Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vs: Politiikka  (Luettu 1719684 kertaa)

Poissa joey_t

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #2760 : Toukokuu 28, 2020, 19:17:09 »
Vielä tuosta Venäjästä. Olisinhan minä tietysti voinut Venäjänkin lisätä tuohon listaan ja niin esitellä pientä lukemaansa koska minähän nimenomaan olen ...n trolli ja lukeman esitteleminen sopisi hyvin narratiiviini. Tai no ehkä ei, en ole Venäjä-fani siinä mielessä että mulla olisi tarve todistella politiikkansa hyvyyttä ja ratkaisuitaan, itse asiassa se puoli asiaa ei minua hirveän paljon edes kiinnosta, lähinnä vain siinä mielessä pinnallisesti joka auttaa ymmärtämään oloja siellä.

Asia menee enemmänkin niin että jos ajattelen ulkomaanmatkailua niin maat tyyliin Englanti, Ruotsi, Saksa on kärjistetysti sanoen aika tylsiä paikkoja reissata koska eivät sittenkään poikkea kovin paljoa Suomesta. Venäjä poikkeaa ja minusta on hienoa että tossa ihan lähellä on sellainen erilainen maa. Mun piti lähteä tulevana kesänä jonkinlaiselle Venäjän reissulle erään kaverini kanssa. Olis ajeltu jonnekin Etelä-Karjalaan ja sieltä Murmanskiin mutta eihän tällainen reissu nyt mitenkään onnistu. Tämä olisi ollut huikea juttu. Tättä aika vast ikään luin kocourin kertomusta Venäjän matkastaan ja se oli upeata tekstiä joskin jutun luettuani mieliharmi vaan kasvoi kun sinne ei nyt päästä. Olen toki itsekin Venäjällä pariin otteeseen käynyt, se kaverini on käynyt useammin ja jopa tuntee joitakin ihmisiä niiltä seuduilta joissa meidän oli tarkoitus käydä. Hänen kertomuksiensa mukaan vieraanvaraisuus siellä on ihan käsittämätöntä, vieras otetaan aina hyvin vastaan, syötetään ja juotetaan kunnolla vaikka oma toimeentulo on varsin heikolla tasolla.

Poissa Vieras0087

• Hero Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #2761 : Toukokuu 28, 2020, 19:21:19 »
^^Olen samaa mieltä. Venäjän todellisuus on varmasti aivan toista kuin mitä virallisesti muka kerrotaan. Ja Putinhan ovelana miehenä hyppäsi vähän kuin syrjään tästä koko koronavirusongelmasta, kun huomasi että tämä koko hommahan leviää täysin käsiin. Putin siirtyi tyylikkäästi ja arvokkaasti takavasemmalle, ja jätti koko vastuun koronaviruksen torjumisesta aluejohtajille. Eihän tällaiset kuolinluvut ja talouden katastrofi olisi sopinut oikein meriitiksi miehelle, joka oli juuri kruunaamassa itsensä Venäjän elinikäiseksi hallitsijaksi  :).
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 28, 2020, 19:22:58 kirjoittanut kocour »

Poissa Waterman2

• Hero Member
« Vastaus #2762 : Toukokuu 28, 2020, 22:46:44 »
Mitä ihmettä Maria Ohisalo sanoi koronaluvuista?

https://www.verkkouutiset.fi/mita-ihmetta-maria-ohisalo-sanoi-koronaluvuista/#7e77c16a

– Eli siellä jossain 1,6:sta eteenpäin se luku on, missä tehohoito tulee olemaan pahemmin kuormittunut. Ja totta kai seuraamme koko ajan sitä, että sinne ei päädytä, Ohisalo jatkoi.

Juontaja kysyi tällöin, onko r 1,6 yläraja, jossa tiukennuksia otetaan käyttöön.

– 1,8 oli muistaakseni se aivan absoluuttinen yläraja, jossa sitten tiedetään, että tehohoitokapasiteetti on jo liian kuormittunut. Että tietenkään sellaiseen emme missään vaiheessa pyri, vaan että tauti pysyy mahdollisimman matalana. Ja sitä estämme kaikin keinoin, Ohisalo vastasi.

