^Miten duunareita nyt kyykytetään? Tuloverojanan lasketaan mikä lisää käteen jäävää palkkaa.
Uutiset:
Jokainen ansaitsee työpaikan ilman häirintää
Sain keväällä tietää Ottawan-edustuston päällikön toimintaa koskevista valituksista. Kun asianomaisia kuullut selvitysryhmä sai raporttinsa valmiiksi, esitin tasavallan presidentille suurlähettiläs Jari Vilénin tehtävän päättämistä. Se on poliittisessa vallassani.
Virkajohto on vastannut ja vastaa virkamiesoikeudellisesta tutkimuksesta, joka eilen päättyi varoitukseen. Päätöksen tutkintapyynnön tekemisestä koskien vuotoa teki niin ikään virkajohto osana virkamiesoikeudellista prosessia.
Minulla ei ole laillista keinoa puuttua virkatyönä tehtävään arviointiin tai esimerkiksi irtisanoa poliittisin syin. Ollaan asiasta mitä mieltä hyvänsä, Suomessa virkahenkilöillä on korkea irtisanomissuoja.
Ymmärrän Vilén-tapaukseen kohdistuvan julkisen mielenkiinnon, mutta millä tahansa työpaikalla asianosaisilla pitää olla oikeus neutraaliin ja perusteelliseen selvitykseen, jonka jälkeen annetaan ratkaisu. Tuomioita ei jaeta somessa vaillinaisin tiedoin. Vastaavasti on selvää, että häirintään on puututtava yhtä määrätietoisesti myös silloin, kun se ei ylitä uutiskynnystä.
En hyväksy häirintää tai epäasiallista käytöstä millään työpaikalla. Ulkoministeriössä on asiaan liittyen selkeät prosessit, joita nyt edelleen tehostetaan. Olen joutunut pitkällä työurallani todistamaan eri työyhteisöissä monenlaista ja tiedän, että häirintä on liian yleinen ongelma Suomessa.
Teen kaikkeni sen eteen, että johtamassani organisaatioissa on hyvä ja huomioonottava työkulttuuri. Jos epäasiallista käytöstä esiintyy, siihen puututaan välittömästi. Olen kehottanut kaikkia talon esihenkilöitä kantamaan tästä kanssani erityisen vastuun.
Olen aloittanut viime vuonna ulkoasiainhallinnon uudistuksen, joka tähtää ministeriön parempaan johtamiseen: niin henkilöjohtamiseen kuin asioiden johtamiseen.
Asiantuntijaorganisaatiossa tärkein voimavara ovat ihmiset - ja ihmisiin ulkoministeriössä pitää panostaa vielä nykyistä syvällisemmin ja yksilöllisemmin. Erityisen tärkeää on huomioida tasavertaiset etenemismahdollisuudet.
Suomi uppoaa Bermudan kolmioon. Petri Roininen.Mikäs siinä. Katsoin videosta vain 10 min ja kommentoin sen pohjalta.
https://youtu.be/_u-s8lngj2Y?si=Y-agNvQVu3aNqB2K
Olen täällä erämaamökillä taas mietiskellyt onko PerusSuomalaiset sittenkään minun poliittinen kotipaikkani.
Jos kepussa esiintyy tällaisia ajatuksia ja jos Petri Roinisesta tulee vaikkapa Kepun varapuheenjohtaja, millaisia kaavailuja on ollut ilmassa, ja VARSINKIN kun sosialisti-Saarikko ONNEKSI jättää puheenjohtajan tehtävät niin alkaisinko sittenkin taas kepulaiseksi kuten olin joskus muinaisina aikoina joskus parikymppisenä.Laitan tuohivirsut naulaan ja vedän kumisaappaat jalkaan.
Vakavasti puhuen, nykyhallitus tekee paljon hyvää yrittäessään suitsia Suomen jyrkkää velkaantumista mutta huomiota pitää myös kiinnittää siihen kuinka saataisiin uutta kasvua ja hyvinvointia aikaiseksi. Sitä nykyhallitus ei tee tarpeeksi.
Suomen ongelma=kireä verotus= ei talouskasvua=varattomat kotitaloudet=ei verotuloja.
