Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vs: Politiikka  (Luettu 1715084 kertaa)

Poissa Ahmattilainen

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #1180 : Joulukuu 07, 2019, 13:41:24 »
 ;D. Täällähän on ollut itsenäisyyspäivänä useamman persufanin kokoontumisajot... Ei edes puolueen puolueohjelmassa ole niin paljon tekstiä, kuin edellä kirjoittanut Lappeenrantalainen Herrasmies on perusuomalaisista kirjoittanut.  :D. Fanijoukko vaan lisääntyy.

Oli hienoa kuitenkin eilen viettää Suomen 102-vuotista itsenäisyyttä juhlallisuuksia seuraten ja niihin osallistuen perinteikkäin tavoin.
"Tuhma setä"

Poissa Vieras0041

• Sr. Member
« Vastaus #1181 : Joulukuu 07, 2019, 13:47:54 »
Saas nähdä mitä uusi vuosi ”1920” tuo tullessaan. Moni eduskunnassa oikealla istujakin tuntuu kaipailevan ja haikailevan noita ihania aikoja.

Poissa Villerius

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #1182 : Joulukuu 07, 2019, 14:41:59 »
Tuo Ohisalo on aivan pihalla. Seuraavaksi joka poliisiasemalle oma rukoushuone muslimeille ja jos ei kerkee kesken partioinnin sinne niin voidaan mellak avarusteet jättää autosta pois ja tilalle rukousmatot.

Maria Ohisalo HS:lle: Poliisiin tarvitaan lisää vähemmistöjen edustajia
https://www.verkkouutiset.fi/maria-ohisalo-poliisiin-tarvitaan-lisaa-vahemmiston-edustajia/?ref=rns_fb&fbclid=IwAR0eRgG0LnOOf2BcktblefyycRM9WAXeW3KMfGVrQtPwB3KUr-6Y5vUiElA
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Azazello

• n00b
  • Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #1183 : Joulukuu 07, 2019, 14:54:56 »
Vaikka MArin onkin aika herkku, en ole varma että olisiko tällä osaamista pääministerin vaativaan tehtävään. Heitot postin hallituksen erottamisesta on täysin väärään aikaan ja muutenkin väärä kommentti kun Postin toimitusjohtajan rekry on kesken. Kuka osaaaja hakee tehtävään kun tiedetään etttä rekrytoijille jo raotellaan ovea omistajien toimesta?
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Vieras0041

• Sr. Member
« Vastaus #1184 : Joulukuu 07, 2019, 15:01:05 »
Tuo Ohisalo on aivan pihalla. Seuraavaksi joka poliisiasemalle oma rukoushuone muslimeille ja jos ei kerkee kesken partioinnin sinne niin voidaan mellak avarusteet jättää autosta pois ja tilalle rukousmatot.

https://www.verkkouutiset.fi/maria-ohisalo-poliisiin-tarvitaan-lisaa-vahemmiston-edustajia/?ref=rns_fb&fbclid=IwAR0eRgG0LnOOf2BcktblefyycRM9WAXeW3KMfGVrQtPwB3KUr-6Y5vUiElA

Millä tavalla vähemmistön edustajat poliisivoimissa olisi jotenkin huono asia? Ohisalon perustelut asialle ovat tärkeät ja edistystä vähemmistöjen ja poliisien välisessä kommunikoinnissa kaivattaisiin tähän maahan todellakin....haluatko itse, että poliisi on edelleen kykenemätön hoitamaan työtänsä maahanmuuttajiin kohdistuvissa rikoksissa? Kommenttisi jostain rukoushuoneista ja matoista on lähinnä mauton ja halveksiva sekä osoittaa sitä tietämättömyyttä, mitä täällä jokaisessa kommentissa jankkaat.

Poissa IlonaTequila

• Sr. Member
  • Galleria (18)
« Vastaus #1185 : Joulukuu 07, 2019, 15:06:03 »

Ihme trollausta, kuvaa toki hyvin ylipäätään poliittisen (netti)keskustelun tasoa, että keksitään päästä kauhukuvia ja esitellään niitä ikäänkuin loogisina johtopäätöksinä ja vääjäämättöminä tapahtumaketjuina. Mutta voihan se tuntua pelottavalta ajatukselta; musliminainen poliisina, ymmärtäähän sen, että alkaa mielikuvitus laukata.  ::)

Tää koko ketju on kyllä absurdiudessaan ja hyvän argumentoinnin ja faktojen puutteessaan niin naurettava, että itkettää.

🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Kesava

• Sr. Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #1186 : Joulukuu 07, 2019, 15:47:34 »

En usko että tämän foorumin porukat ovat kovin hyvin toimeentulevia ihmisiä, ainakaan valtaosin. Siis jos mun palkkatyö tuottais esim 3500€ niin en mä täällä roikkuis.
Saatko sä siis palkkaa täällä kirjoittelusta? Mielenkiintoista, kerro lisää.
Saan ihan ok kuukausipalkkaa, mutta tykkään rahasta ja seksistä.
Tykkäät rahasta, eli varmaan sunkin intresseissä on sitten pienemmät verot, koska pienemmät verot tarkoittaa enemmän rahaa käteen. Kai sä maksat verot seksityöstäsi?
Noin viime viikolla hallitus perui aktiivimallin - uskon että valtaosa täällä olevista työssäkäyvista tuntevat asian.
EIkö niitten työttömien luulisi paremminkin tuntevan asian?
Perfektionisti.