-Ministeri siis antoi ikään kuin ymmärtää, että toimiin tulee ryhtyä vasta 1,6-luvusta eteenpäin. Toisaalta Maria Ohisalo sanoi myös, ettei tartuntoja saa päästää nousemaan ja niin tapahtuessa asiaan pitää puuttua.

-Asiantuntijat arvelevat, että hallitusta on saatettu informoida pahasti väärin tai sitten jotain on käsitetty väärin. Todellisuudessa epidemia jatkuu jo 1,1-luvulla, kuten Sanna Marinkin sanoi, mutta ongelmia seuraa jo niinkin alhaisesta luvusta – kuten Angela Merkel totesi.

"Yeah, well, that's just, like, your opinion, man"

Poissa Waterman2

• Hero Member
« Vastaus #2763 : Toukokuu 28, 2020, 22:48:31 »
Mitä ihmettä Maria Ohisalo sanoi koronaluvuista? ::)

https://www.verkkouutiset.fi/mita-ihmetta-maria-ohisalo-sanoi-koronaluvuista/#7e77c16a

– Eli siellä jossain 1,6:sta eteenpäin se luku on, missä tehohoito tulee olemaan pahemmin kuormittunut. Ja totta kai seuraamme koko ajan sitä, että sinne ei päädytä, Ohisalo jatkoi.

Juontaja kysyi tällöin, onko r 1,6 yläraja, jossa tiukennuksia otetaan käyttöön.

– 1,8 oli muistaakseni se aivan absoluuttinen yläraja, jossa sitten tiedetään, että tehohoitokapasiteetti on jo liian kuormittunut. Että tietenkään sellaiseen emme missään vaiheessa pyri, vaan että tauti pysyy mahdollisimman matalana. Ja sitä estämme kaikin keinoin, Ohisalo vastasi.

-Ministeri siis antoi ikään kuin ymmärtää, että toimiin tulee ryhtyä vasta 1,6-luvusta eteenpäin. Toisaalta Maria Ohisalo sanoi myös, ettei tartuntoja saa päästää nousemaan ja niin tapahtuessa asiaan pitää puuttua.

-Asiantuntijat arvelevat, että hallitusta on saatettu informoida pahasti väärin tai sitten jotain on käsitetty väärin. Todellisuudessa epidemia jatkuu jo 1,1-luvulla, kuten Sanna Marinkin sanoi, mutta ongelmia seuraa jo niinkin alhaisesta luvusta – kuten Angela Merkel totesi.

Poissa lprman1

• Banned
  • Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
« Vastaus #2764 : Toukokuu 28, 2020, 22:51:15 »
Niin....Mariahan sanoi, että 1,6 on luku, jossa tehohoidon kapasiteetti alkaisi olemaan pahemmin kuormittunut. Ei siinä mitään ihmeteltävää ole.

Siis sitähän sä kysyit?
Tiede on populismin pahin vihollinen.

Poissa lprman1

• Banned
  • Full Member
« Vastaus #2765 : Toukokuu 29, 2020, 00:25:52 »
Trumpilla vauhti alamäessä senkun vain kiihtyy.  :o

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006522647.html

Poissa Villerius

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #2766 : Toukokuu 29, 2020, 05:58:52 »
Yllättävästi samariinin saikku sai jatkoa. Tuli niin suuri vitut...ei kun vilustuminen Saulin pakeilla.  ;D
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Waterman2

• Hero Member
« Vastaus #2767 : Toukokuu 29, 2020, 08:20:35 »
Niin....Mariahan sanoi, että 1,6 on luku, jossa tehohoidon kapasiteetti alkaisi olemaan pahemmin kuormittunut. Ei siinä mitään ihmeteltävää ole.

Siis sitähän sä kysyit?

Nyt lensi pahvit(vihervasemmusto) näppikselle.  :D

Arvasin ettet ymmärtänyt, mistä on kyse. Marialla ei ole mitään hajua mitä luku 1,6 tarkoittaa. 

