Mietiskelin että mitä on sesongin mukainen kasvisruoka tammi-helmikuussa?
Et olisi selvinnyt hengissä viikkoakaan 50 vuotta sitten maaseudulla tuollaisia ihmetellen.
Uutiset:
Mietiskelin että mitä on sesongin mukainen kasvisruoka tammi-helmikuussa?
Tuossa näkyykin oivallisesti antisi näihin keskusteluihin: esität väitteen, jota kukaan ei voi todeta oikeaksi eikä vääräksi millään mielekkäällä tavalla.Mietiskelin että mitä on sesongin mukainen kasvisruoka tammi-helmikuussa?
Et olisi selvinnyt hengissä viikkoakaan 50 vuotta sitten maaseudulla tuollaisia ihmetellen.
Tuolta on yrittäjista tuntunut lähinnä nykyhallituksen aikana....Sanna haluaisi korottaa yrittäjän verotusta samalla kun nauttisi itse ilmaisista ja verovapaista "aamupaloista".Suomessakin yhä suurempi osa tekee töitä yrittäjänä. Mitenköhän tämä trendi vaikuttaa puolueitten kannatukseen, hmmmm....
Kyllä se varmasti on niin kuin Kiviojan Late Väinö Linnan Pohjantähdessä totesi ostettuaan "natsun" ja alettuuan kuskata uudella kuorma-autollaan Pentinkulman maitoja kirkonkylän meijeriin, että "Kyllä se on yrittäjä, joka maailman pystyssä pitää". Suomi on hyvä maa ihmisen yrittää ja elää. Meistä kaikista tulee varmasti kohta kokoomuslaisia yrittäjiä. Vai oliko se nyt persut, joka on Suomen suurin yrittäjien puolue? Vasemmisto tulee kuolemaan tarpeettomana omaan mahdottomuuteensa, kun meistä kaikista tulee vähintäänkin näitä kevytyrittäjiä. Vai mitä ne nyt olivatkaan? Ja ainakin vähintäänkin miljonäärejä .
https://www.iltalehti.fi/villeranta/a/e8ec8946-c077-431b-a8f7-19b65d0c376b
Sinä näköjään selvisit...nippa nappa.Mietiskelin että mitä on sesongin mukainen kasvisruoka tammi-helmikuussa?
Arvelen että 50 vuotta sitten maaseuduilla ei syöty "sesongin mukaista" kasvisruokaa vaan niitä mitä oli onnistuttu ottamaan talteen.Siihen maailmanaikaan osattiin säilöä itse paremmin kuin nykyään markettien hyllyjen pursottaessa kaikenlaista.
Arvelen että 50 vuotta sitten maaseuduilla ei syöty "sesongin mukaista" kasvisruokaa vaan niitä mitä oli onnistuttu ottamaan talteen.Siihen maailmanaikaan osattiin säilöä itse paremmin kuin nykyään markettien hyllyjen pursottaessa kaikenlaista.
Juureksia tietysti oli kellarit pullollaan, mutta esimerkiksi tuorekurkkua ja tomaattia ei ollut. Ei myöskään lehtisalaatteja. Kaalista tehtiin salaatteja moneen eri makuun.
Ajattelin niin, että tämä Unilukkari kärsisi nälkää, jos nyt olisi 50 vuoden takaisessa maailmassa, joka tapauksessa.
Minäpä toistan asiani vielä kerran. Ei syksyllä talteen otettu sato ole "sesongin mukaista" ruokaa tammi-helmikuussa jota Helsingin kaupunki ilmoitti käyttävänsä. Koitin kysellä että mikä on ja vastaukseksi sain joukon Unilukkarin viisasteluita. Sen sijaan, olisiko tuohon asiaani kenelläkään mitään?Arvelen että 50 vuotta sitten maaseuduilla ei syöty "sesongin mukaista" kasvisruokaa vaan niitä mitä oli onnistuttu ottamaan talteen.Siihen maailmanaikaan osattiin säilöä itse paremmin kuin nykyään markettien hyllyjen pursottaessa kaikenlaista.
Juureksia tietysti oli kellarit pullollaan, mutta esimerkiksi tuorekurkkua ja tomaattia ei ollut. Ei myöskään lehtisalaatteja. Kaalista tehtiin salaatteja moneen eri makuun.
