Mulla on näitä jouluperinteitä ja on jo käynnistyneet tämän vuoden osalta. Oon kysynyt lapsiltani mitä haluavat joukulahjaksi ja ostan sen. Jos kyseessä on joku nettiostos ulkomailta, laitan tarvittavan summan tililleen. Koitan myös tiedustella tulevatko käymään ja jos niin milloin. Jos tulevat aattona tai viimeistään joulupäivänä, hankin kuusen ja käyn varastosta erilaista koristeiksi kutsuttua rihkamaa. Jos eivät niin koristeiksi riittää muutama kynttiläsarja ikkunoihin.
Evääksi hankin kinkun, valmislaatikoita, kalaa, suklaata, olutta, limsaa, jädeä ja jotakin tällaista. Joulupyhinä saunon, käyn moikkaamassa vanhempiani vieden joitakin lahjoja myös, katselen leffoja ja luen kirjoja sekä ulkoilen. Joka joulu katson elokuvan Ihmeellinen on elämä, kenties omista tallenteistani tai ehkä telkkarista, tulee muistaakseni Tapaninpäivänä. Aattoillan joulukirkossa aion aina käydä, kävin viimeksi vissiin noin viisi vuotta sitten ja enköhän aio käydä tänäkin vuonna. Lasten kanssa pelaamme lautapelejä ja herkutellaan.
No sitten osallistun joulukeräykseen jonka kesäyksen tuotoilla ostetaan lahjoja ja jouluruokaa vähävaraisille paikallisperheille. Joskus oon ollut mukana tekemässä noita ostoksia ja jopa paketoinut heidän lahjojaan. Foorumilla on yksi hlö jonka kanssa vaihdetaan hyvää joulua -tekstari, tämä on ollut vissiin jo viitenä viimeisenä jouluna joten alkaa kuulua perinteisiin. Ja sitten sopivina hetkinä saavun foorumille pelaamaan sanapeliä ja katson myös onko tissiketjuun tullut uusia kuvia.
Ohoh piti kertoa vain valmistelut mutta vedin koko setin.