Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vs: Politiikka  (Luettu 1612825 kertaa)

Poissa Vieras0041

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1564
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #320 : Lokakuu 17, 2019, 06:03:17 »
Jani Mäkelä on äänestäjien asialla.....90-luvun eurokriisi.  ;D Nyt ei kyllä koulutuksesta saa enää yhtään leikata, ettei noita pölhöjä tule lisää. Se nyt on tiedossa, että persut elävät disinformaation levittämisellä ja propagandalla, mutta nyt meni Jani Mäkelä vähän liian pitkälle omassa ryhmäpuheenvuorossaan eduskunnassa. Kieltämättä oli huvittavaa seurata muiden edustajien reaktioita.


Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #321 : Lokakuu 17, 2019, 07:22:39 »
Politiikka on nykyään suurimmaksi osaksi tahallista väärinymmärtämistä ja sen perustelemista julkaisemalla keskustelusta vain osia. Se on hieman surullista.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #322 : Lokakuu 17, 2019, 08:34:16 »
Sopii mulle.
Luulen, että joku toinen parku ennen mua.
Asumistuet veks eli kaikki. ;D

On kyllä Villeltä taas niin hieno mielipide että. Tänään 17. lokakuutahan on YK:n kansainvälinen päivä köyhyyden poistamiseksi. Ja ensi yönä vietetään asunnottomien yötä. Edes hieman empatiaa tai edes pientä respectia voisi sentään odottaa  :(
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2019, 09:00:06 kirjoittanut VanDamme »

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #323 : Lokakuu 17, 2019, 10:29:55 »
Siitä persuille täytyy antaa pisteet, että he eivät unohda sitä 90 luvun kriisiä missä hallitsemattoman valuuttapolitiikan ja olemattoman pankkivalvonnan takia asuntovelalliset ja yrittäjät joutuivat ongelmiin. Kriisin alleviivasi demaripresidenttimme Koivisto joka konklaavissaan ylimmille oikeusviranomaisille paalutti että pankit eivät saa hävitä oikeusjuttuja velallisten kanssa. Toinen demaripresidenttimme Halonen vielä leimasi ikuisiksi ajoiksi salaisiksi ko tapahtumia koskevat asiakirjat.

Taisi viittaus eurokriisiin olla sarkastinen, koska Suomi valmistautui tuolloin hovikelpoiseksi Euroopan kanssa.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15731
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #324 : Lokakuu 17, 2019, 11:28:49 »
On kyllä Villeltä taas niin hieno mielipide että. Tänään 17. lokakuutahan on YK:n kansainvälinen päivä köyhyyden poistamiseksi. Ja ensi yönä vietetään asunnottomien yötä. Edes hieman empatiaa tai edes pientä respectia voisi sentään odottaa  :(.
On se niin.
Empatia on kadonnut viimevuosina totaalisesti, kun olen nähnyt mikä on SUOMALAISEN työmoraali. Sitä ei ole.
Käkkiköön asunnottomana ellei työ kiinnosta.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #325 : Lokakuu 17, 2019, 11:48:49 »
Luulen että yllätävänkin useaa työtöntä ja asunnotonta ne työt kiinnostaisivat, jos niitä vaan jostain löytyisi.

Asuntotuki tietty on hieman ongelmallinen tuki, siitä hyötyy eniten isot mm. ammattiyhdistysten omistamien vuokraustoimintaa tekevien yhtiöiden taseet. Ammattiyhdistyksillä ja vasemmistolla loppuu empatia ja respecti siinä kohtaa kun aletaan puhumaan omista busineksista, patamusta kapitalistikin kalpenee näiden rinnalla. Heikko-osaisia riistetään ylihinnoitelluilla vuokrilla, mikä maksetaan erilaisilla tuilla.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #326 : Lokakuu 17, 2019, 12:28:41 »
Sopii mulle.
Luulen, että joku toinen parku ennen mua.
Asumistuet veks eli kaikki. ;D

On kyllä Villeltä taas niin hieno mielipide että. Tänään 17. lokakuutahan on YK:n kansainvälinen päivä köyhyyden poistamiseksi. Ja ensi yönä vietetään asunnottomien yötä. Edes hieman empatiaa tai edes pientä respectia voisi sentään odottaa  :(.
Jos Suomessa joutuu asunnottomaksi, niin se on kyllä ihan oma vika.
Perfektionisti.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #327 : Lokakuu 17, 2019, 12:35:46 »
Jotkut joutuvat kodittomiksi esim. paetessaan väkivaltaista puolisoaan.

Ja toiset eivät saa töitä koska kukaan ei huoli heitä töihin.

