Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vs: Politiikka  (Luettu 1625105 kertaa)

Poissa teme696

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6657
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7520 : Kesäkuu 15, 2021, 17:39:14 »
Kokoomuksen suvereeni voitto.  :laught:
"Taivaalla on aurinko ja sitten on taivaan isä joka säätää ilmat" -Teuvo 63v-

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15731
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7521 : Kesäkuu 15, 2021, 17:39:47 »
Korkeasti on tämäkin koulutettu...

VTV-dokumentit: Yli-Viikarin virka­matkojen kustannukset 2016–2020 187 369 euroa, matkojen kesto yhteensä 327 vuorokautta.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008057414.html
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Paikalla joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5735
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7522 : Kesäkuu 15, 2021, 17:43:04 »

Johan se on tuossa sanottu ja nyt pitäisi perustella mielipidettä jota itse en kannata?
Yleisellä tasolla: jos nähdään että jo tehdyistä ratkaisuista huolimatta ilmasto lämpenee edelleen vaarallista vauhtia, joten on vähennettävä fossiilisten polttoaineiden käyttöä vaikka meillä ei ole tiedossa miten vastaava energia saadaan muuten tuotettua.

Mutta liittyikö tämä miten tuohon lainaamaani Petteri Orpon mielipiteeseen?
Mitään mielipidettäsi en pyytänyt perustelemaan.

edit. Loukkaava kommentti.
No ei oikein Petteri Orpon mielipiteeseen liity mitenkään, vihervasemmistolaisten kannastahan minä kysyin.

Poissa Apunicki

  • Full Member
  • Viestejä: 318
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7523 : Kesäkuu 15, 2021, 17:56:35 »

Johan se on tuossa sanottu ja nyt pitäisi perustella mielipidettä jota itse en kannata?
Yleisellä tasolla: jos nähdään että jo tehdyistä ratkaisuista huolimatta ilmasto lämpenee edelleen vaarallista vauhtia, joten on vähennettävä fossiilisten polttoaineiden käyttöä vaikka meillä ei ole tiedossa miten vastaava energia saadaan muuten tuotettua.

Mutta liittyikö tämä miten tuohon lainaamaani Petteri Orpon mielipiteeseen?
Mitään mielipidettäsi en pyytänyt perustelemaan.

edit. Loukkaava kommentti.
No ei oikein Petteri Orpon mielipiteeseen liity mitenkään, vihervasemmistolaisten kannastahan minä kysyin.

Tuon lainaamani Petteri Orpon ajatuksen jälkeen kuitenkin ilmoitit, että nyt päästään takaisin kysymykseesi. Eli oletin niillä olevan jonkinlainen yhteys toisiinsa...

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15731
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7524 : Kesäkuu 15, 2021, 18:01:28 »
Popcornit on taas pöydällä...
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Paikalla joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5735
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7525 : Kesäkuu 15, 2021, 18:02:38 »

Johan se on tuossa sanottu ja nyt pitäisi perustella mielipidettä jota itse en kannata?
Yleisellä tasolla: jos nähdään että jo tehdyistä ratkaisuista huolimatta ilmasto lämpenee edelleen vaarallista vauhtia, joten on vähennettävä fossiilisten polttoaineiden käyttöä vaikka meillä ei ole tiedossa miten vastaava energia saadaan muuten tuotettua.

Mutta liittyikö tämä miten tuohon lainaamaani Petteri Orpon mielipiteeseen?
Mitään mielipidettäsi en pyytänyt perustelemaan.

edit. Loukkaava kommentti.
No ei oikein Petteri Orpon mielipiteeseen liity mitenkään, vihervasemmistolaisten kannastahan minä kysyin.

Tuon lainaamani Petteri Orpon ajatuksen jälkeen kuitenkin ilmoitit, että nyt päästään takaisin kysymykseesi. Eli oletin niillä olevan jonkinlainen yhteys toisiinsa...
Tai pikemminkin niin että ovat kaukana toisistaan.


