Niin oikeuttaako nämä faktat sellaisen rasistista politiikkaa tukevan termin kuin "maahantunkeutuja" käyttämisen?
Oikeuttaa. Ja voisi pv tehdä osansa tässä ja hoitaa nämä tunkeutujat jo rajalla. Jos ei tiedä päivän salasanaa, niin tulta munille.
Uutiset:
Niin oikeuttaako nämä faktat sellaisen rasistista politiikkaa tukevan termin kuin "maahantunkeutuja" käyttämisen?
Sofia V valittaa että että ex-mies vainoaa. Sofia V:lle kysymys että pitääkö sitten juosta kusipäiden perässä?Veikkaan ettei vika ole (pelkästään) miehessä. Kun katsoo Sofian raivoamista julkisesti vaikka jossain a-studiossa, niin voi vain kuvitella mitä se on sitten kotioloissa kun kamerat ei ole seuraamassa. Tyypillinen MINÄ MINÄ MINÄ vihreä nainen, jonka kuplassa kaikki pitää tehdä hänen mielensä mukaan ja jos näin ei tapahdu, helvetti on irti.
Sofia o kävelevä katastrofi.Sofia V valittaa että että ex-mies vainoaa. Sofia V:lle kysymys että pitääkö sitten juosta kusipäiden perässä?Veikkaan ettei vika ole (pelkästään) miehessä. Kun katsoo Sofian raivoamista julkisesti vaikka jossain a-studiossa, niin voi vain kuvitella mitä se on sitten kotioloissa kun kamerat ei ole seuraamassa. Tyypillinen MINÄ MINÄ MINÄ vihreä nainen, jonka kuplassa kaikki pitää tehdä hänen mielensä mukaan ja jos näin ei tapahdu, helvetti on irti.
Mutta tässä kontekstissa en ymmärrä mitä rasistista on jos toivoo että laittomasti maassa olevat paperittomat poistetaan maasta. Tämähän on linjassa lakimme kanssa ja voisin kuvitella että esimerkiksi poliisi saa käyttää pakkokeinoja poistaessaan maasta laittomasti olevan henkilön. Voisi kuvitella että ihan tavallinen lakiakunnioittava peruskansalainen toivoo että lakia noudatettaisiin, myös tätä puheena olevaa. Kokonaan toinen asia on jos pitää tuota lainkohtaa huonona, vääränä ja jopa rasistisena. Ja nyt minun tekee mieli kysyä että onko sinusta antero pee asia näin? Minä en usko että tuo lainkohta tulee Suomessa muuttumaan myöskään tulevaisuudessa.
Omasta mielestäni tämä on päätöntä ja epäedullista politiikkaa kaikkien näkökulmasta. Lisäksi se on myös rasistista, sillä käytännössä maahanmuuttoviranomaiset ei enää pyri takaamaan oleskeluluvan hakijoille ensisijassa mahdollisuutta kouluttautua, perustaa perhe ja integroitua. Sen sijaan heidät työnnetään työmarkkinoiden huonoimmin reguloidulle ja prekaareimmalle askelmalle ja nyt yritetään kampittaa myös sieltä alas.Viestisi äärellä on todettava että enpäs voisi olla enempää samaa mieltä nimimerkin Thor Patsas kanssa hänen sanoessaan "Vihervassarit näkee kaikkialla rasismia". Rasismi on syrjintää etnisyyden tai muun syntyperään liittyvän seikan perusteella. Laittamistasi linkeistä ensimmäinen vei Ylen artikkeliin jossa kerrotaan oleskelulupien tulorajoista. Mitä tekemistä asialla on edes kuvitteellisesti rasismin kanssa? Onko normin alittama tuloraja etnisyyttä tai muuta syntyperään liittyvää asiaa?
Maahanmuuttajien (oikea termi: maahantunkeutujien) motiivien kyseenalaistaminen on razzismia.
Nyt meni DeiDeillä termit sekaisin: maahantunkeutuja nimenomaan on se rasistinen termi.
Tai kokeillaan tämä toisinpäin: kun suomalaiset on lähteneet muihin maihin elintason perässä,
niin onko se maahantunkeutumista Ruotsiin, Saksaan, Yhdysvaltoihin, Kanadaan etc. etc.? Entä evakot?
Juutalaiset, jotka pakenivat Euroopan vainoja Israeliin, maahantunkeutujia?
Tuntuisi aika äärimmäiseltä leimata nämä parempaa elämää etsivät ihmiset tuolla termillä.
Mun mielestä noin yleensä ottaen on parempi puhua neutraaleilla termeillä, koska se mahdollistaa keskusteluun osallistumisen
myös niille, jotka eivät jaa kirjoittajan näkemyksiä.
Halpahallin mannekiini, tyylittömyyden mestari, Riikka Purra oli eilen eduskunnan kyselytunnilla uudessa kesäkoltussaan taas niin karmaiseva näky, että hallituksen kannattaisi sijoittaa raja-alueen metsiin parinkymmenen metrin välein luonnollista kokoa olevia pahvisia irvistäviä, öh anteeksi hymyileviä, Riikka Purra kuvia, niin takaan että Suomeen ei pyrkisi enää yhtään pakolaista .
Onko se niin että kun ei paska osu omaan tuulettimeen niin mitä väliä?Tämä on elämänohjeeni numero yksi. Numero kaksi on " kun paskaa roiskuu omaan tuulettimen, älä välitä"
Vihervassarit näkee kaikkialla rasismia. Esim. Jos minä kritisoin Pohjois-Korean hallitusta niin vihervassarit vetää sen johtopäätöksen että minä vihaan Korealaisia. Tai jos minä kritisoin Iranin uskonnollista johtoa niin siitäkin he vetää sen johtopäätöksen että vihaan Iranilaisia.
Vihervassarit ovat vitsaus.
Rasismi on syrjintää etnisyyden tai muun syntyperään liittyvän seikan perusteella. Laittamistasi linkeistä ensimmäinen vei Ylen artikkeliin jossa kerrotaan oleskelulupien tulorajoista. Mitä tekemistä asialla on edes kuvitteellisesti rasismin kanssa? Onko normin alittama tuloraja etnisyyttä tai muuta syntyperään liittyvää asiaa?