Kyse lienee kuitenkin nettovarallisuudesta, ei silloin ole merkitystä on asuntolainat maksettu pois vai ei.Suomi uppoaa Bermudan kolmioon. Petri Roininen.Kun lopetin Roinisen haastattelun katsomista, kaksikko keskusteli kansalaisten varallisuudesta Ruotsissa ja Suomessa vertailtuna. Noissa Suomi-Ruotsi vertailuissa minua häiritsee se että niissä ei ikinä huomioida varsin oleellista ja käsittääkseni suurinta selittävää tekijää joka Suomen ja Ruotsin välillä on. Nimittäin se että suomalaiset maksavat asuntolainansa pois, ruotsalaiset käytännössä eivät.
Olen täällä erämaamökillä taas mietiskellyt onko PerusSuomalaiset sittenkään minun poliittinen kotipaikkani.
Jos kepussa esiintyy tällaisia ajatuksia ja jos Petri Roinisesta tulee vaikkapa Kepun varapuheenjohtaja, millaisia kaavailuja on ollut ilmassa, ja VARSINKIN kun sosialisti-Saarikko ONNEKSI jättää puheenjohtajan tehtävät niin alkaisinko sittenkin taas kepulaiseksi kuten olin joskus muinaisina aikoina joskus parikymppisenä.Laitan tuohivirsut naulaan ja vedän kumisaappaat jalkaan.
Vakavasti puhuen, nykyhallitus tekee paljon hyvää yrittäessään suitsia Suomen jyrkkää velkaantumista mutta huomiota pitää myös kiinnittää siihen kuinka saataisiin uutta kasvua ja hyvinvointia aikaiseksi. Sitä nykyhallitus ei tee tarpeeksi.
Suomen ongelma=kireä verotus= ei talouskasvua=varattomat kotitaloudet=ei verotuloja.
Voi toki olla mutta onko meillä tästä tietoa?Kyse lienee kuitenkin nettovarallisuudesta, ei silloin ole merkitystä on asuntolainat maksettu pois vai ei.Suomi uppoaa Bermudan kolmioon. Petri Roininen.Kun lopetin Roinisen haastattelun katsomista, kaksikko keskusteli kansalaisten varallisuudesta Ruotsissa ja Suomessa vertailtuna. Noissa Suomi-Ruotsi vertailuissa minua häiritsee se että niissä ei ikinä huomioida varsin oleellista ja käsittääkseni suurinta selittävää tekijää joka Suomen ja Ruotsin välillä on. Nimittäin se että suomalaiset maksavat asuntolainansa pois, ruotsalaiset käytännössä eivät.
^ Kokoomusministerin oli pakko ampua oman puolueen kultapoika alas. Valtonen saa minulta puhtaat paperit. Vilen ei.
Purraa kritisoi muun muassa toimittaja ja tietokirjailija Pekka Mykkänen, joka sanoo palanneensa juuri Kiinasta, missä kyykkyvesat ovat hyvin yleisiä.
– Oli hupsua kotiin palatessa huomata, että Suomen erittäin vaikeasta valtiontalouden tilasta vastaava Riikka Purra on tehnyt vessakäytösohjeistuksesta EU-vaaliteeman ja maahanmuuttovihamielisyyden sekä rasismin käsikassaran, Mykkänen kirjoitti X:ssä.
– Päivä päivältä on yhä vaikeampi nähdä, että Purra olisi ottanut suurta harppausta siitä “riikasta”, joka 31-vuotiaana tutkijana kirjoitti niitä rasistisia tekstejä Scripta–Vieraskirja–Hommaforum-triangelin lumoissa ja (Jussi) Halla-ahon Afrikka- ja islam-rotuvihan kiihottamana, Mykkänen kritisoi.
Myös ekonomisti ja Helsingin kaupungin kaupunkitietopalveluiden päällikkö Heikki Pursiainen näpäytti Purraa X:ssä.
– Hyvä muistutus, että vesivessaa oppii käyttämään kuka tahansa, mutta muiden kunnioituksen ja sivistyneen käytöksen oppiminen on paljon vaikeampaa, Pursiainen kirjoitti.
