Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Testosteroni  (Luettu 18169 kertaa)

Poissa Intex

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
Vs: Testosteroni
« Vastaus #40 : Kesäkuu 04, 2021, 14:18:10 »
Onko nämä normaalit, kun ei itselleni paljoa sano. Siis jos täällä joku ymmärtää näitten päälle.

Alle 30v reippaasti.

Luteinisoiva hormoni
S -LH - 2265
Tutkimustulos 6.03 (IU/l)
Viitearvot
1.50-9.30

Prolaktiini
S -PRL - 2507
Tutkimustulos 358 (mIU/l)
Viitearvot
53-360

Estradioli
S -E2 - 1366
Tutkimustulos ! 0.17 (nmol/l)
Viitearvot
<0.15

Poissa Vieras0265

• Sr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #41 : Kesäkuu 04, 2021, 15:35:57 »
Me sammakot emme tarvitse ylimääräistä testosteronia. Meissä on luonnonvoimaa!

Poissa Vieras0185

• Full Member
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
« Vastaus #42 : Kesäkuu 04, 2021, 16:25:46 »
Onko nämä normaalit, kun ei itselleni paljoa sano. Siis jos täällä joku ymmärtää näitten päälle.

Alle 30v reippaasti.

Luteinisoiva hormoni
S -LH - 2265
Tutkimustulos 6.03 (IU/l)
Viitearvot
1.50-9.30

Prolaktiini
S -PRL - 2507
Tutkimustulos 358 (mIU/l)
Viitearvot
53-360

Estradioli
S -E2 - 1366
Tutkimustulos ! 0.17 (nmol/l)
Viitearvot
<0.15

Siis ihan näin niinku maalaisjärjellä ajateltuna, niin eikö lääkäri ole kertonut sulle onko noi normaaleja vai ei??
En mä nyt ensimmäisenä tulis huorapalstalle kyselemään jotain testo arvoja, onko normaaleja mut se olenkin vain meikä.

Poissa Juhaniantero

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #43 : Kesäkuu 14, 2021, 14:32:47 »

Testosteronia ei kannata käyttää, jos oma testotaso on normaali. Seurauksena on oman tuotannon loppuminen ja testosteronitaso jopa laskee ja siittiöt tietenkin häviävät. Anaboliset steroidit ovat kokonaan eri asia. Ne sisältävät steroideja 10.100 kertaa enemmän kun testosteroni. 30% kokeilijoista jää koukkuun, moni kuolee sydänkohtaukseen, munuaisten tai maksan pettämiseen jne. En suosittele edes kokeilemaan.

Jää koukkuun? No jos puhutaan hyvänolon tunteesta, niin ehkä. Mitään muuta riippuvuutta ei aiheuta.
Se että piikistä otettu testosteroni tappaa melko tehokkaasti sen oman tuotannon on kyllä fakta. Suotta näitä aineita aina demonisoidaan, niiden alkuperäinen käyttötarkoitus kuitenkin on monesti lääkinnällinen. Esim nandroloni johdannaisten käyttö eri sairauksista toipuvilla, tai pahasta onnettomuudesta. Tosin täällä nyt kaikki on kielletty, mutta ovat erinomaisia lääkkeitä esim toipumisvaiheessa pehmytkudosten uusiutumisen ja korjaamisen kannalta.

En nyt hehkuta niiden puolesta, mutta ei kaikkia anabolisia ole turhaan kehitetty, se että niistä hyödytään urheilussa on fakta, mutta siinäkin veri, maksa ja munuaisarvojen seuranta on olellista huolehtia..

Poissa Savon Paroni

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #44 : Maaliskuu 07, 2025, 12:49:58 »
Olen 41- vuotias heppu, usean vuoden laskevien "käyrien" vuoksi hakeuduin muutama kk sitten s-testojen mittaukseen. Arvo oli 7,7 asteikolla 10-38 nmol/l.

Edit: Laitetaan nyt vielä muutama fakta: 180/95, tupakoin mutta alkoholia en käytä yhtään. Yleiskunto öö.. sanoisin että sohvaperunalle kelvollinen, juu on keskivartalolihavuuttakin mutta nuorempana punttia harrastaneena muutakin massaa on. Mitäs muuta? No, kahotaan kahotaan..

Eli selkeästi vajausta.

