Minulla on aika paljon juttuja, tarkennatko vähän että mitkä niistä?
Jos nyt ihan pahimmat uhkakuvat alkaisivat toteutua, niin esim. stalkkaus, ryöstö ja raiskaus eivät vahingoittaisi vauvaa.
Paitsi tietysti äidin vitutus on epäterveellistä, mutta ketäpä ei tässä maailmassa jo muutenkin vituttaisi.
Kudosvaurioita aiheuttava väkivalta ja murha olisivat vauvalle tosi epäterveellisiä, mutta niitähän yritetään jo muutenkin välttää. Ja ainakin minä olen toistaiseksi onnistunut ihan hyvin, kun minua ei kovin montaa kertaa ole vielä murhattu. Turpaanikaan en ole isommin ottanut, paitsi tietysti Tissinyrkkeilijä antaa tisseilleni aina kunnolla turpaan (ja sen tietysti kieltäisin, mikäli kantaisin elinkelpoista lasta).
Huoraamisen lisäksi naiset voivat raskaana ollessaan myös:
- kävellä yksin pimeissä ja syrjäisissä paikoissa
- remontoida ja rakentaa
- urheilla
- elää väkivaltaisissa parisuhteissa
Kaikissa näissä on vaaroja, joita ei välttämättä voi eliminoida vain lopettamalla vaarallisten asioiden tekeminen raskauden ajaksi. Ja liikenteessä vasta vaaroja onkin, olit sitten autoilija, jalankulkija tai pelkkä sivustaseuraaja, eikä kovin moni pysty lopettamaan liikenteen lähellä olemista tullessaan raskaaksi. Joten minusta ei ole realistista odottaa, että huorakaan pystyisi vain lopettamaan töissä käymisen.