Olen viime aikoina pohtinut, että ei kai tämä duuni ole ruvennut kylmettämään minua ja häivyttämään empatiakykyäni, mutta näköjään minulla menee sillä saralla vielä ihan hyvin, kun toisiin vertaa :(
Eläkkeellä.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15731
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #328 : Lokakuu 17, 2019, 12:54:23 »
Luulen että yllätävänkin useaa työtöntä ja asunnotonta ne työt kiinnostaisivat, jos niitä vaan jostain löytyisi.
Eri alueilla on varmasti näin. Tietyillä ammattialoilla kuitenkin vallitsee valtava työvoimapula ja rekrytointi voi kestää kuukausia tuloksitta ja ilman ainoatakaan työhakemusta.
Monesti on puhuttu sitä, että maaseudulta pitää lähteä kaupunkeihin hakemaan töitä, mutta toisinpäin se tuntuu olevan mahdotonta edes rahan voimalla.
Tä'ällä maaseudulla monet yritykset tarjoavat töiden lisäksi asunnon, muttei se kiinnosta siltikään. Tästä asiasta minulla on konkreettista kokemusta ja tilanne alkaa monella yrityksellä olemaan vakava.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15731
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #329 : Lokakuu 17, 2019, 12:59:12 »
Jotkut joutuvat kodittomiksi esim. paetessaan väkivaltaista puolisoaan.
Onko se yhteiskunnan syytä?
Ja toiset eivät saa töitä koska kukaan ei huoli heitä töihin.
Siihenkin löytyy melko usein hyvä syy, mikseivät työllisty. Usko pois tiedän, millaisia työnhakijoita on olemassa.
Olen viime aikoina pohtinut, että ei kai tämä duuni ole ruvennut kylmettämään minua ja häivyttämään empatiakykyäni, mutta näköjään minulla menee sillä saralla vielä ihan hyvin, kun toisiin vertaa :(
Empatia katoaa työnantajalta silloin kun ei tahdo löytyä varteenotettavia työntekijöitä. Silloin on pakko alkaa hakemaan sitä työntekijää ulkomailta. Monilla elintarvikealan työpaikoilla tilanne on kurja kantaväestön työntekohalujen kanssa.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #330 : Lokakuu 17, 2019, 13:02:41 »
Jotkut joutuvat kodittomiksi esim. paetessaan väkivaltaista puolisoaan.
No jos on aiemmin elänyt kerran toisen siivellä, niin hankkii ja maksaa sitten oman asunnon.
Ja toiset eivät saa töitä koska kukaan ei huoli heitä töihin.
No toi ei kyllä Suomessa oke mikään ongelma asunnon suhteen, yhteiskunta kustantaa senkin.
Perfektionisti.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #331 : Lokakuu 17, 2019, 13:56:37 »
No jos on aiemmin elänyt kerran toisen siivellä, niin hankkii ja maksaa sitten oman asunnon.

Esimerkiksi kotiäidit ja -isät eivät ole mitään siivelläeläjiä.

Jotkut joutuvat kodittomiksi esim. paetessaan väkivaltaista puolisoaan.
Onko se yhteiskunnan syytä?

Tuo on todella monimutkainen kysymys, mutta jos nyt on ihan pakko etsiä tähänkin ongelmaan joku yksi syyllinen, niin minä syyttäisin sitä väkivaltaista puolisoa, enkä väkivallan uhria.

Siihenkin löytyy melko usein hyvä syy, mikseivät työllisty. Usko pois tiedän, millaisia työnhakijoita on olemassa.

Harmi, että sinulla on huonoja kokemuksia joistain työnhakijoista. Minullakin on huonoja kokemuksia joistakin seksinostajista, mutta en siitä huolimatta yleistä teitä kaikkia ilkeiksi, epäkunnioittaviksi, uhkaaviksi ja tahallaan tauteja levittäviksi rikollisiksi, jotka pitäisi heittää vankilaan kunnes oppivat olemaan vaarantamatta ympärillään olevia ihmisiä.
Eläkkeellä.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15731
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #332 : Lokakuu 17, 2019, 14:24:35 »
Jotkut joutuvat kodittomiksi esim. paetessaan väkivaltaista puolisoaan.
Onko se yhteiskunnan syytä?

Tuo on todella monimutkainen kysymys, mutta jos nyt on ihan pakko etsiä tähänkin ongelmaan joku yksi syyllinen, niin minä syyttäisin sitä väkivaltaista puolisoa, enkä väkivallan uhria.
Jos yhteiskunnan pitää maksaa siitä, että joku jää asunnottomaksi perheväkivallasta johtuen niin syy yhteys silloin on. Ja ellei ole ei pitäisi sitten maksaa. Väkivallan uhrin pitää hakea korvausta siltä, joka tilanteen on aiheuttanut ja se ei siis ole yhteiskunta.


