Olen hupakkona tietoisesti pyrkinyt omaksumaan asenteeseeni sen, ettei minun tarvitse ottaa mitään suorituspaineita siitä, seisooko vastapäätä hemmoteltavalla turskalla vai ei. Tai saati varsinkaan kehittää mitään ammatillista omanarvontuntoa mihinkään seisokkeihin ja laukeamisten onnistuvuuteen nähden. Suosittelen tällaisen asenteen omaksumista muillekin alan neitosille kollegoilleni, jos muutoin kärsisi psyykkisesti nahoissaan.
Jokainen on yksilö. Vastaanotollani olen huomannut, ettei tapaaminen ole joidenkin mielestä tuntunut juuri lainkaan epämieluisalta, jos verenkierto ei ole toisella toiminut tai laukeaminen olisi viivästynyt sovittuun tapaamisen aikaraamiin nähden.
Joillekin sillä taas on näyttänyt olevan merkitystä. Mutta en silti ole sellaisistakaan ylimääräistä huolta kantanut. Jos en saa jotakuta laukeamaan oppikirjan mukaan, en mene nyyhkimään hirttoköyden tai jyrän alle. En katso sen välttämättä olevan kiinni omista ammatillisista taidoistani, koska syy-yhteys voi löytyä vastapuolen somaattisista tekijöistä, joille minä en kerta kaikkiaan voi mitään. Voin yrittää parhaani toisen osapuolen hyväksi, siinä kaikki. Toiset voivat aina halutessaan tehdä oman tulkintansa, kenen vastuulla ja syytä mikäkin milloinkin on, enkä siitä onneksi pahastu.
Parasta mitä voisin sanoa jonkinlaisten alapääongelmien kanssa painiville, on se, että silloin varsinkaan ei kannata hätiköidä ja luoda kiireellistä hetkeä, varsinkin jos seisokki ja laukeaminen on jollekulle henki ja elämä. Kannattaa silloin pohtia, voisiko kiireettömämpi toimintaympäristö tuoda vähemmän stressiä ja enemmän iloa onnistumiskokemuksineen, koska parastahan minä pohjimmiltaan kaikille toivon.
Ja rehellisesti sanoen en voi ehkä ikinä tietää varmaksi sitäkään, onko vastapuoli juuri ennen yhteistä h-hetkeä käyttänyt jumalallista elintään oman käden kautta tumputtamalla, mikä voi osaltaan selittää erektioon ja laukeamiseen liittyviä haasteita joillakin. Kannattaa pitää mielessä, miten tuollaisetkin yksityiskohdat saattavat vaikuttaa kokonaisuuteen, jos siitä on jotakin hyötyä jollekulle.