Poissa lprman1

• Banned
  • Full Member
« Vastaus #2768 : Toukokuu 29, 2020, 09:45:02 »
Oikeistolaisen populismin käsitys sananvapaudesta..valehdella saa ja uhkailla..mutta jos siihen puututaan, niin sitä pidetään sananvapauden rajoittamisena.

Poissa Villerius

• Sr. Member
« Vastaus #2769 : Toukokuu 29, 2020, 09:57:27 »

Arvasin ettet ymmärtänyt, mistä on kyse. Marialla ei ole mitään hajua mitä luku 1,6 tarkoittaa.
Täälläkin on ollut hymy herkässä.  ;D
Onneksi osasin varautua. 

Hutisalo on pihalla kuin lumiukko, eikä ole siinä porukassa aivan ainoa.  8)
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras1703

• Sr. Member
« Vastaus #2770 : Toukokuu 29, 2020, 11:51:52 »

Siis sitähän sä kysyit?

Luulenpa ettei tuota lukua ja varsinkaan sitä (mallintamisen kokonaisuutta) mihin se liittyy, moni muukaan ymmärrä.

Poissa Vieras0087

• Hero Member
« Vastaus #2771 : Toukokuu 29, 2020, 12:59:41 »
Vielä tuosta Venäjästä. Olisinhan minä tietysti voinut Venäjänkin lisätä tuohon listaan ja niin esitellä pientä lukemaansa koska minähän nimenomaan olen ...n trolli ja lukeman esitteleminen sopisi hyvin narratiiviini. Tai no ehkä ei, en ole Venäjä-fani siinä mielessä että mulla olisi tarve todistella politiikkansa hyvyyttä ja ratkaisuitaan, itse asiassa se puoli asiaa ei minua hirveän paljon edes kiinnosta, lähinnä vain siinä mielessä pinnallisesti joka auttaa ymmärtämään oloja siellä.

Asia menee enemmänkin niin että jos ajattelen ulkomaanmatkailua niin maat tyyliin Englanti, Ruotsi, Saksa on kärjistetysti sanoen aika tylsiä paikkoja reissata koska eivät sittenkään poikkea kovin paljoa Suomesta. Venäjä poikkeaa ja minusta on hienoa että tossa ihan lähellä on sellainen erilainen maa. Mun piti lähteä tulevana kesänä jonkinlaiselle Venäjän reissulle erään kaverini kanssa. Olis ajeltu jonnekin Etelä-Karjalaan ja sieltä Murmanskiin mutta eihän tällainen reissu nyt mitenkään onnistu. Tämä olisi ollut huikea juttu. Tättä aika vast ikään luin kocourin kertomusta Venäjän matkastaan ja se oli upeata tekstiä joskin jutun luettuani mieliharmi vaan kasvoi kun sinne ei nyt päästä. Olen toki itsekin Venäjällä pariin otteeseen käynyt, se kaverini on käynyt useammin ja jopa tuntee joitakin ihmisiä niiltä seuduilta joissa meidän oli tarkoitus käydä. Hänen kertomuksiensa mukaan vieraanvaraisuus siellä on ihan käsittämätöntä, vieras otetaan aina hyvin vastaan, syötetään ja juotetaan kunnolla vaikka oma toimeentulo on varsin heikolla tasolla.

Täytyy kehua tässä, kun mainepyssy on tukossa. Olipa hyvä postaus. Ajattelen itse juuri samalla tavalla kuin joey_t. Ja Venäjä kiinnostaa aivan samoista syistä. Lukiossa aikanani valitsin lyhyeksi kieleksi venäjän, koska se vaan kiinnosti enemmän kuin saksa. Kieli tuntui ensiksi kovin vaikealta enkä ollut mikään kovin innostunut oppilas, mutta venäjänopettajani oli niin suuri persoona ja venäläisyyden asiantuntija, että se vaan imi mukaansa. Jotenkin upposin niihin hienoihin tarinoihin niin syvälle, että kieli tuli opittua ihan kuin siinä sivussa. Kirjoitin yo-kirjoituksissa venäjästä laudaturin.

