Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vs: Politiikka  (Luettu 1680650 kertaa)

Poissa teme696

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #16720 : Tammikuu 22, 2023, 13:54:20 »
....ok....
"Taivaalla on aurinko ja sitten on taivaan isä joka säätää ilmat" -Teuvo 63v-

Poissa Vieras0361

• Sr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #16721 : Tammikuu 22, 2023, 13:56:04 »
^ "sul on kauniit kasvot, sul on terävä pää.."

Poissa Pekonen

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #16722 : Tammikuu 22, 2023, 13:58:25 »

Laitan toisen esimerkin arkipäivän rasismista. Kansalaiset tilaavat kotiinsa siivouspalvelua. Kun siivooja tulee käymään, perhe lähtee yhdessä kotoa pois: ruokailemaan, leffaan tms. Lähtiessään kotoa he huomaavat saapuneen siivoojan sekä sen että kyseessä on romaani. Tällaisessa tilanteessa valtaosa suomalaisista perheistä peruukin aikomuksensa lähteä yhdessä ulos ja kun siivooja on poistunut, he soittavat firmaan että jatkossa he eivät tarvitsekaan enää siivouspalvelua. Syyksi esitetään äkillistä rahapulaa tai vastaavaa.

Vaikka siivousfirma ei rekrytoidessa toimisikaan rasistisesti, hänen asiakkaansa kyllä toimivat. Ja kaikki suomalaiset tietävät syyn miksi.

Tuo on just esimerkki rasismista. Tuomitaan ennenkuin mitään on tapahtunut.

Rasismi on sitä, että tuomioistuin tuomitsisi henkilön murhasta ja sitten tuomittu alkaa puolustautumaan parhaimpansa mukaan, mutta lähtökohtaisesti sinut on jo tuomittu ja tuomion muttamiseen on aina korkea kynnys.

Ko. henkilö ei asiaa ymmärrä ku ei tehny muuta ku kävi kapungintalon takana kusella ja Poliisit otti kiinni, mutta tuomio on jo annettu niin paha sitä on lähteä muuttamaankaan, koska tuomiolaitos joutuisi myöntämään tehneensä virheen ja oman virheen myöntäminen on ihmiselle kuolemaa kauheampi asia

Näinhän tuo menee. Esimerkin
romanisiivoojalle pitäisi antaa mahdollisuus osoittaa rehellisyytensä vaikka se vaikea pala voi ollakin.
Ikävä kyllä romanit ovat itse luoneet maineensa ja se haittaa myös rehellisiä ja luotettavia romanihenkilöitä, heitäkin on myös ja paljon.

^ Itseasiassa tuohon Inkoon tehtaaseen pätee sama. Vaikka Wittusen ilmoittaisi nyt, että hänellä on se 4 miljardia ja tallettaa sen sulkutilille tehdasta varten niin toteutuminen todennäköisesti torpattaisi, koska some tukehtuisi anteeksipyynnöistä kaikilta sille naureskelleilta.

Iltalehti jatkaisi negatiivista kirjoittelua, koska Iltalehden politiikantoimittaja kirjoitti etusivun jutun, että syö kaksi kiloa pellettiä jos tehdas toteutuu.

Ja sehän nyt vaan ei käy

Jos Wittusen perstaskusta löytyisi ne neljä miljardia niin mitä sitten tarvitsisi enää mistään somesta ja iltalehdistä piitata? Ei niiltä löydy valtaa hanketta torpata.
Näin ei vaan tule tapahtumaan.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 22, 2023, 14:06:10 kirjoittanut Pekonen »
Tuohivirsupersu
Suomen kansa on tolkuttoman typerää porukkaa.

Poissa Vieras0361

• Sr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #16723 : Tammikuu 22, 2023, 14:15:19 »

Näinhän tuo menee. Esimerkin
romanisiivoojalle pitäisi antaa mahdollisuus osoittaa rehellisyytensä vaikka se vaikea pala voi ollakin.
Ikävä kyllä romanit ovat itse luoneet maineensa ja se haittaa myös rehellisiä ja luotettavia romanihenkilöitä, heitäkin on myös ja paljon.

