Itselläni on hieman kokemusta aiemman siviilityön puitteissa pyörätuoleista, mutta ei ko. työnkuvaan tietenkään kuulunut seksipalvelut. Nämähän ovat siis kaksi täysin eri asiaa, käsitellä pyörätuoli-ihmistä hoitsuna vs. seksipalveluiden tarjoajana. Pyörätuoli-ihmisten käsittely myös varioi, riippuen vamman syistä ja tasoista. Eikä se ainakaan omalla kohdallani mene niin, että kokemus hoitotyöstä + kokemus hutsuilusta automaattisesti pätevöittäisi olemaan hyvä palveluntarjoaja pyörätuoliasiakkaalle. Ei, niin kuin missä tahansa hommassa, niin jokaiseen erilliseen duuniin pätevyys tulee joko koulutuksen, käytännön tai molempien kautta.
Joitain kertoja olen saanut yhteydenottoja asian tiimoilta ja kaikkiin asiallisiin yhteydenottoihin totta kai pyrin vastaamaan. Oman keikkailukokemukseni perusteella voin kuitenkin kertoa, että yllättävän harva majapaikka on esteetön. Tai jos esim. ovelta liuska löytyisikin, niin asunnon/hotlahuoneen eteinen ja/tai kylppäri on niin pieni, ettei sinne voi kuvitellakaan pyörätuolia. Tämä on se yleisin syy, miksi olen ystävällisesti kieltäytynyt. Tosin tilannehan on, etten ole koskaan varsinaisesti edes etsinyt esteetöntä majapaikkaa, joten en sitten tiedä miten paljon niitä todellisuudessa on tarjolla. Myönnän toki asiaan liittyvän myös kokemattomuudesta johtuvaa epävarmuutta sekä kysymyksiä käytännön asioiden sujuvuudesta, joita kollegat jo hyvin toivatkin esille. Viimeisin saamani yhteydenotto ja josta kieltäydyin oli sellainen tilanne, että pyörätuoliasiakkaalla olisi ollut mukanaan henkilökohtainen avustaja, joka olisi avustanut nostoissa ja itse seksipuuhissakin. Tällainen skenaario menee ikävä kyllä kaikin tavoin oman mukavuusalueeni ulkopuolelle ja pidän kiinni oikeudestani tehdä hutsun hommia itselleni parhaiten sopivalla tavalla. Ei ole asiakkaankaan etu, jos tyttö yrittää epätoivoisesti palvella rajojensa yli menevässä tilanteessa. Aloittajallahan ei tosin henk.koht. avustajaa ole, joten ei siitä sitten sen enempää.
Uskoisin kyllä, että sopiva palveluntarjoja sinullekin löytyy! Avoimuus ja asioiden rauhallinen selitys auttanee jo paljon. Olisiko helpompi pyytää tyttöä tulemaan sinun luoksesi?