On kyllä tosi ikävää, että teidän hieno Venäjän matkanne nyt siirtyi jonnekin hamaan tulevaisuuteen. Matkasuunnitelmanne tuntuu kyllä aivan mitä mainioimmalta. Suosittelen sinua lukemaan Kauko Röyhkän ja Juha Metson teoksen Rajantakainen Karjala. On aivan mainio kirja ja uskon että pitäisit siitä. Se liittyy niin paljolti tähän teidän suunnittelemaan reissuunnekin. Röyhkällä ja Metsolla on mukanaan paikallinen opas ja pakettiautolla he köröttelevät pitkin välillä aika kuoppaisiakin Karjalan teitä. Ja vierailevat mielenkiintoisissa paikoissa ja tapaavat sangen originelleja ja aitoja ihmisiä. Kirja on komea. Juha Metson valokuvat ovat aivan henkeäsalpaavan hienoja ja Röyhkän teksti on sujuvaa ja asiantuntevaa. Saat siitä kirjasta varmasti vähän iloa tämän peruuntuneen matkasi sijalle. Ja nyt meitä on sitten kolme Oulun kollia, joita Venäjän historia ja venäläinen kulttuuri kiinnostavat. Eli sinä, minä ja Kauko Röyhkä  :D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2020, 13:01:21 kirjoittanut kocour »

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #2772 : Toukokuu 29, 2020, 18:10:58 »
On kyllä tosi ikävää, että teidän hieno Venäjän matkanne nyt siirtyi jonnekin hamaan tulevaisuuteen. Matkasuunnitelmanne tuntuu kyllä aivan mitä mainioimmalta. Suosittelen sinua lukemaan Kauko Röyhkän ja Juha Metson teoksen Rajantakainen Karjala. On aivan mainio kirja ja uskon että pitäisit siitä. Se liittyy niin paljolti tähän teidän suunnittelemaan reissuunnekin. Röyhkällä ja Metsolla on mukanaan paikallinen opas ja pakettiautolla he köröttelevät pitkin välillä aika kuoppaisiakin Karjalan teitä. Ja vierailevat mielenkiintoisissa paikoissa ja tapaavat sangen originelleja ja aitoja ihmisiä. Kirja on komea. Juha Metson valokuvat ovat aivan henkeäsalpaavan hienoja ja Röyhkän teksti on sujuvaa ja asiantuntevaa. Saat siitä kirjasta varmasti vähän iloa tämän peruuntuneen matkasi sijalle. Ja nyt meitä on sitten kolme Oulun kollia, joita Venäjän historia ja venäläinen kulttuuri kiinnostavat. Eli sinä, minä ja Kauko Röyhkä  :D.
Tämä Rajantakainen Karjala on mitä oivallisin kirjasuositus minulle, kiitos siitä, en ole edes huomannut tällaisen kirjan olemassaoloa. Mutta olen jo valmiiksi vakuuttunut kirjan laadusta ja sopivuudesta minulle koska itselleni kaksikon Kauko Röyhkä, Juha Metso tuotanto on tuttua: omistan Ville Haapasalo -kirjat "Et kuitenkaan usko..." ja "Et muuten tätäkään usko...". Mainitsemani kirjat eivät ole teoksia joita lainaisin kirjastosta vaan olen siis ostanut ne itselleni, niinpä myös "Rajantakainen Karjala" meni välittömästi hankintalistalle.

Olen myös tykännyt Ville Haapasalon kansanmiesmäisestä hahmosta. Hän jos kuka tuntee Venäjää ja olenkin tallettanut Haapasalon kaikki Venäjä-aiheiset tv-sarjat.

