Aloin lukemaan tai siis kuuntelemaan Jonas Jonassonin Murhaaja-Anders ja hänen ystävänsä.👍
Uutiset:
Mitäköhän seuraavaksi? Olisikohan sitten vuorossa Henri Charrièren kirja Vanki Nimeltä Papillon jonka löysin kirpputorilta vähän aikaa sitten.Mullakin on tuo kirja. Kuten myös jatko-osa "Banco! Kaikki pelissä". Takavuosina olen lukenut nuo useampaankin kertaan, voisi olla taas aika lukea uudelleen.
Hemingwayn Kuolema iltapäivällä. Pohjatietoni härkätaisteluista rajoittuivat Aku Ankoissa ja lasten piirretyissä päivettyneiden raavaiden miesten käsissä vilahdelleisiin punaisiin kankaisiin, joten kirjan runsas auliisti lopun sanastossa aukiselitetty termistö eksoottisine miekkoineen ja härkätaistelumuuveineen viehättää ja tempaa ihan uuteen maailmaan! Mainioita nippelitietojakin kertyy kuin siimaa, juuri äsken opin että härän kivekset, criadillas, ovat kuulemma erittäin herkullista syötävääStadissa vuosi kaks sitten asioidesssani Vaasankadulla eräässä kivijalka puodis random asiakas kertoi ääneen härän kivekset olevan kovaa valuuttaa alamaailman piireissä kauppatavarana. En tilais edes Michelin tähden ravintolassa! Yök,
Marlowe on kyllä loistava hahmo. Olen kuunnellut Syvän Unen äänikirjana. Löysin kirpputorilta yhden Chandlerin kirjan mutta en vielä ostanut sitä. Ensi kerralla sitten.Oletko dekkarien ystävä? Minä aloitin juuri Seppo Jokisen kirjaa Koskinen ja siimamies. Toisaalta siksi kun en keksinyt muutakaan ja siksi että en ole lukenut Jokiselta vielä mitään ja hän on maineeltaan ihan ykkösrivin dekkarikirjailijoita Suomessa.
Nyt on Papillon loppusuoralla. Mitähän seuraavaksi?