Tämmöstä tällä kertaa...
Voi hyvää päivää! Epäpäteviä virkamiehiä on Suomen virastot ja ministeriöt täynnä. He ovat tottuneet lepsuun työtahtiin ja usein kaikki deadlinet laahaa aikataulua perässä. Ei siis ihme, että jälki sen mukaista poikkeustilanteessa. Kohelletaan helvetin kovalla vauhdilla etiäpäin, kun osaamista ei ole. Tosin usko omaan osaaminen virkamiehillä on korkea, vaikka todellisuus on täysin toinen. Ja etenkin silloin, kun työpaikka saatu enemmän sopivuuden kuin pätevyyden perusteella, kuten politiikassa on tapana.
Pahin tilanne on Nergin tapauksessa, jossa virkamies yritti tietoisesti harhauttaa eduskuntaa, kun oli kiire saada Sipilän maku/sote maaliin, vaikka esitykset olivat täysin perustuslainvastaisia. Siitä on evidenssinä Nergin omat sähköpostiviestit,jotka osoittavat, että hän oli tietoinen asiasta.
Nerg on Päivi Räsesen nimittämä, jolla ei ole mitään pätevyyttä koulutuksen tai työhistorian puolesta sisäministeriöön, mutta sinne päätyi hyvänuskonsiskon statuksen vuoksi. Seuraukset me kaikki tiedämme. Hän on keskustan kärkiehdokas VM:n kansliapääliköksi. Vain siksi, että hän on uskonsisar, joka oli valmis valehtelemaan koko kansalle ummet ja lammet Rantasipin kärkihankeen takia.
Ei tarvitse ihmetellä, miksi asiat on härmässä päin honkia, kun virkaan pääsee, kun osaa kuuklettaa ja osaa hymyillä, niinku sillee öööö kaunnisti ja sit nauraa-hihi-ööö-kivasti päälle ja löytyy sopiva suosittelija. Hei, mut mä oon vain töissä täällä valtiol. Ei tääl tarvii osaa mitää. Valtiosihteeri on niinkuin semmonen sihteeri, joka on töissä valtiolla eikä silleen niinku itsenäisesi, tai joitain. Tiedä sää muuten Anna, miksi mulle itseenä turskak kutsuvat soittelee päivät pitkät ja kysyy tapaamisaikaa?