Otsikoissa on näkynyt hallituspuolueita jakanut asia. Kyse on Ukrainan jälleenrakentamiseen liittyvästä tuesta. Persuministeri Ville Tavio ilmoitti Suomen jäävän liittouman ulkopuolelle ja ymmärtääkseni siksi että hankkeessa on tarkoitus edistää sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen asiaa Ukrainassa.
Petteri Orpo ei diggaillut Tavion ulostuloa ja ilmoittí jotakin tyyliin että taas on vaikeata tehdä yhteistyötä Persujen kanssa. Lisäksi oppositio hyökkäsi kuin haaskalinnut Tavion kimppuun.
Lienen yksinkertainen kun kerron että en ymmärrä miksi tällaisellakin kysymyksellä aletaan tekemään identiteettipoitiikkaa? Onko liittoumalla ajatuksena että jälleenrakennusvaiheessa Ukrainan seksuaalienemmistöt eivät tarvitse tukea? Vain tiettyjä identiteettejä tuetaan ja toisia ei eikä asialla ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka paljon kukin on joutunut sodasta kärsimään?
Se että poliittinen vasemmistomme on sekaisin kuin seinäkello ja heidän ideansa ainoastaan kasvattavat polarisaatiota ja niistä on pelkkää haittaa, ei ole minulle mikään yllätys. Olen kertonut asian tässäkin ketjussa useasti ja jokunen ketjun vasemmistokirjoittaja on ainostaan onnistunut vahvistamaan tätä näkemystä. Mutta tuohon Petteri Orpon kommenttiin olen erittäin pettynyt. Onko tuonkaltainen ilmaus syy sille miksi vasemmisto kutsuu Kokoomusta "sivistyspuolueeksi"?