Ymmärrän toki tuon joeyn esimerkin. En minäkään päästäisi heitä kotiini vaikka olisin itse siellä, puhumattakaan, että jättäisin heitä sinne valvomatta. Yhtäkään heidän heimostaan.

Romanien - eli sinänsä ihan ihmisten kuten mekin - puolustajat sanovat, että valtaväestö on rasismillaan vuosisatojen saatossa luonut heistä mitä he ovat. Ymmärrän senkin.

Itse voin aina valita kenenkä kanssa olen tekemisissä ja kenen kanssa en. Se on minun yksilön vapautta, mutta ei se oikeuta minua puhumaan heistä pahaa tai syrjimään heitä. Miksi minun pitäisi ylipäätään puhua ihmisistä joiden kanssa en halua olla tekemisissä? Eläköön he elämäänsä ja minä omaani. On paljon valkoihoisia työssäkäyviä ihmisiä myöskin joiden kanssa en halua olla tekemisissä enkä kirjoittele heistäkään.

Jos Wittusen perstaskusta löytyisi ne neljä miljardia niin mitä sitten tarvitsisi enää mistään somesta ja iltalehdistä piitata? Ei niiltä löydy valtaa hanketta torpata.
Näin ei vaan tule tapahtumaan.

Siis lähinnä, että jos heitä alkaa vituttamaan maailman negatiivisin kansa, niin päättävät sen tehdä sitten kuitenkin jonnekin muualle maailmaa. Ottajia varmasti sitten olisi. Kun ei se negatiivinen dada mihkää loppuisi vaikka tehdas painas Suomelle - eli meille kaikille - rahaa laikka punasena

Poissa Pekonen

• Sr. Member
« Vastaus #16724 : Tammikuu 22, 2023, 14:59:31 »
^Asiaan vaikuttaa myös suomalaisten kansallistauti eli kateus.

Itse olen kyllä oikein ilomielin valmis myöntämään että olin väärässä jos tehdas todellakin tulee ja osoittautuu menestykselliseksi. Mutta se olisi kylläkin ihme, varsinkin aiotussa aikataulussa.
Tuohivirsupersu

Poissa Vieras0361

• Sr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #16725 : Tammikuu 22, 2023, 15:09:16 »

Itse olen kyllä oikein ilomielin valmis myöntämään että olin väärässä

Kaikki ei oo, se on elämän ja kuolemn kysymys. Ihan parasta huvia on, ku oot ollu oikeessa niin et sano mitään. Toinen keksii vielä kaikki puolustukset, mutta ei pääse koskaan käyttämään niitä😁 Ja niitä on hyvä pitää takataskussa jos olet vastaavissa tilanteissa nokakkain toisen kerrankin hänen kanssaan. Se on toki tyhmää kun oikein tehdyillä asioilla saavutetaan pelkästään hyvää niin tyhmä hyvistä asioista on tapella.

Toinen hyvä juttu on ku teet virheen ja joku joka ei tee mitään muuta ku negatiivista asioiden eteen, valmistautuu hyökkäykseen niin aloitat kertomalla, että tuli tehtyä virhe, oliko muuta?

Totuuden kertominen on kuin isku vasten ihmisten kasvoja

Poissa jurzantaa

• Sr. Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #16726 : Tammikuu 22, 2023, 17:06:55 »
Se, että Persut kokevat aatteeseensa kohdistetun kritiikin henkilömustamaalauksena tarkoittaa käytännössä sitä, että kun he ovat eri linjoilla jonkun puolueen kanssa aloittavat he välittömästi henkilömaalitukset. Persut eivät osaa erottaa asioita ja ihmisiä ollenkaan toisistaan. On huomattu heidän osaltaan selvästi aivan sama myös täällä Seksisaitilla.

