Pituuden ja painon ilmoittaminen ei ole välttämättömyys. On asiakkaita, jotka haluaa sen tietää, mutta kaikkia ei tarvitse miellyttää. On myös palveluntarjoajia, jotka haluaa pitää nämä tietonsa ajan tasalla, ja se on ihan ok. Mutta jos paine tulee asiakaskunnasta päin, ja se tuntuu ikävältä, niin ketään en siihen kannusta. On valtavasti asiakkaita, joille nämä asiat eivät ole ensiarvoisen tärkeitä. Mulla ei edes ole vaakaa, huomaan sitten vaatteista ja peilikuvasta, kun on aika käyttää eri vaatekokoja. Se riittää mulle.
Tällä alalla tyttöjä stigmataan ulkonäöstä ja ruumiin rakenteesta ja koostumuksesta niin paljon, etten yksinkertaisesti halua olla osa sitä kulttuuria. Se voi aiheuttaa monille, varsinkin kokemattomille ja uusille paljonkin turhaa stressiä ja painetta. Sen energian voisi käyttää niihin asiakkaisiin, joita oikeasti tapaa. Kyllä mullakin on ollut paljon ulkonäköpaineita jossain kohtaa uraa, mutta ei oikeastaan enää. On ollut ihana huomata, miten tietyt asiakkaat tulee uudestaan ja uudestaan fyysisestä olemuksesta huolimatta. Harvalla se pysyy vuodesta toiseen samanlaisena. Enkä puhu tässä pelkästä lihomisesta.
Asiakkaalla on toki oikeus toivoa asioita, mutta sellaisten tyttöjen morkkaaminen, jotka eivät istu omaan toive-kategoriaan, on vaan tosi turhaa ja kurjistaa alaa. Myös palveluntarjoaja voi oikein hyvällä omatunnolla olla sitä mitä on, ja keskittyä niiden asioiden tarjoamiseen, joita haluaa tarjota. Joillekin se voi tosiaan olla tosi tärkeä asia, että kroppa on tietynlainen, ja toiselle taas toista.
Siinä olen samaa mieltä, että suoranainen valehtelu ei koskaan kannata. Mutta "sporttinen" ja "hyvässä kunnossa" voi tarkoittaa palveluntarjoajalle ihan muuta kuin asiakkaalle. Mulle esim. merkitsee eniten se, mihin kehoaan voi käyttää. Tällöin jos tosiaan se ulkonäkö on tosi tärkeä kriteeri, niin sanavalintojaan kannattaa mahdollisesti kuvailla vähän tarkemmin. Mietin sitä, minkälaisia asioita hakevia asiakkaita toivon omaan asiakaskuntaani. Omalla kohdallani vaikkapa toivon, että asiakkaalle tärkeimpiä juttuja on asiakkaan mahdollisuus heittäytyä, ja nauttii mun aidosta heittäytymisestä.
Mä koen utelut mun painosta ja rasvaprosentista tosi kiusallisina, joten en oikein siksikään lähde niihin mukaan. En siksi, että häpeäisin kehoani tai olisin siitä epävarma (mikä sekin on ok, eikä todellakaan mikään harvinainen ilmiö, kun katsoo miten vaikkapa meistä usein puhutaan). Koen vain ulkonäköpainotteisen keskustelukulttuurin vastenmielisenä, koska musta elämässä, ja ennen kaikkea seksissä on miljardi muutakin, mielenkiintoisempaa asiaa. Eli sinänsä taidan olla samaa mieltä siinä, että "turhia yhteydenottoja" voi tosiaan karsia
Plus, tässä työssä jos missä on oppinut sen, että riippumatta ihmisen ulkonäöstä kaikissa ihmisissä on vielä ulkonäköä syvempää kauneutta, ja joskus ennen kaikkea karismaa.
Lyhyesti: Yhtä ainoaa totuutta ei ole.