No, toinen mittaus antoi mahdollisimman vittumaisen lukeman 10,1 jolloin piti vielä venata muutama viikko kunnes tänään oli kolmas testi--> taas menee 3vk..🤯

Välikysymys: Miten helvetissä jonkun veriarvon mittaamisessa voi mennä kolme viikkoa??😂

No, nyt sitten venaillaan taas sitä seuraavaa 10,00000000001- tulosta prkl.. Ehkei kuitenkaan🙏

Joka tapauksessa, olen pyhästi vannonut ja luvannut itselleni ja vaimokullalleni että jos yleinen terveydenhoito ei ala millekään niin sitten hankin hoitoa itse!
Minulla on kaikki mahdolliset oireet mitä teston puutoksen yhteydessä luetellaan, ja ne ovat vieläpä ihan raivostuttavan selviä, ne oireet. Pahinta on yleinen vetämättömyys ja mielialan heittely, tokana tulee seisokkijutut ja yleensäkin seksuaalinen halu(ttomuus). Tai siis mieli pohtii kyllä muhkeaa naisen persettä ainakin 23/7 mutta fyysinen puoli ei juuri hurrauta. Mulla ei ole esimerkiksi ollut KOSKAAN aamuerektiota... Mikä se on??🙃

Niin, jos tässä joutuu itse etsiä apua (lähinnä kai jtn valmistetta), saa kai täällä varovasti kysyä vinkkejä asiaan liittyen & yksärinä odotella vastauksia...?
Tai mun puolesta ei tarvitse salailla mitään, tää on niin ärsyttävä vaiva ettei mitään rajaa!

Mietin vain lähinnä laillisuusnäkökulmasta kun nyt sääntö-Suomessa asustellaan.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2025, 12:55:57 kirjoittanut Savon Paroni »
Hupsujen tuki Ry.

Poissa äRHäkkä

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #45 : Maaliskuu 07, 2025, 15:12:24 »
Halvimmalla pääset, kun sijoitat hyviin lenkkareihin. Maltillinen alku kävelemällä ja kun paikat alkaa sietämään, niin vaihdat hölkkään. Kesällä olet jo juoksukunnossa. Toki punttiakin voi vääntää, mutta itsellä toi ulkoilu tepsi hyvin, koska jeesasi myös krooniseen vitutukseen. Puolessa vuodessa testoarvot nousi 15 nmol/l ja aamujöpöt palautui. Veijarikin näyttää komeammalta poistettuani 15kg löysää. Tietty vaatii tekemistä, mutta itse arvioin luontaisen menetelmän purkkia tai geeliä paremmaksi. Mielialakin parani, kun alkoi taas näyttää adonikselta.

Jos tämä vaihtoehto kiinnostaa, niin laita yksäriä, voin kannustaa ja kaivella treenipäiväkirjasta ohjelmaa.
Päivän moka vielä tekemättä?

Poissa wellu

• Full Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #46 : Maaliskuu 07, 2025, 23:33:07 »
mittautin kans kun oli ongelmia mutta oli ok.vika olikin kilpirauhasarvoissa.

Poissa Pataässä

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #47 : Maaliskuu 08, 2025, 00:15:25 »
Minäkin olen miettinyt, että pitäisiköhän testata testosteroniarvot. Toki lompakko kiittää, kun ei ole koko ajan himot päällä, mutta toisaalta kokonaan ilman haluja ei haluaisi olla. Onneksi nyt sentään vielä satunnaisesti haluja löytyy.
Ässä hihassa. Vai oliko se housuissa?

Poissa Paroni

• Full Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #48 : Maaliskuu 14, 2025, 00:52:41 »
Itsellä alko viime kesänä huomaamaan, että tunnnin tapaamisilla erektio loppu vartin jälkeen ja tästä varsin huolestuneena sitte lekurii ja testot 6.7, kolesterolit yli rajojen. Kehonkoostumusvaaka kerto, että rasva-% 35 ja painoa sais lähtee nyt ainaki 10 kiloo mielellää 20.

Lekuri määräsi elintaparemppaa ja siihe viel rybelsusta kylkeen ja nyt kun lisäsin liikuntaa ja nyt kuntosalitreenin kanssa painoa on lähteny reilu 10 kiloa pelkkää rasvaa, niin kas testot päälle 12.

