^SIis se kuvahan liittyi juuri nimenomaan kristinuskoon ja Jeesukseen.
Uutiset:
^SIis se kuvahan liittyi juuri nimenomaan kristinuskoon ja Jeesukseen.
Missä on kerrottu että kuvassa olisi oikeiston edustaja? Ja miksi ihmeessä oikeiston edustaja olisi käärmeissään jos köyhiä ja sairaita autetaan?^SIis se kuvahan liittyi juuri nimenomaan kristinuskoon ja Jeesukseen.
Kuvan pointti on silti muualla kuin uskonnossa. Kuvassa Jeesus auttaa köyhiä, sairaita ja muukalaisia, mistä oikeiston edustaja on käärmeissään. Pointti on siis oikeiston arvoissa, ei kristinuskossa. Sitä voidaan kyllä pohtia, onko huumorikuva kovin onnistunut, jos se pitää selittää auki.
Kiuas, (Suomen) Sisu ja Sarastus tekevät arvokasta työtä sananvapauden, yhdenvertaisuuden, syrjimättömyyden ja suvaitsevaisuuden puolesta. Ajatusrikoksen käsite on minulle vastenmielinen. En hyväksy sitä, että äärivasemmisto ...ttelee ja epäinhimillistää aivan tavallisia rauhallisia suomalaisia, Keskisarja vastaa.
Niin? Olemme täällä foorumilla ja itsensä ateistiksi ilmoittanut foorumihenkilö on täällä sen julkaissut. Iltalehdestä en ole puhunut sanallakaan.Lainaus käyttäjältä: Villerius link=topic=442.msg364092#msg364092 d
[/quoteKerro toki, missä olen maininnut iltalehden olevan uskonnollinen julkaisu?
Kunnon ateisti ei sinun mukaasi julkaise kuvia, joissa on uskonnollisia piirteitä. Ketjuun postatun kuvan on julkaissut Iltalehti. Onko lehti siis mielestäsi uskonnollisesti latautunut? Minun mielestäni ei ole, sillä kuvan pointti ja pihvi on aivan muualla kuin uskonnossa, vaikka siinä Jeesus esiintyykin.
Edit: onpas tämä lainaaminen vaikeaa.
Tulee kieltämättä mieleen että tämä ateistiksi ilmoittautunut henkilö ja muut vasemmistolaiset käyttävät kristinuskoa vain keppihevosenaan omalle agendalleen haukkua perussuomalaisia.Niin? Olemme täällä foorumilla ja itsensä ateistiksi ilmoittanut foorumihenkilö on täällä sen julkaissut. Iltalehdestä en ole puhunut sanallakaan.Lainaus käyttäjältä: Villerius link=topic=442.msg364092#msg364092 d
[/quoteKerro toki, missä olen maininnut iltalehden olevan uskonnollinen julkaisu?
Kunnon ateisti ei sinun mukaasi julkaise kuvia, joissa on uskonnollisia piirteitä. Ketjuun postatun kuvan on julkaissut Iltalehti. Onko lehti siis mielestäsi uskonnollisesti latautunut? Minun mielestäni ei ole, sillä kuvan pointti ja pihvi on aivan muualla kuin uskonnossa, vaikka siinä Jeesus esiintyykin.
Edit: onpas tämä lainaaminen vaikeaa.
Missä on kerrottu että kuvassa olisi oikeiston edustaja? Ja miksi ihmeessä oikeiston edustaja olisi käärmeissään jos köyhiä ja sairaita autetaan?^SIis se kuvahan liittyi juuri nimenomaan kristinuskoon ja Jeesukseen.
Kuvan pointti on silti muualla kuin uskonnossa. Kuvassa Jeesus auttaa köyhiä, sairaita ja muukalaisia, mistä oikeiston edustaja on käärmeissään. Pointti on siis oikeiston arvoissa, ei kristinuskossa. Sitä voidaan kyllä pohtia, onko huumorikuva kovin onnistunut, jos se pitää selittää auki.