Poissa Kesava

• Sr. Member
« Vastaus #1187 : Joulukuu 07, 2019, 15:49:52 »

Ihme trollausta, kuvaa toki hyvin ylipäätään poliittisen (netti)keskustelun tasoa, että keksitään päästä kauhukuvia ja esitellään niitä ikäänkuin loogisina johtopäätöksinä ja vääjäämättöminä tapahtumaketjuina. Mutta voihan se tuntua pelottavalta ajatukselta; musliminainen poliisina, ymmärtäähän sen, että alkaa mielikuvitus laukata.  ::)

Tää koko ketju on kyllä absurdiudessaan ja hyvän argumentoinnin ja faktojen puutteessaan niin naurettava, että itkettää.
Olet hyvä esimerkki tästä; et tuonut keskusteluun yhtään hyvää argumenttia tai faktaa.
Perfektionisti.

Poissa Vieras0023

• Newbie
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #1188 : Joulukuu 07, 2019, 16:03:08 »
Kertokaahan lprman1 ja IlonaTequila uteliaalle, miten vähemmistöjen osuuden kasvattamisen käytännössä toteutettaisitte? Perustuslaki kieltää asettamasta ketään eriarvoiseen asemaan mm. etnisyyden tai uskonnon perusteella. Eikä ole todellakaan ok kysellä rekryprosessissa tällaisia asioita. Siinä on työnantaja äkkiä syytteessä.

Ilmeisesti Ohisalo tarkoittaa jonkinlaista kiintiöjärjestelmää, mutta mielenkiinnolla odotan, millä ominaisuudella voitaisiin kiintiöhaku perustuslakia rikkomatta tehdä. Voitaisiin pohtia, että äidinkielen, koska ruotsinkielisillä on jo nyt omia kiintiöpaikkoja opiskelijahaussa.

Poliitikot voisivat olettaa, että luomalla arabiankielinen kiintiö poliisikouluun saataisiin muslimioppilaiden osuus kasvuun.
Miksei muuten ketään kiinnosta, mikä on vähemmistöjen osuus veturinkuljettajien, diakoniatyöntekijöiden tai työfysioterapeuttien aloilla?

Tämä haaste voitaisiin laajentaa koskemaan elämistä laajemminkin.
Miksi vähemmistöjen osuus omakotiyhdistysten jäsenistä, alppihiihtomaajoukkueen urheilijoista tai yli 150 keur vuodessa ansaitsevien joukosta on niin pieni? Entä voitaisiinko osuutta jotenkin poliittisilla ratkaisuilla kasvattaa?

Suomessa on myös erästä ammattilaisten alaa koskeva kiintiö, joka turvaa väestön enemmistön oikeudet. Kuka arvaa, mitä tarkoitan?  ;) :D

Edit: typo
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2019, 16:06:18 kirjoittanut teteCA121 »

Poissa Vieras0108

• Full Member
« Vastaus #1189 : Joulukuu 07, 2019, 16:35:40 »
^ Tarviiko siihen muuta kuin vähän rohkaista ja kannustaa vähemmistöjen edustajia kouluttautumaan ja hakemaan niihin virkoihin? En tiedä oletko milloin asioinut julkisella puolella terveydenhuollossa, mutta ainakin omien havaintojen perusteella etnisten vähemmistöjen edustajat alkaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus esim. lääkäreinä.

Poissa IlonaTequila

• Sr. Member
  • Galleria (18)
« Vastaus #1190 : Joulukuu 07, 2019, 16:48:10 »
Kertokaahan lprman1 ja IlonaTequila uteliaalle, miten vähemmistöjen osuuden kasvattamisen käytännössä toteutettaisitte?

Jos luet viestini, huomaat, etten ole siinä ottanut kantaa, pitäisikö minun mielestäni poliisivoimissa kasvattaa vähemmistöjen osuutta, tai edes, mitä mieltä olen Ohisalon ehdotuksesta.

(Siviilissä olen hyvinkin poliittisesti aktiivinen, ja kiinnostunut sekä valtakunnan- että maailmanpolitiikan asioista, mutta pyrin pitämään sen erillään huora-minästäni. :) )

En siis nyt enkä jatkossakaan aio täällä esitellä poliittisia mielipiteitäni, tai ajatuksiani siitä, mitä suomalaiselta politiikalta toivon, pl. suoraan seksityöhön liittyvät asiat.

Sen sijaan otin kantaa Villeriuksen kirjoitukseen, jossa hän, luettuaan uutisen, jonka mukaan Ohisalo toivoo poliisivoimiin eri kulttuuri-taustaisia ihmisiä, mm musliminaisia (tämäkin aihe, josta olen lukenut kannanottoja jo useamman vuoden, eli ei mikään uusi asia), hyppää esittelemään omaa kauhukuvaansa:

Seuraavaksi joka poliisiasemalle oma rukoushuone muslimeille ja jos ei kerkee kesken partioinnin sinne niin voidaan mellak avarusteet jättää autosta pois ja tilalle rukousmatot.