Ja taas jaksaa painaa ku sonni (suosittelen muuten treenaamaan lantionostoja, hyvä core liike tähä harrastukseen) ja aamustondiksetkin aivan jumalattoman kovia ettei vatsallaa kykene nukkuu.

Poissa Savon Paroni

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #49 : Maaliskuu 20, 2025, 11:45:57 »
Minäkin olen miettinyt, että pitäisiköhän testata testosteroniarvot. Toki lompakko kiittää, kun ei ole koko ajan himot päällä, mutta toisaalta kokonaan ilman haluja ei haluaisi olla. Onneksi nyt sentään vielä satunnaisesti haluja löytyy.
Tämä se onkin ristiriitaista, nimittäin itselläni ainakin seksi&naiset viipyy hyvin sinnikkäästi, ehkä jopa kiihtyvässä määrin. Liittyykö sitten juuri siihen kun ei pysty toteuttaa asioita in real life?

Viimeisin arvo oli muuten 8,8.. Eli taasen alle alarajan.

Aamustondis tosiaan lähes tuntematon asia, ja parta miulla ei ole kasvanut ikinä kuten muilla ikätovereilla. Jonkin verran vaihtelevasti olen harrastanut liikuntaa ja varsinkin nuorempana punttia.
Kiitoksia @ärhäkkä vinkeistä, ei huano ollenkaan. Vaan kun ei jaksa, lihakset on ku maratonin jälkeen valmiiksi.. Tämäpä se juuri jonka takia vihdoin älysin mittauttaa nuo arvot, kun aina mietitään muna<-->kana niin miun kohdalla on kyllä niin selvää että sama vaiva oli jo 30 ikävuoden jälkeen, vaikka olin tuolloin 10-15kg kevyempi ja aktiisempi liikkuja.

Noh, venataan taas lekurin soittoaikaa - HETI kolmen viikon päästä.. 😠 Kun en saatana tiennyt odottaa soittoa & vastata ekalla yrityksellä eilen 19.3.
Päivitellään taas tilannetta kun jotain tapahtuu.
Hupsujen tuki Ry.

Poissa Savon Paroni

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #50 : Maaliskuu 20, 2025, 11:48:46 »
Btw. Mitäs kokemuksia suhteessa testosteronivaje vs. pallien koko? "Pitäisikö" teston luonnolliseen vajeeseen liittyä kassien fyysisiä muutoksia? Kun itselläin ei selviä muutoksia ainakaan..
Hupsujen tuki Ry.

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #51 : Maaliskuu 20, 2025, 13:42:59 »
Btw. Mitäs kokemuksia suhteessa testosteronivaje vs. pallien koko? "Pitäisikö" teston luonnolliseen vajeeseen liittyä kassien fyysisiä muutoksia? Kun itselläin ei selviä muutoksia ainakaan..

Testosteroni tuotetaan kiveksissä ja on varmaan monta syytä tai ongelmaa näissä mitkä voivat aiheuttaa heikentyneen testotuotannon, jos se juurisyy ylipäätään on kiveksissä

Poissa Naamavelli

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #52 : Maaliskuu 20, 2025, 14:43:36 »
Tämä se onkin ristiriitaista, nimittäin itselläni ainakin seksi&naiset viipyy hyvin sinnikkäästi, ehkä jopa kiihtyvässä määrin. Liittyykö sitten juuri siihen kun ei pysty toteuttaa asioita in real life?

Viimeisin arvo oli muuten 8,8.. Eli taasen alle alarajan.

Aamustondis tosiaan lähes tuntematon asia, ja parta miulla ei ole kasvanut ikinä kuten muilla ikätovereilla. Jonkin verran vaihtelevasti olen harrastanut liikuntaa ja varsinkin nuorempana punttia.
Kiitoksia @ärhäkkä vinkeistä, ei huano ollenkaan. Vaan kun ei jaksa, lihakset on ku maratonin jälkeen valmiiksi.. Tämäpä se juuri jonka takia vihdoin älysin mittauttaa nuo arvot, kun aina mietitään muna<-->kana niin miun kohdalla on kyllä niin selvää että sama vaiva oli jo 30 ikävuoden jälkeen, vaikka olin tuolloin 10-15kg kevyempi ja aktiisempi liikkuja.

