Jostain syystä Saksassa nämä lailliset bordelliset toimivat ihan hyvin. Jo 90-luvulla Saksassa asuessani 25-vuotiaana (sieltähän minä tämän huorissajuoksemisen opin) tuli käytyä näissä "valtion hyväksymissä" bordelleissa. Ei siellä ollut Seiska porteilla kuvaamassa eikä siellä ollut mitään muitakaan näkyviä ongelmia. Erittäin hyvin näytti homma olevan kontrollissa. Joskus viikonloppuisin Die Polizei oli autossa passissa suljetun kadun portilla mutta eivät koskaan puuttuneet asiointiin kun itse olin maisemissa.
Se on kyl totta, että Saksassa homma pelaa. Mutta minkälaisilla työsopimuksilla tytöt työskentelee? Ja kuka niitä tarkastelee, ja onko kaikki käytännössä niinku paperilla?
Ja jos esimerkiks myös itäblokin maista on porukkaa sinne tullut.
Jälleen kerran siis jos puheeksi otetaan ihmiskauppa, alistaminen, jne.
Onhan raksalla ja joissain etnisissä ravintoloissa työsopparit viranomaisten mieliksi päällisin puolin ok, mutta todellisuus voi olla näillä ihmiskaupan uhreilla jotain aivan muuta. Silti harva tuntuu miettivän tätä, ku astuu ravintolan ovesta sisään.
Ja siis riistosta esimerkiks palkasta ei itse tekijälle jää mitään, joutuu työskentelee yöt ja päivät, ja lomista ei tietoakaan. Majoituskin tapahtuu itse työpaikalla jossain takahuoneessa.
Tästä huolimatta monet asioi näissä, mut harvempi tulee ajatelleeksi asiaa tältä kantilta astuessaan ovesta sisään.
Lisäks myös tietty kotimaankin puolella voi olla painostusta, mikä ei päällisin puolin näy. Esimerkiks sukulaisten painostus, tai miesystävä laittaa muijansa tienaamaan, ja pitää rahat itsellään.