Ongelma tuntuu olevankin siinä, että termistö ja ylipäätään transsukupuolisuuden ymmärtäminen ei ole hallussa syistä X, joita keksin monta, mutta turha niitä on tässä alkaa luettelemaan.
Sen verran kuitenkin korjaan väärinkäsityksiänne, että kun puhutaan transnaisesta, kuten tässä langassa, kyseessä on nainen, ei mies tai "ex-mies", vaikka ulkokuori sellaista vihjaisikin. Toisekseen sukupuolta ei vaihdeta, vaan se korjataan.
Transnainen on syntynyt miehen kehoon, ja tällöin tämä nainen tuntee olevansa vääränlaisessa kehossa, koska se ei vastaa hänen kokemusta sukupuolestaan, joten se korjataan. Hän ei siis ollut alunperinkään mies, joka yhtäkkiä päätti, että hei, vaihdanpa sukupuoleni naiseen. Jos joku mies näin tekisi, hän todennäköisesti kokisi olevansa väärässä kehossa, koska ei ole nainen, vaan mies (joka ikävöi penistään).
Kyse ei ole missään vaiheessa ollut yllämainitusta, eli siitä miten transsukupuolisuus ymmärretään tai ei ymmärretä. Kyse on siitä, että monet miehet kokevat, että transnainen on eriasia kuin biologinen nainen ja ei halua esim maksaa seksistä transnaisen kanssa tai ehkä haluaakin, mutta ainakin haluaa tietää siitä ennen kuin tekee päätöksen
Palveluntarjoajalla on vastuu tuoda esille kaikki mahdollinen mikä saattaa vaikuttaa ostopäätökseen.
Sori jos menee ot:ksi, mutta tää on aika hiton kova vaatimus. Pitäisi olla melkoinen selvännäkijä, että voisi luetella kaiken, mikä voi vaikuttaa ostopäätökseen.
Mun mielestä Courtesanin kysymys tuolla aiemmin, että pitääkö pillun kanssa syntyneiden mainita mahdollisista lapsistaan on esimerkiksi osuva. Pitääkö? Entä jos on tehty sektio, pitääkö sitten? Entä jos on joku muu leikkaus tehty joskus, pitääkö niistä kertoa? Pitääkö kertoa, jos on joskus painanut 15kg enemmän kuin nyt, onhan se jättänyt jälkiä, joita voi löytää? Tai että lapsena kaatui monta kertaa fillarilla asfalttiin ja polvi ei kelpaa kansainvälisiin missikisoihin? Mä käytän muuten silmälaseja, enkä näe kunnolla ilman niitä, oon unohtanut mainita ilmossa, pitänee korjata asia.
Mä ymmärrän kyllä, että tää asia ei ole mustavalkoinen, mutta vaatimus "kaiken kertomisesta" on myös ihan absurdi, ja varmaan kannattaa aina miettiä myös, miten ehdottomaan avoimuuteen ja oman henkilöhistorian julkituontiin olisi valmis, ennen kuin edellyttää sitä muilta.
Mun mielestä myös Enginn tuossa hyvin avasi keskustelun mahdottomuutta, kun keskustellaan päällekäin ihan eri asioista. Yksi ei tahdo hikistä ja parransänkistä sihteeriä (kukaan ei yllätynyt, eikä tarvitse haluta) ja toinen puhuu tilanteesta, jossa kukaan ulkopuolinen ei voi näkö/kuulo/tuntoaistilla erottaa cissiä ts:stä.
Tässä mennään nyt taas ojasta allikkoon. Aivan epäolennaisuuksia ja asioiden vertaaminen tuntuu ihan retardilta. Ei kai kukaan ole pyytänyt tuomaan itsestään yksityisyyden rikkovia asioita julki. Post op kertominenko on yksityisyyden rikkoja? Jos post op nainen ei sitä itse ilmoita, niin ei ole myöskään mitään takeita, että kertoisi kysyttäessä. Jos olisi normi bisneksestä kyse, oltaisiin helposti lähellä kaupan purkua. Tämä on vähä ku haluaisin ostaa iphone 10, ja joku myy minulle fake iphone10 iphone10 kuorilla. "eihän sitä kuitenkaan huomaa" Ok eli sitten se on ok.