Poissa lprman1

• Banned
  • Full Member
« Vastaus #2773 : Toukokuu 29, 2020, 23:56:16 »
Dimmulta taass tulee twitterissä juttua.  ;D

"Jos persut olisivat voittaneet vaalit, meillä olisi mahdollisesti ulkoministeri Laura Huhtasaari joka olisi nyt puolustanut Trumpin ideoita piikittää erilaisia siivousaineita suoneen"

"Mitä on toiveajattelu? No esim kun PS:ää äänestävä köyhä uskoo, että leikkaukset kohdistuu pelkästään maahanmuuttajiin"

Poissa Vieras0087

• Hero Member
« Vastaus #2774 : Toukokuu 30, 2020, 00:08:22 »
^^Onpa hienoa kuulla. Itselläni on myös nämä kaikki teokset kirjahyllyssä, mutta en kehdannut alkaa mainostamaan niitä sinulle, koska olisin kohta alkanut kuulostamaan melkein vähän kuin joltakin kirjakauppiaalta. Ja olen samaa mieltä kanssasi, että Juha Metson valokuvat ja Röyhkän teksti sekä kirjojen taitto ovat niin hienoja, että ei niitä raski luettuaan kiikuttaa heti takaisin kirjastoon. Ne haluaa omistaa ihan itse. Ja se Rajantakainen Karjala on kyllä tosi hieno. Kirjat voivat antaa ihmiselle paljon iloa ja mielenvirikettä. Kun siinä maaliskuun lopulla iski itselle tämä korona-ahdistus pahimmin päälle, niin otin kirjahyllystä juuri nämä Kauko Röyhkän ja Juha Metson kirjat Ville Haapasalosta. Kun niitä Haapasalon Villen tarinoita alkaa lukemaan, niin suru puserosta kaikkoaa kyllä nopeasti. Eihän sellaista tarinankertojaa tippa linssissä pysty kukaan kauan "kuuntelemaan"  :D.

Poissa Villerius

• Sr. Member
« Vastaus #2775 : Toukokuu 30, 2020, 14:14:40 »
Warren Buffettin mukaan USA selviää koronasta taloudellisesti. Suomella tilanne on huomattavasti tukalampi.
- Kobe Bryant

Poissa lprman1

• Banned
  • Full Member
« Vastaus #2776 : Toukokuu 30, 2020, 14:27:42 »
^jep jep....

Korona jakaa Yhdysvallat tavalla, joka nolottaa jopa ammattisijoittajaa: Miljoonat jäävät työttömiksi samalla, kun varakkaiden osakesalkut lihovat

https://yle.fi/uutiset/3-11370417

Poissa lprman1

• Banned
  • Full Member
« Vastaus #2777 : Toukokuu 30, 2020, 14:39:54 »
Maria Ohisalolta erinomainen muistutus siitä, että kunnianhimoista ilmastopolitiikkaa on jatkettava. Pyöräbaanaa tuskin tulee, mutta ruuhkamaksut on erittäin varteenotettava ratkaisu isoihin kaupunkeihin joissa joukkuliikennettä voidaan kehittää.

Hienoa, että ratahankkeet etenee ja että niistä ollaan hallituksessa taas puhuttu.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006524493.html

Yritykset ovat Ohisalon kanssa samoilla linjoilla raideliikenteeseen panostamisen kanssa.

Lainaus
Kauppakamarien jäsenyritykset pitävät tiestön ja raideliikenteen nopeita korjaus- ja parannusinvestointeja tehokkaana talouden elvytyskeinona.

Nopeasti aloitettaviin tiestön korjaus- ja parannusinvestointeihin suhtautui kauppakamarien jäsenyrityksilleen tekemässä kyselyssä myönteisesti tai erittäin myönteisesti noin 73 prosenttia koko valtakunnan ja myös Tampereen kauppakamarin jäsenvastaajista. Ratainvestointeihin myönteisesti tai erittäin myönteisesti Tampereella suhtautui 60 prosenttia vastaajista, koko maassa 58 prosenttia.

– Tampereelle ja Pirkanmaalle tärkeitä elvytyskohteita on useita, tiehankkeista esimerkiksi Valtatie 9 Tampere–Orivesi-välillä, Vaitinaron liittymä sekä Valtatie 3 Hämeenkyröstä pohjoiseen. Koko Suomelle ja Pirkanmaalle tärkein elvytyskohde on päärata, jolta löytyy aloitusvalmiita kohteita Pasilan ja Riihimäen väliltä. Niihin investoimalla autetaan koko pääradan vaikutusaluetta, sanoo Tampereen kauppakamarin toimitusjohtaja Antti Eskelinen.

