Iloisena tyttönä (myös mieliala) kohti Kainuun sporttispurtti keskusta Vuokattia!
Kainuussa on niin kiva (=tuottoisa) käydä, mutta Kajaanin majoitukset masentavia, joten eikun kohti Sotkamon Vuokattia. Oikeestaan ruoskin itseäni miksen ole jo aikoja sitten tajunnut Vuokatin viehätystä. Paikka käytännössä ei muuta olekaan kuin sopivaa majoitusta täynnä. Eli eiku panobilleet!
Se kiusallinen puoli Vuokatissa on, että maisemat (muutkin kuin minä!) niin mahtavat että oikeastaan tekisi mieli kirmata pitkin mäkiä ja rantoja…mutta kun se kirmaaminen ei ihan tapahdu vaadittavalla nopeudella siihen että siitä kukaan maksaisi. Joten eikun kaihoisasti vain katselemaan ikkunasta maisemia ja neljän seinän sisällä pysytään panomaratonia ylläpitämässä.
Pitkiä tapaamisia ja normiseksiä, poikkeuksia toki mahtuu joukkoon, mutta Vuokatissa meno oli mukavan soljuvaa. Melkein ne jotka otti yhteyttä varasi ajan, ja pitemmät ajat täytti kalenterin nopsaan.
Käsitelläänpäs sujuvasti tässä seuraava ennakkoluulo/oletus, koska mm. tässä paikassa se taas hämmästyttää. Miten ihmeessä horojen ekalla arvauksella 80% oletetaan olevan liikenteessä julkisilla? Ei, kyllä se on ihan laillista huorienkin ajaa autoa Suomessa...
Ja mitä vaikeammin tavoitettavista paikoista huoran onnistut löytämään, tai huoran joka vetää turneita, niin todennäköisyys on että eiköhän hän siellä todennäköisemmin ole omalla kulkupelillä. Ajatellen vielä näitä turneita, mukana on aika kattava setti tavaraa. Kaikki duunijutut, siviilijutut, ruokien siirtäminen paikasta toiseen, käsilaukku, läppärilaukku, lakanat & pyyhkeet kertaa niin paljon kuin paikkoja pesukoneellisten majoitusten välillä on. Siinä on 5-6 nyssäkkää mukana helposti. Keikkahuoralle auto on aika merkittäväkin työväline, ja niihin on mitä katsellut kollegojen aikasta hienoja biilejä, myös panostettu.
Sanottuani tämän, tottakai osa kollegoista keikkailee julkisillä. Ja ulkomaalaiset ymmärrän hyvin ettei välttämättä ole lähdetty autojen vuokrausrumbaan (tosin itse olen mennyt vuokra-autollakin). Tämä voisi olla ajatusvirhe mun maailmassa (jossa kaikilla on auto tai pari, ja kaikkialle ajetaan). Mutta, sen verran suurimpien kaupunkien ulkopuolisesta elämästä tietäen, tuon osalta todellisuuteni on muillekin siellä aivan vakio. Suuressa osassa Suomea oma auto on itsestäänselvyys. Ja siksi hämmästyttää miksi niin usein huoran ajatellaan kuitenkin liikkuvan julkisilla paikoissa missä kaikki muut liikkuvat omalla autolla aina.
Hei, asia on oikeasti hieman mielenkiintoinen, miksi itse yksityisautoilua vahvasti käyttävät olettavat huorien samoissa paikoissa käyttävän julkisia? Me pääosin toimimme aivan kuten kuka tahansa muukin reissumies.
Vuokatissa meno oli tasaista tahtia ja mukavia pitkiä tapaamisia joissa jutustelu myös oli roolissaan. Hieman pimeyden laskeuduttua ehdin karata kuitenkin tutkimaan rantoja keskellä yötä. Jos joku näkee kalpean naisen mustassa pitkässä mekossa seisoneen rannoilla keskiyöllä, niin siitä ei kannata alkaa levittämään kauhutarinaa. Se on vain huora joka päivän päätteeksi janoaa pientä luontoelämystä.
Peruutuksia: 0 kpl
Häiriköt/runkkarit: 0 kpl
Oharit: 0 kpl
Vakkarit: 2 kpl
Fiilis keikasta (1-10): 9 (huoraaminen on helppoa)
Sää on…pimeä. Että muuten tuleekin pimeää aikaisin. Missä on ne kaupungin valot!!