Muistelin itse, että kun 2017-2019 -jakson lopulla lopetin pari vuotta kestäneen tupakoinnin ja sähkötupakoinnin, niin oli helppo ilman vieroituslääkkeitä vain lopettaa, kun tajusi, miten helppo on syytää vain rahaa paitsi talouteen, myös ilmanlaatuun ja terveyteenkin vaikuttavaan haittaan. Tämä on vain oma kokemukseni, ei kenenkään muun.
No kyllähän se alkoi maistumaankin aika palaneelta puulta siinä vaiheessa, kun oli lopettanut alkon, pilven ja monien ainesten väärinkäytön samoihin aikoihin.
Vaikka vedinkin lopussa askin päivässä, en tarvinnut vieroituslääkkeitä, kun tajusin vain olla ostamatta silloin 2019 seuraavana päivänä seuraavaa askia. Tästä asti on lopettamispäätös pitänyt.
Ennemmin suojelen terveyttä ja hoidan keuhkojani nykyään säännöllisillä ja jokapäiväisillä luontoaltistuksilla metsässä yleensä noin 15-60 min.,jotta vähäisemmätkin kaupungin ilmansaasteet eivät pääsisi pilaamaan enää rasitusastmaatikon keuhkojani. Tein tätä säännöllistä metsälenkkeilyä itse asiassa jo noin kuukausi ennen psykologian pääsykokeita edeltäneestä ajasta tähän päivään ja olen vain entistä enemmän hullaantumassa luonnon vihreydestä, sen suojelusta ja viihtyisämmistä luonto- ja kaupunkiympäristöistä raskaan hevibetonin rakennusmaiden sijaan.
Ai tästä tuli oikein poliittista vääntöä...? Sori en oo pahoillani ❤️💋