Perseillä taas peppu kipeä kun Ohisalo ja valtioneuvosto teki aivan täysin oikean valinnan.En olisi siitä yhteiskunnalliselta kannalta katsottuna aivan niin varma kuin sinä. Mutta on se mukavaa, että sinä voit iloita siitä. Minä en.
Uutiset:
Perseillä taas peppu kipeä kun Ohisalo ja valtioneuvosto teki aivan täysin oikean valinnan.En olisi siitä yhteiskunnalliselta kannalta katsottuna aivan niin varma kuin sinä. Mutta on se mukavaa, että sinä voit iloita siitä. Minä en.
Eikös tässä Ohisalon tapauksessa pääpaino ole siinä että Ohisalo teki poliittisen virkanimityksen. Kuten tekee kuka tahansa muukin kun saa kyseisen mahdollisuuden. Vihreät ovat kuitenkin kovaäänisimmin vastustaneet kyseistä toimintatapaa mutta todistivat nyt että toimivat vastoin kuten puhuvat eli toimivat samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Kesavan huomautus taisi olla vain pieni lisäjuonne asiaan: Ohisalo yritti kuitenkin puolustella valintaansa mutta erehtyi käyttämään kriteereitä joita ei ollut mainittu hakuilmoituksessa.Ohisalo/Vihreät kusetti (taas). Jotenkin en ole hirveän yllättynyt.Olen ymmärtänyt niin, että itsekin olisit jonkinlainen yrittäjä ja siksi sinun ruikutus hieman ihmetyttää.
Sisäministeriön kansliapäällikön valintaa perusteltiin seikalla, joka ei ollut hakuilmoituksessa – professori: Pitäisi mainita
"Sisäministeriön kansliapäällikön viran hakuilmoituksessa ei mainittu sitä, että valinnassa painotettaisiin perus- ja ihmisoikeuksiin liittyvää osaamista.
"Turun yliopiston rikos- ja prosessioikeuden emeritusprofessorin Pekka Viljasen mukaan valinnassa painotettavista seikoista pitäisi mainita viranhakuilmoituksessa. Näin todetaan myös valtiovarainministeriön laatimassa valtion virantäyttöohjeessa (30.4.2019)."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c24f1393-f93d-4710-b776-1ebda6da0d3f
Vaikka itse en Ohisalon valintaa allekirjoita niin kuitenkin Ohisalolla on oikeus ja mahdollisuus valita hänelle paras vaihtoehto, vaikka se ei ehkä paperilla olisi se "one and only".
Itse rekrytoiressani minulle tärkein seikka on se, että tyyppi sopii joukkoon, vaikkei se paperilla olisikaan paras. Kaikenmaailman professorit voivat olla tietysti mitä mieltä tahansa, mutta käytäntö on paras paikka näyttää osaamisensa. Nämä poliisit on kuitenkin melko korruptuneita, kuten case Aarnio on meille opettanut.
Tilanne on aivan sama silloin kun rekrytoidaan. Politiikassa kaikkia virkanimityksiä voidaan kutsua "poliittisiksi" ja kuten yritysmaailmassa rekrytointi on tyovoimapoliittinen ratkaisu.
Eikös tässä Ohisalon tapauksessa pääpaino ole siinä että Ohisalo teki poliittisen virkanimityksen. Kuten tekee kuka tahansa muukin kun saa kyseisen mahdollisuuden. Vihreät ovat kuitenkin kovaäänisimmin vastustaneet kyseistä toimintatapaa mutta todistivat nyt että toimivat vastoin kuten puhuvat eli toimivat samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Kesavan huomautus taisi olla vain pieni lisäjuonne asiaan: Ohisalo yritti kuitenkin puolustella valintaansa mutta erehtyi käyttämään kriteereitä joita ei ollut mainittu hakuilmoituksessa.
Yrittäjän tilanne on hieman erilainen koska hän itse maksaa työntekijöidensä palkan, ei maksata veronmaksajilla. Kuitenkin sinunkin pitää olla tarkkana kun rekrytoit uusia työntekijöitä ja käyttää vakaata harkintaa. Kaikille on selvää että sinun kannattaa pestata hakijoista se nainen joka oletettavasti käyttää asiakaspalvelussa avonaisinta kaula-aukkoa jotta saisi houkuteltua mahdollisimman paljon asiakkaita. Mutta samaan aikaan yhtä tärkeätä on se että kyseinen nainen ei kuitenkaan anna asiakkaillesi vaan ainoastaan sinulle.