No haloo!

Kun esittelit täällä vasemmistomedian selvittämiä "totuuksia" Jordan Pettersonista ja kun kyselin väitteidesi totuuden perään, käskin minun etsiä tiedot itse mutta kun en siihen tyytynyt, haukuit minua "tarralenkkarimieheksi". Mitä muuta tuo on kuin henkilömaalitusta? Ymmärrän senkin syyn, syyhän on yksinkertaisesti se ettet osaa myöntää virhettäsi ja sitä että olet populistisen vasemmistopropagandan uhri ilman omaa taitoa mediakritiikkiin.

Minä en sinua hauku ja siihen ei ole tarvetta. Kyseenalaistan vain sen paskan mitä foorumille suollat.
Paska tulee yleensä persereiästä.
Omnia formonsis cupio donare puellis, set mihi de populo nulla puella placet.

https://www.youtube.com/watch?v=KhKyB37mc-8&t=2760s

Poissa Kellopeliappelsiini

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #16727 : Tammikuu 22, 2023, 17:27:39 »

Tuo on just esimerkki rasismista. Tuomitaan ennenkuin mitään on tapahtunut.

Voi olla.
Itse lähden kuitenkin siitä, että "parempi katsoa kuin katua".
I see what is right and approve, but I do what is wrong

#fuckpalestine

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #16728 : Tammikuu 22, 2023, 17:41:41 »
Ymmärrän toki tuon joeyn esimerkin. En minäkään päästäisi heitä kotiini vaikka olisin itse siellä, puhumattakaan, että jättäisin heitä sinne valvomatta. Yhtäkään heidän heimostaan.
...
Itse voin aina valita kenenkä kanssa olen tekemisissä ja kenen kanssa en. Se on minun yksilön vapautta, mutta ei se oikeuta minua puhumaan heistä pahaa tai syrjimään heitä.
Noissa lauseissasi on pieni ristiriita. Se, että et päästäisi romaania kotiisi (mutta päästäisit kantasuomalaisen vastaavassa tilanteessa, tästä et maininnut mutta se on tarinassa ikäänkuin oletusarvo) on rasismia ja syrjintää. Ennakkoluuloa väestöryhmää kohtaan.

Valtaosa suomalaisista on rasisteja jos ja kun rasismi määritellään ennakkoluulona jotakin väestöryhmää kohtaan ja miksipä ei määriteltäisi. Minä en usko että rasismi poistuu ylhäältä annetun paheksunnan seurauksena vaan vain sitä kautta että väestöryhmät ansaitsevat toistensa kunnioituksen ja luottavat toisiinsa.

Poissa Vieras0361

• Sr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #16729 : Tammikuu 22, 2023, 18:23:59 »

Noissa lauseissasi on pieni ristiriita. Se, että et päästäisi romaania kotiisi (mutta päästäisit kantasuomalaisen vastaavassa tilanteessa, tästä et maininnut mutta se on tarinassa ikäänkuin oletusarvo) on rasismia ja syrjintää. Ennakkoluuloa väestöryhmää kohtaan.

Pidän ihmistä ihmisenä oli hän mitä tahansa. Vielä vähemmän ottaisin jos hän olisi humalassa tai huumeissaan jos olisi pakko valita. Tai entistä narkkaria tai alkoholistia. Miksi minun yksilönä pitäisi? Toivon heille kuitenkin kaikkea hyvää elämässään enkä mitenkään heitä mollaa tai morkkaa tai väheksy ihmisenä. Sitä kai se valinnanvapaus on demokraattisessa yhteiskunnassa ilman, että sitä täytyy mitenkään perustella.