Noh, venataan taas lekurin soittoaikaa - HETI kolmen viikon päästä.. 😠 Kun en saatana tiennyt odottaa soittoa & vastata ekalla yrityksellä eilen 19.3.
Päivitellään taas tilannetta kun jotain tapahtuu.
Kai muitakin veriarvoja on otettu ku vaan testot? Missä lukemissa oli prolaktiini? Jos se on korkeella se estää testotuotantoo aika tehokkaasti. Douppaajat vetää cabergoliinia sen takia, että sen avulla saa testoja nouseen kun häirikköprolaktiini saadaan alas.

Poissa Mmeoww

• Full Member
  • Galleria (6)
« Vastaus #53 : Maaliskuu 20, 2025, 16:54:33 »
Valelääkäri täällä hei! 👋

Esim testot nousee kun on ejakuloimatta, muistaakseni.

Eli siveysvyötä päälle ja puntille 😘 mulle voi kiikuttaa avaimet ja voin kyykyttää täälläkin.
Being an artist isn't a career.
it's a kink.
a sacred fetish for the soul.

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #54 : Maaliskuu 20, 2025, 17:19:27 »
Eli siveysvyötä päälle ja puntille 😘 mulle voi kiikuttaa avaimet ja voin kyykyttää täälläkin.

Haha, ennenhän tämä myytti eli ja esimerkiksi nyrkkeilijöitä patistettiin selibaattiin ennen matseja. Kuulemma myös tantrisessa ajattelussa siemennesteen myötä mies antaa energiaansa pois. Esimerkiksi seksuaalilääketieteen asiantuntija Juhana Piha kuitenkin kumoaa nämä myytit. Itseasiassa siemensyöksyt ovat miehen terveydelle hyväksi, se torjuu mm. eturauhasongelmia.

Poissa Mmeoww

• Full Member
  • Galleria (6)
« Vastaus #55 : Maaliskuu 20, 2025, 17:58:50 »

Haha, ennenhän tämä myytti eli ja esimerkiksi nyrkkeilijöitä patistettiin selibaattiin ennen matseja. Kuulemma myös tantrisessa ajattelussa siemennesteen myötä mies antaa energiaansa pois. Esimerkiksi seksuaalilääketieteen asiantuntija Juhana Piha kuitenkin kumoaa nämä myytit. Itseasiassa siemensyöksyt ovat miehen terveydelle hyväksi, se torjuu mm. eturauhasongelmia.

Jossain määrin kyllä varmasti!

Musta toi tantrinen lähestymistapa ja ideologia on ihana 🥰

Esim jos mä pidän selibaattia, niin mulla nousee motivaatio tiettyihin asioihin selkeesti.
Ja selibaatteilenkin aina tietyn ajan.

Ja mä uskon kyllä ihan tantran ideologiaan. Asioita pitää lähestyä monesta eri näkökulmasta, ei vain siitä, mikä on tieteellisesti todistettavissa vice versa.

it's a kink.

Poissa Maalainen88

• Full Member
« Vastaus #56 : Maaliskuu 20, 2025, 18:09:11 »
Pyytämättä omaa tarinata
Suuri epävarmuus tekiä itellä on, että en kunnolla ole kehittynyt alakerran osalta(omasta mielestäni) yksikään palveluntarjoaja ei ole kylläkään moittinut, mutta kun raha on tilanteessa mukana,niin se olisi jo tökeryyden huipentuma mennä pilkkaamaan toisen killuttimia. Katkeruutta poden vieläkin terveydenhuollon suuntaan, kun lähes koko iän on saanut paljon rampata hoitajilla ja lääkäreillä diabeteksen takia,kukaan kun ei ole ottanut asiakseen todeta kehittymistä. Koulussakin on kuulemma luetun perusteella laaja terveys tarkastus,missä kattotaan kaikki paikat vaan ei meillä ollut,kerran joskus nelosluokan kohilla koulu terkkarin luona joku näppivoimiensa perusteella pähkinänsärkiä täti kopeloi pallukat mitä ilmeisimmin tavotteenaan saaha poitsu parkumaan,perkeles miten kovasti rutisteli,kyllä naama meikältä vääntyi pahasti irvistyken puoleen, noo nykyään kyllä jo tykkään sopivassa määrin tuotetusta kivusta kellari osastolle. Kukaan ei siis tuon tapahtuman jälkeen ilovärkejä tarkistanut, vasta seittemän toista vuotiaana otin ite asian puheeksi,silloin vielä asioin keskussairaalassa lasten puolella ja kaiken väitettiin olevan normaalia vaan sitten kun noin puolen vuoden kuluttua siirryin aikuisten puolelle, otin uudestaan puheeksi,että kovasti odottelen  kasvupyrähdystä alakertaan, niin yhtäkkiä pampulat olikin ali kehittyneet,siitä sitten alkoikin teston korvaushoito,ensin jollain geelillä joka sitten muuttui kolmen kuukauden välein otettavaksi piikiksi. Kaiketi se pampuloitten koko teston määrään vaikuttaa,pienehköt ovat ja lisää pitää piikin muodossa ottaa. Hittolainen kun olin ennen niin ujo,olis pitäny ottaa kehityksen vajavaisuus puheeksi aikaisemmin, mutta niinkuin sanonta menee, paskat kun on jo housuissa, niin on myöhäistä...näillä mennään, ei kuiteskaan sokeripalaa ja pinsettejä tarvita,siihen mitä on,on tyytyminen.
Tummista vesistä takas pinnalle...sitten katsotaan...