Itse rekrytoiressani minulle tärkein seikka on se, että tyyppi sopii joukkoon, vaikkei se paperilla olisikaan paras. Kaikenmaailman professorit voivat olla tietysti mitä mieltä tahansa, mutta käytäntö on paras paikka näyttää osaamisensa. Nämä poliisit on kuitenkin melko korruptuneita, kuten case Aarnio on meille opettanut.Et kai tosissasi rinnasta jonkun yksityisyrittäjän nakkikioskin salaatinleikkaajan apulaisen rekrytointia verovaroin ylläpidetyn laitoksen johtajan rekrytointiin? Nyt vähän valoja päälle siellä.
Kerropa vielä kuka haluaa esittää että nimitys olisi jotenkin ihmeellinen asia.Tilanne on aivan sama silloin kun rekrytoidaan. Politiikassa kaikkia virkanimityksiä voidaan kutsua "poliittisiksi" ja kuten yritysmaailmassa rekrytointi on tyovoimapoliittinen ratkaisu.
Eikös tässä Ohisalon tapauksessa pääpaino ole siinä että Ohisalo teki poliittisen virkanimityksen. Kuten tekee kuka tahansa muukin kun saa kyseisen mahdollisuuden. Vihreät ovat kuitenkin kovaäänisimmin vastustaneet kyseistä toimintatapaa mutta todistivat nyt että toimivat vastoin kuten puhuvat eli toimivat samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Kesavan huomautus taisi olla vain pieni lisäjuonne asiaan: Ohisalo yritti kuitenkin puolustella valintaansa mutta erehtyi käyttämään kriteereitä joita ei ollut mainittu hakuilmoituksessa.
Yrittäjän tilanne on hieman erilainen koska hän itse maksaa työntekijöidensä palkan, ei maksata veronmaksajilla. Kuitenkin sinunkin pitää olla tarkkana kun rekrytoit uusia työntekijöitä ja käyttää vakaata harkintaa. Kaikille on selvää että sinun kannattaa pestata hakijoista se nainen joka oletettavasti käyttää asiakaspalvelussa avonaisinta kaula-aukkoa jotta saisi houkuteltua mahdollisimman paljon asiakkaita. Mutta samaan aikaan yhtä tärkeätä on se että kyseinen nainen ei kuitenkaan anna asiakkaillesi vaan ainoastaan sinulle.
Nämä asiat oikeastaan halutaan esittää niin, että nimitys olisi jotenkin ihmeellinen asia.
Halla-aho ja hänen puolueensa kunnioittavat lakia ja oikeuslaitosta silloin, kun se heille itselleen sopii...ihan tästä muistutuksena laitan kuva Halla-ahon twiitistä lähestymiskieltopäätöstä odottaneelle Jessikka Arolle:Rinnastus on aika omituinen koska eihän Mäenpään tapauksessa edes ole mitään oikeuslaitoksen päätöstä jota Halla-aho voisi mahdollisesti vastustaa. Mäenpään tapaus on erikoinen sikälikin että valtakunnansyyttäjä Raija Toiviainen ei itsekään tiedä asettaako Mäenpäätä syytteeseen vai ei vaikka saisi siihen eduskunnalta luvan.
Halla-aho ja hänen puolueensa kunnioittavat lakia ja oikeuslaitosta silloin, kun se heille itselleen sopii.
Hyvä twiittaus Turtiaiselta.
”Sananvapaus on vapaus sanoa mitä tahansa!”
Näin totesi kansanedustaja Ano Turtiainen twiitissään, ja sanoikin heti perään Helsingin poliisin ylikomisario Jari Taposta munattomaksi nillittäjäksi. Kuten odotettavissa oli, niin Turtiaisesta on tehty rikosilmoitus.
Mitenköhän käy muuten Valioliigan nyt..tuleeko sarjasta entistä sisäsiittoisempi.