Tosiasia on, että 98%:a Romaneista on rikollisia (voi olla myös 75-80%:a, en tiedä suhdetta) tai kannattavat aatetta jossa toisen omaisuuden kunnioitus ei ole missään arvossa, koska heidän kulttuuri. Maksaa kuitenkin liian paljon vaivaa alkaa elämässä selvittää kuka kuuluu siihen kahteen prosenttiin jotka ovat niin sanotusti yhteiskunnan mielestä mallikansalaisia. Vitun mallikansalaiset. Tiedän satoja kusipäisempiä kantasuomalaisia kuin Romanit. Tiedän peruskoulun Romaniopettajan. Jos kuulisin, että lapsellani on Romaniopettaja niin sitten on. Yhteiskunta eli koulu on varmasti tsekannut sen, että hän on kykenevä lapsia opettamaan niin miksi minun pitäisi sitä lähteä kyseenalaistamaan. Vitun luokanopettajat, tiedän useita kusipäisempiä luokanopettajia kuin Romanit: "koska meillä on koulutus". Vitun nyrkillä tapettava muurahainen koulutuksiensa kanssa. Heh.

Elämä on niin sanoakseni liian lyhyt. Mutta ettäkö kirjoittelisin jossain, että kaikki Romanit on rikollisia tai naureskelisin, että Romani yritti tulla mun luo siivoomaan, mutta torppasin sen, niin en, se ei ole oikein. Enkä opeta vastaavaa lapsillenikaan.

Tuli joitain aikoja sitten kutsu valtiolta tulla todistamaan kun Romanit pahoinpiteli naapurin. Heräsin yöllä jotain kolmen aikaan kun alkoi hirveä meteli naapurista niin soitin Poliisit kun se meteli piti saada loppumaan. Olisin mennyt itse sanomaan, mutta lapset oli minun luona niin en viitsinyt mennä kun ei aina tiedä jos metelin aiheuttajilla on jotain astaloita tai ampuma-aseita niin lapset olis ollu peloissaan jos olisivat heränneet kesken unien ja isiä ei näy missään. Itseasiassa aiheesta ollaan keskusteltu aiemmin, niin olisin muuten mennyt, mutta Sheriffit kielsi kun he tiesivät jo tuossa vaiheessa, että he ovat Romaneita jotka siellä hilluu. Pyysivät pitämään puhelimen auki ja toistamaan jos kuulen, että mitä siellä tapahtuu. No todistus oli sitä luokkaa, että kuulin tämän ja tämän.

Istuntosalin edustalla odottelin vuoroani todistamaan niin siellä nyt on aina koko suku. Juteltiin näiden syytettyjen veljesten isän ja äidin kanssa niitä näitä, liittymättä mitenkään juttuun. Elämästä yleensä, koronasta, taloudesta ja niin edespäin. Vaikka olisin ainoa todistaja sille, että he tappaisivat jonkun niin en kyllä yhtään miettisi, että tulevat minun oven taakse kovistelemaan minua. Jos tulevat niin se tilanne käydään sitten läpi siinä tilanteessa. Turha sitä ainakaan odottamaan jäädä.

Aikoinaan kun pyörin raveissa niin mukavaa ja hauskaa kuunneltavaa. Se itseluottamuksen määrä ihmisessä on aina jotain mistä tykkään. Toki piti aina varmuuden vuoksi lompakosta kiinni ja autonavaimista, mutta ei se sitä poista, etteivätkö ollut hauskaa seuraa. On paljon kantasuomalaisia sielläkin raveissa joiden seuraa en voi sietää. Tosi paljon.

Avasiko tämä yhtään ajatusmaailmaani?

Valtaosa suomalaisista on rasisteja jos ja kun rasismi määritellään ennakkoluulona jotakin väestöryhmää kohtaan ja miksipä ei määriteltäisi. Minä en usko että rasismi poistuu ylhäältä annetun paheksunnan seurauksena vaan vain sitä kautta että väestöryhmät ansaitsevat toistensa kunnioituksen ja luottavat toisiinsa.