Siihenkin löytyy melko usein hyvä syy, mikseivät työllisty. Usko pois tiedän, millaisia työnhakijoita on olemassa.
Harmi, että sinulla on huonoja kokemuksia joistain työnhakijoista. Minullakin on huonoja kokemuksia joistakin seksinostajista, mutta en siitä huolimatta yleistä teitä kaikkia ilkeiksi, epäkunnioittaviksi, uhkaaviksi ja tahallaan tauteja levittäviksi rikollisiksi, jotka pitäisi heittää vankilaan kunnes oppivat olemaan vaarantamatta ympärillään olevia ihmisiä.
Tässä nyt en yksin puhu itsestäni vaan siitä mikä tällä minun edustamallani alalla on tällä hetkellä tilanne valtakunnallisesti. Viime viikolla oli juuri videoluento siitä, miten kurja tilanne oikein on. Ja onneksi työvoimaviranomaiset ovat nyt Kesäkuun alusta lähtien helpottaneet ei EU kansalaisten rekrytointi mahdollisuutta radikaalisti. Toivottavasti se tuo helpotusta tilanteeseen.

Poliittisen päätöksen johdosta aikuiskoulutusta vähennettiin vuonna 2015 ravintola-alalla ja sen tuoma kaaos on nyt valmis, vaikka MaRa silloin tästä asiasta päättäviä tahoja varoittikin. Aikuispuolelta kuitenkin työllistyminen oli huipputasoa ja valmistuneet motivoituneita.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #333 : Lokakuu 17, 2019, 14:48:47 »
Jos yhteiskunnan tukien ajatellaan olevan korvaus niistä ongelmista, jotka yhteiskunta on yksilölle aiheuttanut, niin okei, silloin joo. Mutta näistä lähtökohdista tämä keskustelu tulee kehittymään vain poliittisten mielipiteiden jakamiseksi, ja minua ei kiinnosta käyttää pillufoorumia toisten poliittisten mielipiteiden kuulemiseen eikä omieni jakamiseen.

Ja kuten sanoin, ikävä homma jos sinulla on siellä kaaos ja olet sen vuoksi kohdannut huonoja työnhakijoita, mutta leimaamalla kaikki suomalaiset työttömät ikävällä leimalla pelkästään oman kokemuksesi pohjalta et saa aikaan muuta kuin pahaa mieltä niin itsellesi kuin toisillekin.
Eläkkeellä.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15731
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #334 : Lokakuu 17, 2019, 15:23:45 »
Ja kuten sanoin, ikävä homma jos sinulla on siellä kaaos ja olet sen vuoksi kohdannut huonoja työnhakijoita, mutta leimaamalla kaikki suomalaiset työttömät ikävällä leimalla pelkästään oman kokemuksesi pohjalta et saa aikaan muuta kuin pahaa mieltä niin itsellesi kuin toisillekin.
Luetun ymmärtäminen on mitä ilmeisimmin taitolaji, kuten edellisessä viestissäni sanoin, etten puhu omasta yrityksestä vaan alan yrityksistä ja myöskin muiden alojen kollegoista.

Täytyykö ottaa rautalanka käyttöön.  ;D

”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #335 : Lokakuu 17, 2019, 17:10:32 »
Lontoolaiset eivät oikein pidä siitä, että heidän työhön menonsa yritetään estää "ilmastoaktivistien" toimesta.

https://youtu.be/YzGlDEDEC2M

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7582765/Extinction-Rebellion-protesters-cause-misery-morning-commuters-converge-Canning-Town.html
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2019, 17:12:35 kirjoittanut DeeDee »

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15731
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #336 : Lokakuu 17, 2019, 18:11:40 »
Tuollainen aktivismi on idioottimaista.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0041

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1564
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #337 : Lokakuu 20, 2019, 05:45:01 »
Suomi otti pakolaisina vastaan kolme sieppauksesta syytettyä paraguaylaista vasemmistoaktivistia.  8)

Tästä ei voi tulla muuta kuin hyvälle tuulelle....toivottavasti kolmikko saa elää rauhassa Suomessa persuista huolimatta.

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000006277893.html

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #338 : Lokakuu 20, 2019, 10:04:12 »
EU:n oikeusvaltioperiaatetta ja demokratiaa iskostetaan katalonialaisten ymmärrykseen. Mitä tähän sanoo Suomen hallitus ? Eikö kerkiä sanomaan mitään, kun kaikki aika menee Puolan ja Unkarin torumiseen?

https://youtu.be/1hQniCGFJxw

Poissa Caravaani Timo

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1269
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #339 : Lokakuu 20, 2019, 10:18:57 »
Puolan ja Unkarin ihmisoikeudet ovat kuralla ja siksi torutaan ;)