Ja TÄMÄ on tyypillistä poliittiselle netti keskustelulle, ja vastaavia kirjoituksia on tämäkin ketju pullollaan. Omia pelkoja ja ennakkoluuloja ei hetkeksikään pysähdytä miettimään, ja ne suolletaan ulos totuuksina. Päättelyketju, jonka mukaan musliminaisten poliisikoulutusmahdollisuuksien tutkiminen johtaa automaattisesti poliisityön täydelliseen rapautumiseen hetkenä minä hyvänsä on järjetön. Mitään logiikkaa tässä ei ole, vain pelko vieraan ja uuden asian edessä. Ja tähän argumentaatio köyhyyteen ja pelon lietsotaan otin kantaa.
🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Kesava

• Sr. Member
« Vastaus #1191 : Joulukuu 07, 2019, 17:06:46 »
Irakista voitais värvätä niitä mielenosoittajia ampuneita poliiseja. Kelpais varmaan Ohisalollekin.
Perfektionisti.

Poissa Vieras0023

• Newbie
« Vastaus #1192 : Joulukuu 07, 2019, 18:33:34 »
Jos luet viestini, huomaat, etten ole siinä ottanut kantaa, pitäisikö minun mielestäni poliisivoimissa kasvattaa vähemmistöjen osuutta, tai edes, mitä mieltä olen Ohisalon ehdotuksesta.

Et ottanutkaan, siksi yritin omalla viestilläni saada sinut kertomaan mielipiteesi Ohisalon pohdinnasta.

Poissa M.U. Tiainen

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #1193 : Joulukuu 07, 2019, 22:04:12 »
Kun kukaan ei oikein Aurora maturelle anna sitä haluamaansa vastausta persukokkari- hallitukseen, niin minä yritän.

Koska olen vihervasemmiston tulojensiirtoja saava henkilö, en millään haluaisi maahan lisää tulonsiirtojen varassa eläviä henkilöitä, koska pitkällä juoksulla niitä ei ole varaa jakaa. Varsinkaan kun yhä useampi tajuaa että se työssä käynti - sosiaalietuudet on luokkaa 200-300€.

Vaikka entisenä yrittäjänä ja elinikäiseen ulosottoon tuomittuna minulla on lukuisia vapauksia esim. maksuton julkinen liikenne, pysäköinninvalvontamaksut, poliisin kirjoittamat sakot.
Äänestäisin silti helsinkiläisenä Halla- ahoa, koska olen joskus ollut isänmaallinen mies.

Poissa M.U. Tiainen

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #1194 : Joulukuu 07, 2019, 22:13:56 »
Suvakit suvaitsee. Ne tarvii Ylen tai Hesarin kertomaan niille mitä ei pidä suvaita.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006336040.html

Poissa Vieras0087

• Hero Member
« Vastaus #1195 : Joulukuu 07, 2019, 22:44:01 »
Uus...t marssivat itsenäisyyspäivänä pitkin Runebergin katua ja möykkäsivät. Joku töölöläinen vääräleuka oli avannut ikkunan selälleen ja soittanut ämyreistään uusnatseille marssimusiikkia: tsekkiläisen Julius Fucikin säveltämän sirkusmarssin. Aika osunut valinta uus...en marssimusiikiksi. Olisikohan puikoissa dj:na ollut arvon Lord Nelson? Kuulemma yksi uus... tansskin iloisena. Jos se kävelee kuin ankka ja vaakkuu niin kuin ankka, niin se on ankka  :D

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1156f059-7e72-4f6f-b9b5-11573b96769c
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2019, 22:49:46 kirjoittanut kocour »

Poissa M.U. Tiainen

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #1196 : Joulukuu 07, 2019, 22:54:33 »
^ Vituttais asua töölössä, ...t marssii ja sirkusmusiikki soi.

Ammuin juuri haulikolla kukon Buriramissa.

Onneksi on vaihtoehtoja, minkä Suomen antelias sosiaaliturva mahdollistaa.

Poissa Vieras0041

• Sr. Member
« Vastaus #1197 : Joulukuu 07, 2019, 22:57:15 »
^ Vituttais asua töölössä, ...t marssii ja sirkusmusiikki soi.

Ammuin juuri haulikolla kukon Buriramissa.

Onneksi on vaihtoehtoja, minkä Suomen antelias sosiaaliturva mahdollistaa.

Vai olisko ollut sittenkin Jakomäessä?

Poissa M.U. Tiainen

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #1198 : Joulukuu 07, 2019, 22:59:18 »
^ Ei taida olla haulikota, puhumattakaan kukkoja Jakomäessä.
Kiitos vihervasemmiston.

Poissa M.U. Tiainen

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #1199 : Joulukuu 07, 2019, 23:02:22 »
Jakomäessähän nykyään on lähinnä matuja ja muutema narkki, joille matut myy huumeitaan.