosin me ei tiedetä kuka se on. Kelaa ku joku on vetänyt herneet nenään ja suunnattoman suuressa itsekeskeisyydessä luullut että Jimmy setä kuittailee hänelle ja vittu ne viestit on ollu sulle.
Mä lähden kaljalle ja sanon uhmakkaasti:
BUDAPEST (en tiedä mitä asia koskee mutta tämä on forkan kielletyin sana) BUDAPEST
Terassilla viruksen tarttuminen on epätodennäköisempää, jos ravintolat noudattaa annettuja määräyksiä ja turvaväleistä pidetään huoli...onneksi kunnat ovat höllentäneet terassien rakennus- ja laajennuslupia. Sen sijaan sisätiloissa virus voi tarttua helpommin...toivottavasti ravintoloissa on tilanteeseen varauduttu. Hyvä ilmanvaihto, turvavälit, suojapleksien käyttö (kuten erässä Helsinkiläisessä ravintolassa oli fiksusti ajateltu). Aina toki löytyy niitä juottoloita ja tusinalounaspaikkoja, ja Michelin-nakkikioskeja joissa asiaan ei suhtauduta tarvittavalla vakavuudella ja joiden takia on mahdollista, että rajoituksia joudutaan kiristämään....toivottavasti kukaan urpo ei lähde buffettia tarjoamaan omassa paikassaan. Hienoa on ollut lukea esimerkiksi hesarista juttuja, että miten ravintolayrittäjät ovat sopeutuneet tilanteeseen ja kekseliäitä ratkaisuja on tehty ihmisten turvallisuuden takaamiseksi. Tartunnoilta tuskin kokonaan vältytään...se on selvää kun ihmisiä lähtee liikenteeseen...oli kyse sitten ravintoloista tai muista paikoista, joissa kokoonnutaan.^Samaa mietin itsekin. Suurin osahan hakee juomansa sisältä ja näin ollen kontaktia samassa tilassa syntyy. Joku fiksu kyllä on sanonut, ettei virus leviä ulkoilmassa niin tehokkaasti, mutta olen kyllä toista mieltä täyteenpakattujen terassien osalta.
On ravintolan vastuulla valvoa, että terasseilla noudatetaan turvavälejä. Ja jos viranomainen huomaa, että ravintola laiminlyö tätä suositusta niin asiaan voidaan puuttua. Ulkomailla on jo esimerkkejä, että ravintolat on jopa pistetty kiinni tälläisten perseilyjen takia.