Poissa teme696

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6657
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7527 : Kesäkuu 15, 2021, 18:06:12 »
Jussi Halla-aho räkii kattoon ja loisii veronmaksajien rahoilla neljättä kautta valtuustossa.
"Taivaalla on aurinko ja sitten on taivaan isä joka säätää ilmat" -Teuvo 63v-

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15731
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7528 : Kesäkuu 15, 2021, 18:13:37 »
Niin traagista kuin se sitten vaan onkin.

Vasemmistoliitto menetti lähes neljänneksen paikoistaan – tulos kuntavaalihistorian huonoin.

https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/4530937-vasemmistoliitto-menetti-lahes-neljanneksen-paikoistaan-tulos-kuntavaalihistorian-huonoin?ref=popular
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Apunicki

  • Full Member
  • Viestejä: 318
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7529 : Kesäkuu 15, 2021, 18:14:04 »


Tuon lainaamani Petteri Orpon ajatuksen jälkeen kuitenkin ilmoitit, että nyt päästään takaisin kysymykseesi. Eli oletin niillä olevan jonkinlainen yhteys toisiinsa...
Tai pikemminkin niin että ovat kaukana toisistaan.

Saattaa olla, että akateeminen loppututkintoni saa minut olettamaan, että jos minun kommenttini jälkeen ilmoitat, että nyt päästään takaisin kysymykseesi, niin tämä kommenttini ja kysymyksesi ovat jollain tavalla yhteydessä toisiinsa tai liittyvät jotenkin toisiinsa.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15731
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7530 : Kesäkuu 15, 2021, 18:15:23 »
Ja jopa Lappeenrannassa... ::)

Uutisanalyysi: Kokoomus vei vaalit ja nostaa Lappeenrannan kaupunginhallituksen johtoon Jyri Hännisen tai Joonas Grönlundin – SDP:n asema Lappeenrannan suurimpana kuntapuolueen päättyi.

https://www.esaimaa.fi/paikalliset/4185561
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Tonava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2617
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7531 : Kesäkuu 15, 2021, 18:24:48 »
Jussi Halla-aho räkii kattoon ja loisii veronmaksajien rahoilla neljättä kautta valtuustossa.

Sittenhän Jussilla on hyvää aikaa vaikka opetella seuraamaan töllösarjoja, jos ei ole liian fiksu siihen. Veronmaksajat kai maksaisivat hänelle muutaman suoratoistopalvelun ensi hätään.  :laught:

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7532 : Kesäkuu 15, 2021, 18:25:49 »
akateeminen loppututkintoni

Miten rakennetaan Suomeen uusi Nokian kaltainen vientituote? Sulla on tutkinto, mulla on vaan vastaus. Aika alkaa nyt. Sun pitäs kaiken järjen mukaan vastata 10x paremmin ja saada 10x parempi vienti kuin Nokia teki aikoinaan, koska sinulla on tutkinto


Poissa teme696

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6657
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7533 : Kesäkuu 15, 2021, 18:36:01 »
Tampereella haastateltiin kaikkien puolueiden edustajia, useamman valtuustokauden istuneita ja nyt pois päivänpolitiikasta jääneitä. Kysyttiin tuntemuksia yhteistyöstä. Ainoastaan perussuomalaisten valtuutetut sanoivat, että ovat vastustaneet kaikkia mahdollisia esityksiä. Kyse oli rantatunnelista, ratikasta ym kaupungin kehittämisestä. PS on todellinen kuntien ja yhteiskunnan kehityksen jarru.
"Taivaalla on aurinko ja sitten on taivaan isä joka säätää ilmat" -Teuvo 63v-

Poissa Apunicki

  • Full Member
  • Viestejä: 318
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7534 : Kesäkuu 15, 2021, 18:43:40 »
akateeminen loppututkintoni

Miten rakennetaan Suomeen uusi Nokian kaltainen vientituote? Sulla on tutkinto, mulla on vaan vastaus. Aika alkaa nyt. Sun pitäs kaiken järjen mukaan vastata 10x paremmin ja saada 10x parempi vienti kuin Nokia teki aikoinaan, koska sinulla on tutkinto

No eihän tuo minulta onnistu. Olen liian fakkiutunut omaan alaani. Sama kuin pyytäisit slaavilaista filologiaa opiskellutta laatimaan järkevän puolueohjelman.