Ajattelin niin, että tämä Unilukkari kärsisi nälkää, jos nyt olisi 50 vuoden takaisessa maailmassa, joka tapauksessa.
Kuten ville sanoi, syötiin mitä tahansa mikä onnistuttiin säilyttämään syötävässä muodossa kevääseen saakka. Ei kuten joey arvioi, että mitä on onnistuttu ottamaan talteen. Siinä on pieni, ruokamyrkytyksen mentävä ero.
Yleisessä tiedossa toki on, että Ville oli kotsan tunneilla hereillä ja ruoka-aikaan pöydän ääressä. Tekijämiehenä, ei ihmettelijänä.
joey_t hyvä. Tavallaan ne syksyllä talteen otetut ovat juuri niitä Tammi- Helmikuun sesongin mukaisia. Tosin nykyäänhän saamme läpi vuoden kasvihuoneissa kasvatettuja kasviksia läpi vuoden. Tiedä sitten miten egologista se sitten kaikenkaikkiaan on. Tai tuodaan hedelmiä etelä-Amerikasta laivoilla. Herää kysymys mistä on kysymys. Hieman nauratti kun joku viherpiiperö piipitti, ettei se saastusa jos niitä tuodaan laivoilla.... ei tietenkään...
Minäpä toistan asiani vielä kerran. Ei syksyllä talteen otettu sato ole "sesongin mukaista" ruokaa tammi-helmikuussa jota Helsingin kaupunki ilmoitti käyttävänsä. Koitin kysellä että mikä on ja vastaukseksi sain joukon Unilukkarin viisasteluita. Sen sijaan, olisiko tuohon asiaani kenelläkään mitään?
Olen vihervasemmistolainenEi se mitään.
Sitten ongelma on vain minun: jos siis semanttisesti tammi-helmikuun sesonki tarkoittaa edellisenä syksynä korjattua satoa.joey_t hyvä. Tavallaan ne syksyllä talteen otetut ovat juuri niitä Tammi- Helmikuun sesongin mukaisia. Tosin nykyäänhän saamme läpi vuoden kasvihuoneissa kasvatettuja kasviksia läpi vuoden. Tiedä sitten miten egologista se sitten kaikenkaikkiaan on. Tai tuodaan hedelmiä etelä-Amerikasta laivoilla. Herää kysymys mistä on kysymys. Hieman nauratti kun joku viherpiiperö piipitti, ettei se saastusa jos niitä tuodaan laivoilla.... ei tietenkään...
Minäpä toistan asiani vielä kerran. Ei syksyllä talteen otettu sato ole "sesongin mukaista" ruokaa tammi-helmikuussa jota Helsingin kaupunki ilmoitti käyttävänsä. Koitin kysellä että mikä on ja vastaukseksi sain joukon Unilukkarin viisasteluita. Sen sijaan, olisiko tuohon asiaani kenelläkään mitään?
Kuvasta päätellen Pekonen on jo hoidossa"Hoitoja" me kaikki foorumilaiset haetaan, paitsi pt:t jotka tarjoavat "hoitoa". Mutta miten sen näkee kuvasta? Olen Pekoselle kade koska mulla ei ole nyt hoitoa.
Sitten ongelma on vain minun: jos siis semanttisesti tammi-helmikuun sesonki tarkoittaa edellisenä syksynä korjattua satoa.Hyvä veli, ymmärrän kuitenkin mitä tarkoitat, koska "sesonki" tavallisesti tarkoittaa juuri sitä mitä sinäkin tarkoitat. Mutta se tilanne on tänä päivänä kuitenkin hieman toisenlainen, koska niitä sensongin tuotteita saa läpi vuoden, ellei kotimaisina niin ainakin ulkomaisina.
Olettaisin että Närpiön kasvihuone-tomaatteja Helsinki ei tarjoa koska niiden hiilipäästöt ovat kovaa luokkaa. Vähemmällä selvittäisiin jos tarjoiltavana olisi vaikka hirveä.
Kuvasta päätellen Pekonen on jo hoidossaKuva on otettu Kauhavalla 1998 juuri saatuani lannoitelentäjän paperit. Hoitoja ei oltu silloin vielä aloitettu.
Kuvasta päätellen Pekonen on jo hoidossaKuva on otettu Kauhavalla 1998 juuri saatuani lannoitelentäjän paperit. Hoitoja ei oltu silloin vielä aloitettu.