Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vs: Politiikka  (Luettu 1615346 kertaa)

Poissa Vieras1703

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5280 : Huhtikuu 07, 2021, 18:40:31 »
Apu-lehden uuninpankolta putosi lähestulkoon hyvä kirjoitus. Vain yksi sana meni väärin.

"Kuten huomaatte, niin alan olla yhtä tympääntynyt ja turhautunut koronaan kuin kaikki muutkin. Tai oikeastaan korona ei ole vaikuttanut juuri minun elämääni läheskään niin paljon kuin useimpien muiden, sillä teen muutenkin etätöitä ja etäkokousten olen huomannut sopivan minulle oikein hyvin. Sitäkin enemmän minua tympii uutisoinninhallituksen tapa sotkeentua lillukanvarsiin ja unohtaa, että meillä sattuu olemaan vastassamme maailmanlaajuinen pandemia, jonka torjumisessa tarvitaan kaikkien panosta."

Poissa herra48

  • Hero Member
  • Viestejä: 746
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5281 : Huhtikuu 07, 2021, 18:41:28 »
^^^Sinäkö edelleen kuvittelet että tämä ns.löysä raha jää Suomeen odottelemaan että vihervassarit vievät sen? Varsinkin jos 80 kilometrin päässä Helsingistä pääsee huomattavasti pienemmillä veroilla. Et oo ehkä huomannut mutta vapaa liikkuvuus koskee myös pääomia.

Poissa teme696

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6657
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5282 : Huhtikuu 07, 2021, 18:41:51 »
Täytyy sanoa, että munaa ainakin Anolla on.


Onko? Enemmänkin munattomuutta hakata 14-vuotias lapsi.

Lainaus
Turtiainen julkaisi joulukuussa 2015 Facebook-päivityksen, jossa kirjoitettiin ”toisten ottaneen suuria henkilökohtaisia riskejä toimiessaan eliminointitehtävissä olemassa olevien ja suunnitteilla olevien vastaanottokeskusten tuhoamisessa.” Turtiainen piti Facebook-päivityksessään pahimpana vihollisena Suomen Punaista Ristiä ja kirjoitti ”onko nyt aika laajentaa toimia vihollisen pääpaikkoihin”. Asiasta nousi kohu kun kansanedustaja Laura Huhtasaari oli tykännyt päivityksestä (omien sanojensa mukaan vahingossa). SPR ilmoitti myöhemmin Turtiaisen viestistä poliisille. Syyskuussa 2018 hänet tuomittiin Facebook-päivityksen takia Etelä-Savon käräjäoikeudessa 60 päiväsakkoon julkisesta kehottamisesta rikokseen. Tultuaan valituksi kansanedustajaksi Turtiainen kommentoi, että tuomio on "tässä porukassa vain sulka hattuun".

Turtiainen on saanut myös pahoinpitelytuomioita. Etelä-Savon käräjäoikeus tuomitsi Turtiaisen maaliskuussa 2010 sakkoihin pahoinpitelystä, joka kohdistui 14-vuotiaaseen juvalaispoikaan. Tätä edeltävät pahoinpitelytuomiot hänellä ovat vuosilta 1997 ja 1995.
"Taivaalla on aurinko ja sitten on taivaan isä joka säätää ilmat" -Teuvo 63v-

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5283 : Huhtikuu 07, 2021, 18:43:16 »
Ano Turtiainen julkaisi uhmakkaan vastauksensa eduskunnan puhemiesneuvostolle: ”Kuvitteletteko te, että minä olisin teillä töissä ja että olisin muka joku alainen”

Täytyy sanoa, että munaa ainakin Anolla on.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b641d337-abfe-4a15-b2d6-6d6ac3805285?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR3d2bWnPS9m0ppHz3QM6MeaVq7zP1Xn--95emc7R98xSxuN737V0afT6x0#Echobox=1617799197

Mietin samaa.

Mitä ne voi enää tehdä ku erotettu kaikista instansseista?

Sinänsä hyvä näpäytys, että vittuako ne räkyttää ja pullistelee ku ne mitään työnantajia ole.

Sama ku joku yrittäjä x menis neuvomaan ketä vaan miten pitää olla ja elää

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15731
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5284 : Huhtikuu 07, 2021, 18:44:40 »
^^
Minulla Anoa kohtaan ei mielenkiitoa riitä kaivelemaan asioita. Munaa oli silti sanoa se mitä sanoi, kaikesta huolimatta. Siihen en ota kantaa, onko se järkevää sanoa niin. :laught:
EDIT: Lainauksesi lähde puuttuu.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5285 : Huhtikuu 07, 2021, 18:45:46 »
Onko? Enemmänkin munattomuutta hakata 14-vuotias lapsi.

Et yhtää irrottanu asiayhteydestä?