Poissa teme696

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6657
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7535 : Kesäkuu 15, 2021, 18:53:16 »
Vasemmistohallitus sai soten maaliin. Mahtaa pölhöpopulisteja harmittaa.  :laught:

Valiokunta hyväksyi sote-uudistuksen: Ulkoistuksille ei aseteta ylärajaa, myös neuvolat voidaan ulkoistaa – eduskunta äänestää ensi viikolla

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008056567.html
"Taivaalla on aurinko ja sitten on taivaan isä joka säätää ilmat" -Teuvo 63v-

Paikalla joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5735
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7536 : Kesäkuu 15, 2021, 18:54:45 »


Tuon lainaamani Petteri Orpon ajatuksen jälkeen kuitenkin ilmoitit, että nyt päästään takaisin kysymykseesi. Eli oletin niillä olevan jonkinlainen yhteys toisiinsa...
Tai pikemminkin niin että ovat kaukana toisistaan.

Saattaa olla, että akateeminen loppututkintoni saa minut olettamaan, että jos minun kommenttini jälkeen ilmoitat, että nyt päästään takaisin kysymykseesi, niin tämä kommenttini ja kysymyksesi ovat jollain tavalla yhteydessä toisiinsa tai liittyvät jotenkin toisiinsa.
Niin siinä luki näin: "EU:n päästövähennystavoite pitäisi olla 50 prosenttia 40 prosentin sijaan. Kestävyys ei ole kasvun este, vaan mahdollisuus"

Joskaan en tiennyt - enkä tiedä vieläkään - onko kyseinen sitaatti Petteri Orpolta vai keneltä vaikka Orpon siinä edellä mainitsit mutta ikäänkuin toisessa yhteydessä. Noin yleisimmin, alkuperäinen ajatukseni oli siinä että aina näihin päiviin saakka talous on tullut ennen ympäristöä ja on hyvin suuri mahdollisuus että nytkään mitkään uudet keksinnöt eivät kykene kompensoimaan kulutuksen aiheuttamia haittoja ja tekniikka ei ratkaise markkinatalouden ongelmia. On erilaisia liikkeitä jotka vaativat nopeampia toimintoja kun nyt hallituksemme on tekemässä, Vihreät eivät ehkä varsinaisesti ole noiden liikkeiden kannalla mutteivat niiden sanomaa myöskään kiistä. Ja nuo ihmiset mitä ilmeisimmin äänestävät Vihreitä tai Vasemmistoliittoa. Onko mahdollista että Vihreät ja/tai Vasemmistoliitto ovat liikkumassa enemmän tuohon suuntaan käytännön politiikassa?

Minä en oikein ymmärrä sitäkään miksi nostat keskustelussa esille loppututkintosi ja toisessa viestissäsi jonka moderaattori näytti poistaneen mutta viestin osa on luettavissa muualla siihen että minulta puuttuu ylempi korkeakoulututkinto. Mistä sinä tuollaista tiedät? Onko sulla tarkoituksena ottaa tutkinnot todistamaan jotakin? Kerropas mikä on näiden huomioidesi tarkoitus, mitä ne tuovat itse keskustelulle?

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7537 : Kesäkuu 15, 2021, 19:01:37 »
Eihän toi kaiken maailman tutkintojen esille tuominen todista muuta kuin että Apukikillä on alkanut alahuuli väpättämään.
Perfektionisti.

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7538 : Kesäkuu 15, 2021, 19:26:14 »
akateeminen loppututkintoni

Miten rakennetaan Suomeen uusi Nokian kaltainen vientituote? Sulla on tutkinto, mulla on vaan vastaus. Aika alkaa nyt. Sun pitäs kaiken järjen mukaan vastata 10x paremmin ja saada 10x parempi vienti kuin Nokia teki aikoinaan, koska sinulla on tutkinto

No eihän tuo minulta onnistu. Olen liian fakkiutunut omaan alaani. Sama kuin pyytäisit slaavilaista filologiaa opiskellutta laatimaan järkevän puolueohjelman.