Väyläviraston julkaisusarjassa toukokuussa ilmestyi Rataverkon välityskyvyn kokonaiskuva -selvitys, joka loi käsitystä välityskyvystä ja sen haasteista nykytilanteessa sekä arvioi tilanteen kehittymistä tulevaisuudessa. Analyysien perusteella tunnistettiin sekä pienempiä parannustoimia – kuten esimerkiksi Tampere–Jyväskylä-rataosa – että laajempia kehittämiskokonaisuuksia, joilla voidaan varmistaa rataverkon toimivuus.

– Selvityksen viesti on selvä: pääradan kehittämisen suuri merkitys ja tarve. Selvityksen mukaan raideliikenteessä haastavin osuus on päärata erityisesti Helsinki–Tampere-välillä, se on yksi isoimmista ja tärkeimmistä kehittämiskokonaisuuksista. Lisäksi liikenteen kasvu keskittyy vuoteen 2030 mennessä pitkälti samoille rataosille, joilla on jo nyt paljon liikennettä ja välityskykyhaasteita. Junamäärien on ennustettu kasvavan erityisesti pääradalla Helsingistä Tampereelle sekä Helsinki–Lahti-välillä, Eskelinen sanoo.

Keskuskauppakamarin liikenteestä ja elinkeinopolitiikasta vastaava johtava asiantuntija Päivi Wood korostaa, että panostamalla tie- ja rataverkon kunnon parantamiseen saadaan tehokkaita vaikutuksia heikossa taloustilanteessa.

– Radanpidosta johtuvat ongelmat ja myöhästymiset jatkavat kasvuaan ja heikentävät ihmisten liikkumisen ja teollisuuden kuljetusten toimintavarmuutta. Jos rataverkon korjausvelan takaisinmaksua ei aloiteta, seurauksena on rataverkon rapistuminen ja Suomen kilpailukyvyn heikkeneminen rataverkkoon panostaneisiin naapurimaihin verrattuna.

Hän muistuttaa, että alkutuotannon, elintarviketeollisuuden, rakennusteollisuuden ja energiateollisuuden raaka-aineet ja tuotanto ovat eri puolilla Suomea. Kotimarkkinoiden keskeisin kuljetusmuoto on maantiekuljetukset, ja tieverkon kunnolla on suora yhteys markkinoiden toimivuuteen ja kilpailukykyyn.

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #2778 : Toukokuu 30, 2020, 16:24:04 »
"Mitä on toiveajattelu? No esim kun PS:ää äänestävä köyhä uskoo, että leikkaukset kohdistuu pelkästään maahanmuuttajiin"
Tokkopa tuollaista kukaan edes toivoo, eikös ole ikäänkuin sovittu että humanitääriset maahanmuuttajat saavat olla täällä riesanamme ja elätteinämme, myös siinä tapauksessa että saavat kielteisen päätöksen "koska ihmisoikeudet".

Voidaan tietysti ajatella että se osa kansaa joka tuota porukkaa tänne ehdottomasti haluaa heidät myös elättäisi. Tämäkin on kuitenkin lähinnä jonkinlaista teoreettista leikkipuhetta koska se porukkahan on itsekin tottunut elämään erilaisilla tukiaisilla koskapa työelämässä on aika vähän käyttöä naistutkijoille ja muiden vastaavien näennäistieteiden harjoittajille.

Poissa M.U. Tiainen

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #2779 : Toukokuu 30, 2020, 19:38:13 »
Dimmulta taass tulee twitterissä juttua.  ;D

"Jos persut olisivat voittaneet vaalit, meillä olisi mahdollisesti ulkoministeri Laura Huhtasaari joka olisi nyt puolustanut Trumpin ideoita piikittää erilaisia siivousaineita suoneen"

Kuka on Dimmu? Joku poliitikkoko?

Jos persut olisivat voittaneet vaalit, meillä saattaisi olla ulkoministeri joka ei ole rikoksesta epäilty.

Mitä on unelmahöttö? No esim. kun vesimeloni uskoo, ettei haittamaahanmuutto tule johtamaan leikkauksiin.