Kysymys siitä, miksi oikeistossa ollaan haluttomia auttamaan köyhiä, sairaita, maahanmuuttajia tai yhtään ketään apua tarvitsevia, on tietenkin erittäin hyvä. Sitä olen ihmetellyt paljon itsekin, mutta en ole keksinyt vastausta.Mihin perustuu oletuksesi siitä että oikeistossa ollaan haluttomia auttamaan mainitsemiasi ihmisryhmiä?
Tuo on sinun tulkintasi. Voi olla että jopa "piirroksen" töhrystänyt on niin ajatellut niin. Toisaalta voi myös ajatella, että sinitakkinen on henkilö on vasemmistolainen ateisti jotka tunnetusti halveksivat kristittyjä ja kristinuskoa.Missä on kerrottu että kuvassa olisi oikeiston edustaja? Ja miksi ihmeessä oikeiston edustaja olisi käärmeissään jos köyhiä ja sairaita autetaan?^SIis se kuvahan liittyi juuri nimenomaan kristinuskoon ja Jeesukseen.
Sinä ja kaikki muutkin kuvan nähneet tietävät oikein hyvin, että siinä esiintyvä sinitakkinen hahmo esittää oikeiston edustajaa. Kuva on erittäin selkeä, eikä siinä ole pahemmin tulkinnanvaraa.
Kysymys siitä, miksi oikeistossa ollaan haluttomia auttamaan köyhiä, sairaita, maahanmuuttajia tai yhtään ketään apua tarvitsevia, on tietenkin erittäin hyvä. Sitä olen ihmetellyt paljon itsekin, mutta en ole keksinyt vastausta.Olisiko sinulla konkreettisia esimerkkejä tällaisesta haluttomuudesta?
Kysymys siitä, miksi oikeistossa ollaan haluttomia auttamaan köyhiä, sairaita, maahanmuuttajia tai yhtään ketään apua tarvitsevia, on tietenkin erittäin hyvä. Sitä olen ihmetellyt paljon itsekin, mutta en ole keksinyt vastausta.
Mihin perustuu oletuksesi siitä että oikeistossa ollaan haluttomia auttamaan mainitsemiasi ihmisryhmiä?
Ketjussa edellä esitellään perusteluita miksi hallituspolitiikan ja auttamiseen haluttomuuden välille ei voi laittaa yhtäläisyysmerkkejä. Olivatko liian vaikeita ymmärrettäviksi, haluatko edelleen jauhaa vasemmiston niin mielellään esittämää valheellista narratiivia?Mihin perustuu oletuksesi siitä että oikeistossa ollaan haluttomia auttamaan mainitsemiasi ihmisryhmiä?
Siihen, että oikeistohallitus leikkaa tuntuvasti sosiaaliturvaa, jonka käyttäjiä nämä mainitut ihmisryhmät luonnollisesti ovat. Kuten sinäkin hyvin luultavasti tiedät, asumistuki vähenee ja siihen kuulunut ansiotulovähennys poistuu kokonaan. Sanoisin, että esim. opiskelijalle tai osa-aikatyötä tekevälle näillä muutoksilla on melko haitallinen vaikutus. Ai niin ja aikuiskoulutustuki lakkautetaan kokonaan. Ei siis kuulosta siltä, että työttömiä, pienituloisia tai opiskelijoita haluttaisiin tukea, vaan päinvastoin heitä rangaistaan.
Jottei nyt ihan negailuksi mene, niin lapsilisään on sentään tulossa jonkinlainen korotus.
Ketjussa edellä esitellään perusteluita miksi hallituspolitiikan ja auttamiseen haluttomuuden välille ei voi laittaa yhtäläisyysmerkkejä. Olivatko liian vaikeita ymmärrettäviksi, haluatko edelleen jauhaa vasemmiston niin mielellään esittämää valheellista narratiivia?
Lähtökohtaisesti kaikkien terveitten työkykyisten ja -ikäisten pitäisi hankkia elantonsa itse eikä muitten maksamilla tuilla.