En ota koronarokotusta, vähemmälläkin myrkyllä on rottia tapettu. Tutuista toisella alle 30 v terveellä naisella turposi kainaloista imusolmukkeet pariksi päiväksi ja vanhempi mies naapurista sai vertulpan joka kuulkeentui sydämeen ja sillä tiellä on. Ennen pidän vaikka aina maskia ihmisten ilmoilla ja katon kuinka monta kärpästä sairastuu tai kuolee.
Huomioonotettavaa on, että vissin rokotetut vetelee kaupoissa nykyään ilman maskia ja kahteenkin kertaan rokotetut sairastuu koronaan. Voi harmi, minulla ei ole tiettyjen lääketehtaiden osakkeita, ne on käärineet pandemiasta kymmenien jollei satojen miljardien voitot.
Mä en ole ennenkään ihan hirmusti miettinyt rokotteiden haittavaikutuksia, ja mun rokotuskortti on aikamoinen novelli - hieman tullut reissattua nääs
Mutta jokainen tekee omat päätöksensä.
Mulle kuitenkin oli alusta asti selvää, että haluan esim. matkustella lähitulevaisuudessa - ihan kaukomaita myöten, ja veikkaan että rokotus tulee olemaan ehtona matkustukselle jonkin aikaa.
Tuo imusolmukkeiden turpoaminen, kuten vastaavat pikkujutut mitä kuullut esim. kipeä käsivarsi, kuumeilu yms. ovat ihan normaaleja oireita monienkin rokotusten jälkeen. Ne eivät tee rokotuksesta vaarallista/haitallista.
Tähän mennessä ikävin rokote ottaa on ollut Japanin aivotulehdus rokote (olin kipeä molempien piikkien jälkeen).
Toki olen kuullut että korona rokotteesta se toinen annos aiheuttaa todennäköisemmin oireita jos on aiheuttaakseen.
Nyt odottaisin kuitenkin edes jotain oireita kunhan ekasta piikistä nyt kuluu sen verran aikaa että vasta-aineita voisi olettaa muodostuneet. Jos tää ei ala tuntumaan yhtään missään niin enemmänkin huolettaa et tuleeko niitä vasta-aineita...
Ja koska selvästi rakastan keskustella rokotuksista (ei liity koronaan), joissain maissahan rokotusten lisäksi kysytään vasta-ainetestit (ja niissä rokotuspakettiin kuuluu rokotukset + vasta-ainetesti). Jostain syystä Suomessa ei noita vasta-ainetestejä harrasteta. En tiedä miksi ei. Mulle on tuosta muutamassakin paikassa saarnattu, että miten me voidaan täällä luottaa rokotteeseen ilman että sen teho yksilöön varmistetaan. Jotenkin tuo on jäänyt mieleen & siksi aina toivoisin edes jotain merkkejä että imuunijärjestelmä on herännyt.