^^^^^Ilman muuta kyse on Roinisen haastattelussa nettovarallisuudesta. Parissakymmenessä vuodessa Ruotsin kotitalouksien varallisuus on kasvanut paljon enemmän kuin Suomessa kiitos Suomalaiset sosialistit. Jos Suomen kotitalouksien varallisuus olisi kasvanut samassa suhteessa kuin Ruotsin, niillä olisi nyt 700 miljardia enemmän varallisuutta yhteenlaskettuna. Jos tämä varallisuus olisi sijoitettuna 5% tuotto-odotuksella vuosittainen tuotto tälle varallisuudelle olisi 35 miljardia josta pääomavero toisi valtiolle vuosittain kymmenisen miljardia lisää rahaa budjettiin. Suunnilleen tämänsuuruiselle alijäämälle mikä nyt on vuosittain.Pitää vielä jatkaa että jostain syystä ruotsalaiset tajuavat näitä asioita niin paljon paremmin kuin suomalaiset pököpäät niin oikealta kuin vasemmalta.
^^^^^Ilman muuta kyse on Roinisen haastattelussa nettovarallisuudesta.Pidän asiaa täysin mahdollisena ja en epäile. Mutta edelleenkin kaipaan asiaan lähteen, asia ei ole noin vain siksi että vakuutellaan asian olevan noin. Mainitsiko kaksikko asiasta youtube-videolla?
Tällainen aika tuore uutinen löytyi. Yllättävää oli, että suomalaiset ovatkin ruotsalaisia varakkaampia kun tarkastellaan mediaanivarallisuutta. Ruotsalaisten suurempi velkaisuus selittää tätä, etenkin kohonneitten korkojen aikana. Mutta isossa kuvassa ruotsalaiset ovat edelleen suomalaisia varakkaampia keskimääräisesti, ja miljonäärien määrässä. Suomessa sosialismi ei ole antanut suomalaisille mahdollisuutta vaurastua samalla tavalla, sosialistin mielestä on parempi että kaikilla menisi huonosti, kuin että joku pääsisi vaurastumaan tai jopa rikastumaan.^^^^^Ilman muuta kyse on Roinisen haastattelussa nettovarallisuudesta.Pidän asiaa täysin mahdollisena ja en epäile. Mutta edelleenkin kaipaan asiaan lähteen, asia ei ole noin vain siksi että vakuutellaan asian olevan noin. Mainitsiko kaksikko asiasta youtube-videolla?
Edelleen oletan että huomattavasti suurin ero Suomen ja Ruotsin taloudessa on siinä että me maksamme asuntolainamme, ruotsalaiset eivät. Jos mekin jättäisimme asuntolainamme maksamatta, yhteiskuntaan muodostuisi kaikenlaista toimeliaisuutta lisää, sisämarkkinoilla olisi vilkasta, työllisyys kasvaisi ja syntyisi yrityksiä joista osasta tulisi menestystarinoita. Kuten Ruotsissakin. Tämähän hieman muistuttaa verotuksen merkitystä yhteiskunnassamme: vasemmisto on halukas korottamaan veroja ja korvaukseksi jakamaan ihmisille ilmaisia julkisia palveluita. Ihmisillä ei ole paljoa rahaa ja vasemmiston mielestä ei tarvitsekaan olla sillä he saavat lähes kaiken tarvitsemansa ilmaiseksi ja vasemmisto on mielestään paras asiantuntija määrittämään sen mitä ihmiset tarvitsevat. Vasemmiston ajatus on sairas kuten myös se että aikuisen työkykyisen ihmisen tulee saada rahaa ilman omaa työpanostaan.
Edelleen Ruotsin tapaan jättää asuntolainansa maksamatta. Jyrki Katainen varotteli asiasta jo 10 vuotta sitten:
https://yle.fi/a/3-7659800
Kataisen uhkailut eivät ole toteutuneet, voidaanko siis todeta että Katainen oli väärässä ja myös meidän pitäisi elvyyttää talouttamme jättämällä asuntolainamme maksamatta?
-Hallitus määritteli sudet Venäjän tasoiseksi uhaksi Suomen turvallisuudelleNo mitä itse ajatelet Venäjän turvallisuudesta? Rajasulkukeskustelussa olet foorumilla kertonut että uhkaa on liioiteltu, kyse on vain parista polkupyöräilijästä.