Poissa JämeräpartainenInsinööri

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
« Vastaus #57 : Maaliskuu 20, 2025, 18:23:15 »
Myös taolainen ajattelutapa (Dao de-jing, Laotze, Kiina, kauan sitten) jakoi tantran ajatuksia ejakuloinnin taajuudesta.

Esim: https://krisdevanorth.com/2021/11/07/taoist-ejaculation-formulas/

Tuollaisilla vanhoilla perinteillä voi olla jotain käytännössä hyväksi havaittua, vaikkakaan ei tieteen (vielä) oikeaksi todistamaa. En kiellä sitä.

Toisaalta, niissä voi olla myös ihan huuhaata, esimerkiksi taolaiset uskoivat elohopean olevan kuolemattomuuden eliksiiri: https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_alchemical_elixir_poisoning

Ejakuloinnin suhteesta testosteroniin on vain yksi (1) huonolaatuinen pieni tutkimus, joka on näköjään nyt vedetty takaisin (siis siinä oli joku vakava virhe, mikä myöhemmin huomattiin). K.o. tutkimuksen mukaan seitsemäntenä päivänä ilman ejakulaatiota testosteronin määrä nousi (vähän) ja sen jälkeen laski entistä enemmän: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12659241/

Mikään hivenaine tai vitamiini tms. ei nosta testosteronia, jos niistä ei ole puutosta. Nukkuminen ei nosta testosteronia, jos muutenkin nukkuu tarpeeksi. Punttisalin ja testosteronin välillä on korrelaatio, myös natuilla :D, mutta tässä syy-seuraus saattaa olla "jos on testosteronia, puntilla käynti maistuu" eikä toisinpäin.

Mitkään luontaistuotteet eivät toimi. Ainoat mitkä oikeasti toimivat, jos ei mitään selkeää syytä puutokseeen, ovat: laihduttaminen, jos läski (koska rasvakudos aromatisoi testosteronia estrogeeniksi) ja alkoholin käytön vähentäminen (koska alkoholi haittaa myös testosteronin tuotantoa).

Poissa Mmeoww

• Full Member
  • Galleria (6)
« Vastaus #58 : Maaliskuu 20, 2025, 20:03:10 »
Ufff mä en tiedä mitään ihanampaa, kuin miehen, joka osaa tämmöisellä saitilla keskustella asiallisesti viitaten asiallisiin lähteisiin. Ja vielä terveysasioista 😮‍💨❤️
it's a kink.

Poissa Mmeoww

• Full Member
  • Galleria (6)
« Vastaus #59 : Maaliskuu 20, 2025, 20:11:52 »
Mua kiehtoo tantra ja sen merkitys seksuaalisuuteen. Miehetkin voi harjoitella orgasmia ilman ejakuloimista. Musta ois niin mielenkiintosta touhuta tällasen parissa.

Kerran oon siis tavannu miehen joka sai orgasmin ilman ejakuloimista. Super mielenkiintoista ja kiihottavaakin kuinka joku voi hallita kehoaan noin. Varsinkin kun miehen orgasmi nimenomaan liitetään ejakulokmiseen ja suvun jatkamiseen.

Ilman ejakuloimista se energiakin pysyy kehossa.

Tästä puhutaan enemmän kirjassa

Taoist secrets of love, cultivating male sexual energy
By Mantak Chia

it's a kink.