Kertokaahan lprman1 ja IlonaTequila uteliaalle, miten vähemmistöjen osuuden kasvattamisen käytännössä toteutettaisitte?
Jos luet viestini, huomaat, etten ole siinä ottanut kantaa, pitäisikö minun mielestäni poliisivoimissa kasvattaa vähemmistöjen osuutta, tai edes, mitä mieltä olen Ohisalon ehdotuksesta.
(Siviilissä olen hyvinkin poliittisesti aktiivinen, ja kiinnostunut sekä valtakunnan- että maailmanpolitiikan asioista, mutta pyrin pitämään sen erillään huora-minästäni.
)
En siis nyt enkä jatkossakaan aio täällä esitellä poliittisia mielipiteitäni, tai ajatuksiani siitä, mitä suomalaiselta politiikalta toivon, pl. suoraan seksityöhön liittyvät asiat.
Sen sijaan otin kantaa Villeriuksen kirjoitukseen, jossa hän, luettuaan uutisen, jonka mukaan Ohisalo toivoo poliisivoimiin eri kulttuuri-taustaisia ihmisiä, mm musliminaisia (tämäkin aihe, josta olen lukenut kannanottoja jo useamman vuoden, eli ei mikään uusi asia), hyppää esittelemään omaa kauhukuvaansa:
Seuraavaksi joka poliisiasemalle oma rukoushuone muslimeille ja jos ei kerkee kesken partioinnin sinne niin voidaan mellak avarusteet jättää autosta pois ja tilalle rukousmatot.
Ja TÄMÄ on tyypillistä poliittiselle netti keskustelulle, ja vastaavia kirjoituksia on tämäkin ketju pullollaan. Omia pelkoja ja ennakkoluuloja ei hetkeksikään pysähdytä miettimään, ja ne suolletaan ulos totuuksina. Päättelyketju, jonka mukaan musliminaisten poliisikoulutusmahdollisuuksien tutkiminen johtaa automaattisesti poliisityön täydelliseen rapautumiseen hetkenä minä hyvänsä on järjetön. Mitään logiikkaa tässä ei ole, vain pelko vieraan ja uuden asian edessä. Ja tähän argumentaatio köyhyyteen ja pelon lietsotaan otin kantaa.