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15731
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5286 : Huhtikuu 07, 2021, 18:46:40 »
Onko? Enemmänkin munattomuutta hakata 14-vuotias lapsi.

Et yhtää irrottanu asiayhteydestä?
Ihan pikkasen, mutta ei se voi sille mitään.  :laught:
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5287 : Huhtikuu 07, 2021, 18:48:21 »
Siihen en ota kantaa, onko se järkevää sanoa niin.

Ei. Ei ainakaan edistä hänen omaa poliittista tulevaisuuttaan, mutta kansa tykkää ja kieltämättä jonku pitääki välillä vähä ravistella 😁


Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15731
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5288 : Huhtikuu 07, 2021, 18:50:33 »
^
Täystollohan tuo tuntuu olevan. Sama silti mulle. Ääniä se on saanut kuitenkin sen verran, että on eduskuntaan valittu, vaikka teme ulisisi mitä.  :whipping:
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa herra48

  • Hero Member
  • Viestejä: 746
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5289 : Huhtikuu 07, 2021, 18:52:15 »
Tulee mieleen edesmennyt Tony Halme

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15731
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5290 : Huhtikuu 07, 2021, 19:01:31 »
^
Juu kyllä.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5291 : Huhtikuu 07, 2021, 19:12:29 »
^
Täystollohan tuo tuntuu olevan. Sama silti mulle. Ääniä se on saanut kuitenkin sen verran, että on eduskuntaan valittu, vaikka teme ulisisi mitä.  :whipping:

Hänen mentaliteettinsa on, että aina ne vaan ei asiat puhumalla selviä jos puhutaan paskaa.

Hauskuus siinä piilee siinä, että ei tällaiseen ole totuttu. Lampaat on heti pyytämässä julkisesti anteeksi jos joku puhemies vähä ärähtää, mutta tää jamppa ei.

Kaikki aina vaatii poliittiseen skeneen muutosta ja tässä sitä muutosta nyt sit tulee, mutta sitten ei maistu. Trumpin kohdalla ihan sama asia. Kaiken pitää muuttua. Ja sitten ku muuttu niin jengi itkee.

Pitäs päättää, että haluaako sitä muutosta vai eikö sitä halua. Nyt sitä on tarjolla

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5731
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5292 : Huhtikuu 07, 2021, 20:19:49 »
Sopeuttamiseen, sitten kun sen aika tulee, pitää varautua ehdottomasti myös veronkorotuksin sinne missä löysää rahaa liikkuu.
Tässähän se on vasemmistolainen ratkaisu kaikkeen: verotus. Kun siirrän 20€ setelin vasemmasta housuntaskusta oikeaan taskuun, vasemmistolainen miettii "pääsisikö yhteiskunta osingolle vaikka nimikkeellä varainsiirtovero. Hmm."

Työtä tämä maa tarvitsee. Verotuksella ei luoda uusia työpaikkoja poislukien ehkä lisää puuhastelijoita Marinin hallitukseen avustajan avustajan avustajiksi.

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5293 : Huhtikuu 07, 2021, 20:31:59 »
Sopeuttamiseen, sitten kun sen aika tulee, pitää varautua ehdottomasti myös veronkorotuksin sinne missä löysää rahaa liikkuu.
Tässähän se on vasemmistolainen ratkaisu kaikkeen: verotus. Kun siirrän 20€ setelin vasemmasta housuntaskusta oikeaan taskuun, vasemmistolainen miettii "pääsisikö yhteiskunta osingolle vaikka nimikkeellä varainsiirtovero. Hmm."

Työtä tämä maa tarvitsee. Verotuksella ei luoda uusia työpaikkoja poislukien ehkä lisää puuhastelijoita Marinin hallitukseen avustajan avustajan avustajiksi.

Rahan liike luo työtä. Jos raha on taskussa, se ei liiku

Poissa teme696

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6657
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5294 : Huhtikuu 07, 2021, 20:33:53 »
Ilman niitä monesti kirottuja veroja meillä ei nyt kriisin hetkellä olisi minkäänlaista keskitettyä toimintaa, vaan markkinavoimat hoitaisivat kaiken. Meillä olisi kyllä valtion ja kuntien organisaatiot, mutta niillä ei olisi resursseja tehdä mitään keskitetysti.

Aina valitetaan veroista ja palvelujen kehnoudesta, mutta jos joku vaikka putoaa jäihin, niin rannalle kerääntyy iso joukko ihmisiä kyselemään toisiltaan, että onko kukaan soittanut kuntaan ja missä se kunta viipyy.

