Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Liikuntarajoitteisille/vammaisille seksi palveluita?  (Luettu 12072 kertaa)

Poissa PapaBuljo

  • Jr. Member
  • Viestejä: 90
  • * Kelpo kaveri
Vs: Liikuntarajoitteisille/vammaisille seksi palveluita?
« Vastaus #20 : Lokakuu 05, 2024, 14:20:10 »
Tämä on aihe mitä ollaan töissäkin pohdittu, itse näin hoitoalan ammattilaisena ja aktiivisena työelämän kourissa olevana, pitää pohtia monia asioita.
Ehkä suurin pohdinta on esimerkiksi se, että vääristyisikö asiakkaan näkökanta niin että se kohdistuisi myös omaan henkilökuntaa jos asiakas ostaisi palvelua, joskus kun rajat ovat hieman häilyviä 🤔
Ei meilläkään siis ole kuin ihan "kourallinen" kenen kohdalla asiaa mietitty. Sekä sekin että koska tarvitsevat avustusta, onnistuisikohan kotikäynti tällaisessa kodinomaisessa paikassa, jossa kumminkin rauhan saa koska ovet lukossa, mutta toisiko se pt:lle ahdistusta 🤔 eikä myöskään varmasti seksi onnistuisi kaikkien kanssa, mutta ihan varmasti koskettelu yms. Olisi asia mitä hekin haluaisivat kokea, ainakaan omien sanojensa mukaan eivät ole koskaan kokeneet mutta haluaisivat kokea 🤔
Aiheena itse koen että seksi kuuluu kaikille ja itse haluaisin auttaa, mutta on harmaita alueita mistä ei voi tietää onko ne ok, voinko pyytää edunvalvojalta asiakkaan puolesta lisää rahaa että hän voisi ostaa vaikkapa vemputuksen tms, koska kaikesta pitäisi olla näyttää kuitit, eikä vielä tähän päivään mennessä ole kukaan kuittia tehnyt tai asiasta maininnut. Olisi mukava tietää laki poliittinen näkökanta tähänkin asiaan 🤔
Eikä nyt puhuta mistään täysin.. "tiedottomista" ihmisistä, vaan sellaisista joilla on hyvin lievää kehityksellistä sekä liikunnallista vammaa.
Lehtiä ja videoita yms kyllä ostellaan heille ja niissä avustetaan sekä liikkeissä käymisissä, mutta näitäkin asioita on tullut, pohdittua 🤔
Mikäli tästä tekstistä nyt mitään selkokielistä edes tuli 😅

Hyvää pohdintaa kyllä, ymmärrän mitä ajat takaa. Se on totta et jos sen ns "vemputuksen" tekis joku vakkarihenkilökunnasta, ni sillon se just saattaisi tuoda mielikuvan että se olis aina saatavilla, mikä ei tietty pidä paikkansa. Eli sinänsä joku ulkopuolinen olis parempi.
Mut siis meinaatko et ovi olis lukossa siihen huoneeseen niin ettei sisäpuolelta saa avattua? (Kun viittasit et pt:llä saattais tulla ahdistusta?)

Itse pystyn kyl kirjoittamaan kuitin hieronnasta. Ja tiedän kyllä useamman full service kollegan joka myös tekee kuitteja, mut heidän asiakasvalintaan en osaa ottaa kantaa.

Sisäpuolelta tottakai saa avattua, siis, kuten kodissa on perus lukot, niin samoin on n. 99% palveluasumisen asumisessa
Ja kuten sanoin, on vain ollut ihan, pohdinnassa ja jaoin ihan näitä pohdintoja suuremman yleisön kanssa, ihan vain vaikka jos kukaan ei ole aikaisemmin tällaista ääneen pohtinut 😄
Siinä myöskin tulee se että jos oma henkilökunta "vemppaisi" asiakkaan, on se väärin monella tapaa, vaikka kyllähän niitä romansseja syntyy (kuulemma) asiakkaiden ja hoitajien välillä, ainakin mitä lehdistä lukee ja kuulee taukohuoneessa 🤔