Olisi kiva kuulla palveluntarjoajan näkökulmia siihen, millainen on hyvä ensimmäinen yhteydenotto?
Haluatko, että uusi asiakas aloittaa soittamalla vai viestillä? Jos ilmoituksessasi on WA ja sähköposti, kumpaa suosisit?
Arvostatko erittäin tiivistä ja lyhyttä viestiä vai että asiakas kertoo itsestään ja toiveista vähän enemmän kuin vain kolme-neljä lausetta?
Mitä asioita haluaisit ensimmäiseen viestiin ja miten tarkasti - tykkäätkö, että toiveet laitetaan tarkasti heti vai että niitä tarkennetaan jatkoviesteissä vasta, kun tapaamisen pääehdot on sovittu?
Ennen kaikkea kiinnostaa, mikä on liian pitkä ja lavea viesti, jos kuitenkin oletetaan, että se on asiallinen (eikä mikään seksinovelli tai aiemmin mainittu "Runkku-Reinon yksityiskohtainen aktin kuvaus")?
Tässä on varmaan palveluntarjoajilla eri preferenssejä. Välillä ilmoituksissa sanotaan, että ei pitkiä viestejä ja välillä, että lyhyisiin ei edes vastata. Joku haluaa hoitaa asian mahdollisimman vähillä viesteillä, joku taas nimenomaan haluaa viestitellä vähän enemmän saadakseen tuntumaa asiakkaasta. Yksi haluaa yhteydenotot vasta ihan lähellä tapaamista, toinen taas hyvissä ajoin. Jonku vastaa niin nopeasti, että viestittelyt saadaan hoidettua tunnissa, toisen kanssa on vähintään päivän-parin viivettä ja siksikin pitää olla liikkeellä ajoissa.
Eli tämä(kään) asia tuskin on mustavalkoinen, ja mielipiteet varmasti vaihtelevat palveluntarjoajittain mutta olisikin kiva kuulla eri palveluntarjoajien näkökulmia asiaan.
Itse olen ajatellut, että olisi hyvä kertoa itsestään ja toiveistaan vähän laajemmin ja kysyä kaikki onnistuuko -kysymykset heti. Olen huomannut, että vastauksia pidempiin viesteihin tulee huomattavasti alhaisemmalla prosentilla mutta toisaalta saadut vastaukset ovat sitten olleet erittäin hyviä, usein personoituja ja palveluntarjoaja on tykännyt, että esittäytyminen ja toiveet oli esitetty kattavasti. Se on johtanut yleensä tietyn luottamuksen kehittymiseen jo ennen tapaamista ja sitä kautta myös molemminpuolin erittäin laadukkaisiin tapaamisiin.
Vastaan luonnollisesti vain itseni puolesta.
Hyvä ensimmäinen yhteydenotto voi olla lyhyt tai pitkä, kunhan siinä tulee ilmi milloin haluaisi tavata ja missäpäin. Outcall vai incall, koska teen molempia.
Ja jos haluaa erikoisempaa settiä niin on hyvä jo tässä vaiheessa kertoa.
Ensimmäisen viestin vastauksessa kerron perusasiat vakioviestissä sekä personoidussa lauseessa ja annan kotisivuni osoitteen.
Sen jälkeen toivon että asiakas lukee infot, ja kotisivun tekstin kun ehtii ja kysyy lisää jos vastausta ei löytynyt sieltä.
Tässä vaiheessa vaihdetaan useimmiten vielä parit viestit ja aika on sovittu.
Jos ilmoituksessa on tarjottu monta yhteydenottotapaa, ei pitäisi olla merkitystä mitä niistä käyttää. Minä vastaan puheluihin vain ilmoitettuna päivystysaikana ja toivon kirjallista viestintää ajanvarauksissa koska en aina pääse puhelimeen
Pelkkiin moi tai paljo pillu maksaa -viesteihin en vastaa. Ja niitä tulee paljon!
Joskus harmittaa kun tulee viesti jossa lukee vain milloin ehtisit tavata? Ja minun pitää tehdä jatkokysymyksiä kuten missä kaupungissa, kuinka pitkää aikaa ajattelit jne. Helpottaisi molempia jos saisin heti tarvittavat infot. Mutta kaikki ei tietenkään tunne käytäntöjä ja silti olen saanut kivoja asiakkaita vaikka alussa on ollut hermostuneisuutta ilmassa sekä kommunikaatio lyhyttä. Kaikki on niin erilaisia.