"Talonomistaja olin joku vuosi takaperin
Talon omistin niin komian ku linnan
Mutta Lapuanliikkeet ja muilutusretket
Veivät minun taloni hinnan
Mullia oli mulla navetallinen ja meijerirahat ne riitti
Mutta rahat minä vaihdoin hienoihin juomiin
Ja herrat mua komiasti kiitti"
"Taivaalla on aurinko ja sitten on taivaan isä joka säätää ilmat" -Teuvo 63v-

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5295 : Huhtikuu 07, 2021, 20:51:42 »
Ilman niitä monesti kirottuja veroja meillä ei nyt kriisin hetkellä olisi minkäänlaista keskitettyä toimintaa, vaan markkinavoimat hoitaisivat kaiken. Meillä olisi kyllä valtion ja kuntien organisaatiot, mutta niillä ei olisi resursseja tehdä mitään keskitetysti.

Aina valitetaan veroista ja palvelujen kehnoudesta, mutta jos joku vaikka putoaa jäihin, niin rannalle kerääntyy iso joukko ihmisiä kyselemään toisiltaan, että onko kukaan soittanut kuntaan ja missä se kunta viipyy.

"Talonomistaja olin joku vuosi takaperin
Talon omistin niin komian ku linnan
Mutta Lapuanliikkeet ja muilutusretket
Veivät minun taloni hinnan
Mullia oli mulla navetallinen ja meijerirahat ne riitti
Mutta rahat minä vaihdoin hienoihin juomiin
Ja herrat mua komiasti kiitti"

Pikku robba, Erottaja, pääsymaksun velottaja
Huputettu telottaja, poliisit ja verottaja
Paskatöihin Vespalla käy prekariaatti..

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5296 : Huhtikuu 07, 2021, 20:58:18 »
Jokainen kulutettu 5 000,00€ työllistää yhden ihmisen kuukaudeksi. Itseasiassa pidemmäksikin aikaa, koska sivukulut työllistää myös. Jos rahan antaa ihmisille jotka ei osaa sitä tuhlata vaan holvaa taskussaan on todellinen kriisi valmis.

Rikkaat tekee investointeja koska heille on sisäsyntyistä ymmärtää, että rahaa ei kannata pitää tilillä. Säästeliäät ei ymmärrä. Investoinnit luo työtä tuon 5 000,00€/kk suhteessa.

Ainoa mitä pitää pitää silmällä on rahan valuminen ulkomaille.

Toisaalta jos Nallen 140miljoonaa on tullut ruotsista niin miksi se ei saisi sitä edelleen ulkomaille siirtää. Jos suomesta niin sitten estää se. Yksinkertaista matematiikkaa

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5731
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5297 : Huhtikuu 07, 2021, 20:58:31 »
Ilman niitä monesti kirottuja veroja meillä ei nyt kriisin hetkellä olisi minkäänlaista keskitettyä toimintaa, vaan markkinavoimat hoitaisivat kaiken. Meillä olisi kyllä valtion ja kuntien organisaatiot, mutta niillä ei olisi resursseja tehdä mitään keskitetysti.

Aina valitetaan veroista ja palvelujen kehnoudesta, mutta jos joku vaikka putoaa jäihin, niin rannalle kerääntyy iso joukko ihmisiä kyselemään toisiltaan, että onko kukaan soittanut kuntaan ja missä se kunta viipyy.

"Talonomistaja olin joku vuosi takaperin
Talon omistin niin komian ku linnan
Mutta Lapuanliikkeet ja muilutusretket
Veivät minun taloni hinnan
Mullia oli mulla navetallinen ja meijerirahat ne riitti
Mutta rahat minä vaihdoin hienoihin juomiin
Ja herrat mua komiasti kiitti"
Tuossa taas sekoitetaan asioita lahjakkaasti, en tiedä teetkö sen nyt tahallasi vai siksi ettet ymmärrä lukemaasi. Veikkaan jälkimmäistä mutta voin olla väärässä tietystikin.

Enpäs minä veroja kiroa sinällään, sanon vain että niiden korottaminen ei ole mikään ratkaisu. Kunnathan voivat nostaa kunnallisveroa, ei siihen vaadita hallituksen tai eduskunnan päätöstä. Vasemmistolaisen propagandan mukaan aina löytyy "löysää rahaa" ja "uusia verotettavia kohteita" ja vieläpä ilman että nuo veronkorotukset vaikuttaisivat negatiivisesti työllisyyteen. Tai kulutukseen, jonka hiipumisesta seuraa työttömyyttä. Joka enenevissä määrin lieneekin vasemmiston tavoitteena?

