Tässä aloin sattuneesta syystä miettimään että mikä on ohari. Strömsöössä homma menee kaiketi niin että sovitaan aika ja sitten hoo-hetkellä tavataan. Todellisuudessa aina ei mene kuin strömsöössä.
Kutakuinkin kaikki meistä on nähnyt, kokenut, ja tuntenut oharin omassa selkärangassaan. Rehti ohari lienee selvä, eli sovitun tapaamisen toinen osapuoli häviää hoo-hetkellä kuin pieru saharaan.
Tapaamiset vaativat puolin ja toisen jonkinlaista valmistautumista ja ehkä jopa säätöä muun elämän aikataulujen kanssa.
Itse olen kokenut että sovittua tapaamisaikaa muutetaan/perutaan yksipuolisella ilmoituksella edellisenä iltana, 3h, 2h, 1h tai jopa 10min ennen sovittua aikaa. Tästä päästään itse kysymykseen. Missä vaiheessa ajan muuttaminen tai peruminen on itseasiassa ohari? Vai onko se koskaan varsinainen ohari, jos siitä kertoo edes vähän etukäteen?
(Samaa mieltä olemme luullakseni siitä että rehti ohari, eli hoo-hetkellä täysi radiohiljaisuus, on ohari.)
Omalta kohdaltani voin sanoa että olen kutakuinkin aina saanut toki jonkun syyn muutokselle/perumiselle. Mutta oli kerrottu syy mikä tahansa, tosiasia on kuitenkin että kaikki omat järjestelyt ja valmistautumiset ovat menneet hukkaan. Toisinaan se harmittaa tosi paljon. Kuten esimerkiksi tänään.