-pt:n aliarvostus ja ei vaan kiiinnosta paskaakaan jos itselle tuleekin este
Jotenkin mä luulen että tää on se yleisin syy, toki on myös sarjoharoitsijoita. Jokin yksi sarjaoharoitsija voi tietysti saada paljon ohareita tehtailtua, mutta määrällisesti uskon että henkilöinä heitä nyt ei ole niin paljon (koska tuossahan on jo kyse jostain mielenvikaisuudesta).
Ja tietysti on myös niitä joita homma vain jännittää liikaa.
Olen huomannut mielenkiintoisen ilmiön, ohareiden todennäköisyys tuntuu vaihtelevan rajusti eri paikkakunnilla keikkaillessa. Onko muut huomannut samaa?
Jep. Kaupungeissa on eroja, mutta tilanteet muuttuvat ajan myötä. Esim. aikoinaan Kuopio oli yksi johtavia ohari-kaupunkeja, mutta siellä meno on ollut jo pitkään asiallista.
Sama kuin Ninalla, mutkin on ohari-ollit jo aikalailla jättäneet rauhaan (joko ne on jo mulla blokattuna tai ne vaan tunnistaa jo niin helposti). Ei ehkä tule mieleen suoralta kädeltä mitään kaupunkia mistä fiilis olisi että siellä tehdään poikkeuksellisen paljon ohareita juuri nyt. Mutta uran alussa olin enemmän kohteena, niin se taitaa edelleenkin mennä.
Tuli sellainen asia mieleen. Voiko olla, niin kun olet vierailemassa, niin yhteyttä ottaa heti ne jotka todella haluaa/haluaisi tavata sinut. Kotipaikassa on ns helpompi ohari porukan tehdä kiusaa.
Toinen mikä tulisi mieleen on hektisyys ja sitä kautta muutokset. Mitä isompi kaupunkin, niin elämä ei välttämättä ole niin rentoa. Itse asunut isoissa ja pienissä paikoissa, niin elämä ja vauhti on ihan erilaista. Lapissakin, kun lähdet vaikka moikkaamaan kaveria, niin tunti voi mennä pelkkään yhden suunnan ajoon
Ne harvat oharit mitä mulle osuu nykyisin kohdalle tapahtuu melkein keikoilla. Noh, ehkä siihen vaikuttaa se että Helsingissä tietysti on se laajin vakkariasiakaskunta, ja vakkarithan on tästäkin syystä kivoja, ei tule ohareita.
Noihin isompiin kaupunkeihin, siis tokihan Helsingissä on aina sattunut ja tapahtunut, mutta jotenkin meno tuntuu ehkä muuttuneen hieman asiallisemmaksi kuin vuosia sitten. Pahin paikkahan Helsinki on kaikenlaisten ongelmien suhteen ollut aloittaa nämä hommat, mutta toisaalta kun täällä tottui aika ruokottomaan menoon, niin se oli ihan hyvä "koulu". Mutta homma tosiaan tuntuu hieman siistiytyneen täällä. Samat vanhat avohoitopotilaat jaksaa yrittää, mutta uusia sitkeitä yleishäiriköitä ei tunnu syntyvän enää sellaista tahtia kuin ennen pk-seutu tuotti.