Vielä pitäisi ymmärtää se että kun leikkauksia tehdään, leikkaukset kohdistuvat aina kaikkein kipeimmin yhteiskunnan heikoinosaisimpiin koska sosiaaliturva ei helpolla selviydy leikkauksilta. Ei palkoista leikata. Jos te vasurit edes ajattelisitte noita kaikkein heikoimpia kuten väitätte, auttaisitte heitä sen sijaan että kannatatte yhteiskunnan varojen surutonta jakelua maamme rajojen ulkopuolelle. Minun täytyy myöntää etten ole ikinä ymmärtänyt logiikkaanne enkä heikossa asemassa olevaa joka antaa äänensä vasemmistopuolueelle. Ensimmäiseksi on ajateltava meidän omaa etuamme ja vasta sitten kun asiat ovat kunnossa täällä, rahaa aletaan lapioida muille. Eli ei ikinä. Tämän kun vielä vasemmisto tajuaisi mutta turha toivoa moista.

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5298 : Huhtikuu 07, 2021, 21:03:35 »
Ilman niitä monesti kirottuja veroja meillä ei nyt kriisin hetkellä olisi minkäänlaista keskitettyä toimintaa, vaan markkinavoimat hoitaisivat kaiken. Meillä olisi kyllä valtion ja kuntien organisaatiot, mutta niillä ei olisi resursseja tehdä mitään keskitetysti.

Aina valitetaan veroista ja palvelujen kehnoudesta, mutta jos joku vaikka putoaa jäihin, niin rannalle kerääntyy iso joukko ihmisiä kyselemään toisiltaan, että onko kukaan soittanut kuntaan ja missä se kunta viipyy.

"Talonomistaja olin joku vuosi takaperin
Talon omistin niin komian ku linnan
Mutta Lapuanliikkeet ja muilutusretket
Veivät minun taloni hinnan
Mullia oli mulla navetallinen ja meijerirahat ne riitti
Mutta rahat minä vaihdoin hienoihin juomiin
Ja herrat mua komiasti kiitti"
Tuossa taas sekoitetaan asioita lahjakkaasti, en tiedä teetkö sen nyt tahallasi vai siksi ettet ymmärrä lukemaasi. Veikkaan jälkimmäistä mutta voin olla väärässä tietystikin.

Enpäs minä veroja kiroa sinällään, sanon vain että niiden korottaminen ei ole mikään ratkaisu. Kunnathan voivat nostaa kunnallisveroa, ei siihen vaadita hallituksen tai eduskunnan päätöstä. Vasemmistolaisen propagandan mukaan aina löytyy "löysää rahaa" ja "uusia verotettavia kohteita" ja vieläpä ilman että nuo veronkorotukset vaikuttaisivat negatiivisesti työllisyyteen. Tai kulutukseen, jonka hiipumisesta seuraa työttömyyttä. Joka enenevissä määrin lieneekin vasemmiston tavoitteena?

Vielä pitäisi ymmärtää se että kun leikkauksia tehdään, leikkaukset kohdistuvat aina kaikkein kipeimmin yhteiskunnan heikoinosaisimpiin koska sosiaaliturva ei helpolla selviydy leikkauksilta. Ei palkoista leikata. Jos te vasurit edes ajattelisitte noita kaikkein heikoimpia kuten väitätte, auttaisitte heitä sen sijaan että kannatatte yhteiskunnan varojen surutonta jakelua maamme rajojen ulkopuolelle. Minun täytyy myöntää etten ole ikinä ymmärtänyt logiikkaanne enkä heikossa asemassa olevaa joka antaa äänensä vasemmistopuolueelle. Ensimmäiseksi on ajateltava meidän omaa etuamme ja vasta sitten kun asiat ovat kunnossa täällä, rahaa aletaan lapioida muille. Eli ei ikinä. Tämän kun vielä vasemmisto tajuaisi mutta turha toivoa moista.

Valtio liikuttaa rahaa, raha työllistää. Ei se valtiollakaan tilille jää.

Pitää naapuria auttaa jos se on hädässä. Oli se naapuri sitten 2km:n tai 2000km:n päässä. Kun auttaa sinne, niin ne ei tule tänne.

Ihmisellä on jokin ihmeellinen kyky pitää omanaan sellaista minkä universumi on luonut. Ihminen on helevetin itsekäs otus

Poissa herra48

  • Hero Member
  • Viestejä: 746
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #5299 : Huhtikuu 07, 2021, 21:09:31 »
Kuten totesin aiemmin myös pääoman liikkuminen on vapaata. Käytän esimerkkinä itseäni. Perustin yhtiön jonka toiminta on sijoitus pörssiosakkeisiin.
Ensimmäinen asia minkä selvitin oli se että missä verotus on järkevällä tasolla. Ja toinen se että miten saadaan voitot hyödynnettyä. Ja viron verotus vastaa tähän täydellisesti. Yhtiön kehittämiseen käytetyt rahat voi nostaa verovapaasti, eli esim Suomesta voi ostaa voitoilla asunnon. Koska yhtiö laajentaa toimintaansa.
Tätä ei vaan vasurit tajua.