No tuopa tuo. Pidän koulutetuista ihmisistä ketkä pitämisen arvoisia ovat (joskaan he eivät ole sitä koulutuksensa vuoksi), kyse ei ole siitä. He tuovat oman mausteensa yhteiskuntaan. Jos pitää valita kolme yhteiskuntaluokkaa ja esimerkit niistä kenet olen tavannut niin pidän:

-Kimi Räikkönen. Sai rahaa parisataa ja osaa pitää hauskaa niillä. Pitäminen pohjautuu sellaiseen harrastamiseen ja irtiottoon. En pidä kuitenkaan tärkeänä mitenkään yhteiskuntaa ajatellen.

-Esa Saarinen. Tuli kättelemään esitelmäni jälkeen ja tulimme hyvin juttuun ja naureskeltiin. Pipsa on täräkkä täti. Esa ei niinkään haastanut minua, vaan Kuningatar itse. Läpäisin hänen seulansa :) Esa ei myöskään tee mitään yhteiskunnallisesti hyödyllistä. Lähinnä pönkittää omaa egoaan ja saa muut tuntemaan alemmuutta (paitsi minut :D)

-Pankkiiri X (sadanmiljoonanmies). Pidän siitä, että ajatuksen juoksu on numeroissa nopea, kuten minullakin. Minuutissa pystyy kalkuloimaan isotkin summat, että mikä on järkevää ja mikä ei. Pyysi syömään palaverin jälkeen ja katsoi ja kuunteli ihaillen tyyliä miten osaan myydä itseäni. Myynti on helvetin helppoa jos uskoo tuotteeseen, ja kun uskoo itseensä niin, no se on helppoa. Paskaa tuotetta en osaisi myydä, toiset osaa. Kirkkain silmin. Sanoin yhdelle myyntipäällikölle, että olen maailman paras myyjä niissä tapauksissa kun uskon tuotteeseen eli itseeni. En ikinä pystyisi myymään kuten sinä, täyttä paskaa. Vastasi, että minä myyn sitä mitä esimieheni sanovat tuotteen olevan :D. Pankkiirikaan ei ole yhteiskunnallisesti kovin tärkeä minun silmissä. Teki rahansa ison laman aikaan. Oikeastaan se arvostus yhteiskunnalle loppui kun juteltiin asioista niin hän oli kaikesta kiinnostunut, mutta aina kun sanoin, että tämä olisi yhteiskunnallisesti todella iso asia ja tärkeä, niin hän tuhahti ja ohitti tämän näkökulman. "Nii joo, yhteiskunnallisesti". Vein muuten vittuillessaan syömään sen kuuden euron kebabiin. Ei ollut kuulemma ennen kebabia syönyt. Eikä syö kuulemma jatkossakaan :laught:

Ketä en ole tavannut ja ketä ihailen niin Antti Herlin. Hän on yhteiskunnalle tärkeä. Ehkä minä olen sellainen ihminen joka ihmisen tavatessaan osaa asettaa hänet kuolevaiseksi ja arvostus loppuu siihen. Häntä en välttämättä haluaisikaan tavata.

Koulutuksella ei siis hoideta lapsille turvattua yhteiskuntaa tai vanhuksille heille kuuluvaa arvovaltaista loppua. Se tehdään rahalla. Koulutuksella yllä pidetään sitä. Kuka sitten arvostaa mitäkin. Runot ja taulujen maalaus ei ketään elätä eikä boheemi elämä. Ne viihdyttää.

Parhaat jutut on kuitenkin kokonaisuudessaan Malmin tissibaarissa pelaten bilistä ja laulaen karaokea. Siellä se tosielämä on :)

p.s. tää meni muuten kategoriaan kolme totuutta ja ei yhtään valhetta. Ylilääkärin sanoin, ei ole ollut vielä tarvetta valehdella elämässään
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2021, 19:31:35 kirjoittanut Billheili »

Poissa Apunicki

  • Full Member
  • Viestejä: 318
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #7539 : Kesäkuu 15, 2021, 19:29:18 »
. Onko mahdollista että Vihreät ja/tai Vasemmistoliitto ovat liikkumassa enemmän tuohon suuntaan käytännön politiikassa?
No onko? Mitä ajattelet?