Miksi kenenkään pitää kunnioittaa ketään automaattisesti jos vastakkain ovat kaksi kantasuomalaista? Onko silleen, että toisella on vaikka rahaa tai koulutus niin sitä pitää kunnioittaa?

Itseasiassa kun miettii, niin jokainen Romani jonka seurassa olen aikaani viettänyt on hauskempaa seuraa kuin yksikään pankkiiri tai lääkäri tai vastaava eikä ole ikinä ollut ongelmia. Ehkä he havaitsevat ihmisten heikkouden helpommin kuin muut ja iskevät säälimättä niihin jotka ovat heikkoja. Mene ja tiedä, sanos Mokoma
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 22, 2023, 18:30:16 kirjoittanut Kinder »

Poissa Pekonen

• Sr. Member
« Vastaus #16730 : Tammikuu 22, 2023, 18:30:16 »
Huh huh sentään, läheltä on liipannut... Onneksi pariskunta selvisi.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5bc9c861-f3f8-4951-b665-898a1d2b995f
Tuohivirsupersu

Poissa Vieras0361

• Sr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #16731 : Tammikuu 22, 2023, 18:31:36 »
^ Lol

Poissa teme696

• Sr. Member
« Vastaus #16732 : Tammikuu 22, 2023, 18:44:04 »
"Duunaripuolue"  :laught:

Poissa orjamies

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #16733 : Tammikuu 23, 2023, 07:29:34 »
aamupalasta piti luopua.
kysyvälle vastataan

Poissa teme696

• Sr. Member
« Vastaus #16734 : Tammikuu 23, 2023, 08:18:11 »
Näinpä.

Poissa Villerius

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #16735 : Tammikuu 23, 2023, 09:34:34 »

Ben Zyskowicz on oikeassa. Vasemmistopopulisti on kyllä hyvä neuvomaan mitä ei saisi säästää :laught:
No onneksi on pian vaalit ja Marin lähtee kohti eurooppaa.

Ben Zyskowicz: Hallitus ei ole pystynyt säästämään mistään, siis mistään
Pääministeri on kansanedustajan mukaan erittäin hyvä kertomaan mistä ei saa säästää.

https://www.verkkouutiset.fi/a/ben-zyskowicz-hallitus-ei-ole-pystynyt-saastamaan-mistaan-siis-mistaan/#7b931f43
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa jurzantaa

• Sr. Member
« Vastaus #16736 : Tammikuu 23, 2023, 09:41:24 »
Niinpä.  :laught:

Poissa Villerius

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #16737 : Tammikuu 23, 2023, 09:42:10 »
*Tirsk* Säästö Sanna keksii säästöjä  :laught: :laught: :laught:

Yle: Pääministerille suunnitellaan uutta neuvonantajaa – tehtävään kuuluu kova palkka ja laaja tiedonsaantioikeus
Asiasta uutisoivan Ylen mukaan muut hallituspuolueet ja oppositio kokevat, että asiassa on kiirehditty liikaa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/83599828-ba64-4790-acb6-d9bb1fc9d11e
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa jurzantaa

• Sr. Member
« Vastaus #16738 : Tammikuu 23, 2023, 09:50:01 »
*Tirsk* Säästö Sanna keksii säästöjä  :laught: :laught: :laught:

Yle: Pääministerille suunnitellaan uutta neuvonantajaa – tehtävään kuuluu kova palkka ja laaja tiedonsaantioikeus
Asiasta uutisoivan Ylen mukaan muut hallituspuolueet ja oppositio kokevat, että asiassa on kiirehditty liikaa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/83599828-ba64-4790-acb6-d9bb1fc9d11e
Sannalle pitää saada kalenteriin enemmän bailausaikaa, on hirvittävän rankkaa ihan yksin kehitellä sellaisia nerokkaita lausuntoja kuin esim. että on parempi että Ukraina voittaa kuin että Venäjä voittaisi.

Poissa Tonava

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #16739 : Tammikuu 23, 2023, 10:18:05 »
*Tirsk*  :laught: