Minusta rapsat/novellit/kertomukset/ranskalaistyyliset viiva -rapsat kaikki täydentävät toisiaan ja kaikkia lukee mielellään. Se, onko teksti kaunokirjallisuutta, lyhyttä tykitystä vai rehellisten faktojen antamista on ihan sama. Eikös erityyppiset rapsat tuo elävyyttä saitille? Kullakin on erilainen kirjoitustyyli ja kukaan ei voi sanoa, että jokin olisi parempi kuin toinen. Tärkeintä että niitä rapsoja ylipäänsä on. Jokus sanoi, että rapsat jätetään nuoremmille. Miksei vanhat parrat voisi kirjoittaa? Itse liityin wörkille melkein 20 vuotta sitten 2002 eli olen jo aika vanha parta eikä se estä kirjoittamasta.
Itse tykkään kirjoittaa lyhyitä novelleja, koska se on vain hauskaa. Etenkin jos on tapahtunut jotain tavallisuudesta poikkeavaa, siitä on mukava kertoa.
Mainittakoon, että ei tulisi mieleenikään kirjoittaa tilausrapsaa. Kukaan ei ole pyytänyt rapsaa muutenkaan. Sen sijaa kysyn palveluntarjoajilta, onko heillä mitään rapsaamista vastaan. Ainoastaaan Nata20 on pyytänyt, etten kirjoittaisi. Ja en kirjoittanut. Rapsoissa on tärkeää rehellisyys ja omien fiilisten ja miksei yhteisten fiilisten jakaminen. Positiivista on helpompi kirjoittaa, kuin negatiivista. Siksi jätän kertomatta jonkin olennaisen jutun, jos se ei ole ollut ihan ok, mielummin kuin rupean asiasta moittimaan.
Rapsoissa on tärkeää informatiivisuus, mutta myös hienotunteisuus.
Ylilääkäri