^ En ihan koko ketjua ja joka ainoaa postausta lukenut, mut sieltä täältä, ja mun on nyt vaan pakko tulla tähän kommaamaan, kuinka ihailen courtesan sun positiivista, iloista ja rakentavaa tapaa keskustella ja kommentoida. En olisi ikimaailmassa pystynyt samaan, vaan olisin vetänyt ihan järkyttävät kilarit useassakin kohtaa.
Oot selkeesti voimanainen!
Jäi kyllä positiivisuus uupumaan. Mielestäni lähinnä turskia kohtaan epäkunnioittava käytös ja joitakin erimieltä olevia turskia ja hupakkoja kohtaan alaarvoista kommentointia.
Tämä keskustelu on nyt kiertänyt kahdeksan sivua kehää.
Turskat toivovat, että tytöt ilmoittavat.
Jotkut tytöt ilmoittavat, toiset eivät.
Turskat vaativat, että tytöt ilmoittavat.
Tytöt eivät ilmoita.
Turskista tuntuu, että heillä on oikeus saada tietää.
Tytöt ovat erimieltä.
Turska tuskastuu ja menee nettiin, aloittaa ketjun aiheesta hartaasti toivoen, että kaikki tytöt alalla muuttaisivat mielensä ja tulisivat kaapista ulos.
Aihetta luetaan 4000 kertaa.
Lähiöhuora sanoo, että se on mies.
Suvakkihuora sanoo, että se on nainen.
Turskalle selviää, että he ovat ehkä panneet ja maksaneet post-op tytölle.
Turska masentuu ja runkkaa.
Perustetaan vertaistukiryhmä: Turskaparat ry
Joku lohduttaa.
Käydään 'Mutta kun kromosomi'-keskustelu!
Kukaan ei sittenkään tiedä kromosomejaan.
Nyt kaikki ovat todella hämmentyneitä.
Turskat toivovat, että tytöt ilmoittavat.
Jotkut tytöt ilmoittavat, toiset eivät.
Turskat vaativat, että tytöt ilmoittavat.
Tytöt eivät ilmoita.
Mielestäni sinun kirjoituksesi ovat lähtökohtaisesti hyvin röyhkeitä tai ainakin sen viban siitä saa.
Minä en tähän keskusteluun alunperin viestiä laittaessani keskustellut kenenkään ilmoituksesta tai mistään yksittäisestä tapauksesta muutenkaan. kysyttiin, "pitääkö ilmoittaa" ja siihen vastattiin ja ihmiset avasivat omaa sanaista arkkuaan. nykytrendien villitykset ovat mielestäni lähtökohtaisesti aina yliampuvia.
Sukupuolen korjaus on varmasti joissakin tapauksissa hieno asia. Silti mielestäni se olisi reilua hupakon ilmoittaa että btw olen post op. jos ei ilmoituksessa niin jossain vaiheessa.
Ehkä ei pitäisi verrata sukupuolitautiin, mutta ilmeisesti täällä on ok muista kirjoitella alasävyyn niin laitetaan nyt sitten itsekin, "eihän sitä huomaa kuitenkaan" Niinpä. Varmasti kiva jälkeenpäin huomata saaneensa pöpö. Esim. kun asia tulee julki tälläisen paskamyrsky keskustelun jälkeen.
Mutta nykyäänhän kaikkien ns. erilaisten mielipiteet ja murheet menevät valtaväestön yli ja kaikkien pitää vain oppia ymmärtämään jotain mikä ei vastaa omia ajatusmaailmoja. on kaiken maailman LGBTHGEASAFDS ryhmittymät.
CIS. on muuten ainakin omaan korvaan suht epämieluisa termi. EN pidä siitä yhtään. Mutta ilmeisesti tästä ei ole minulla sananvaltaa. Koska olen vain väärässä ja en ymmärrä. Se on se kun toisilla vaan on paremmat mielipiteet.
Loppukaneettina. jos haluaisin tavata transnaisen, todennäköisesti tapaisin pre op, vaikka minkäänlaista penishimoa en koekkaan. Jos haluan naisen tapaan mieluiten biologisen naisen. Olenko joskus käynyt post op luona, epäilen vahvasti. Tulenko joskus tietoisesti käymään post op luona. sitä ei luojakaan tiedä.
edit. Joskus courtesanin ilmoitustakin pälyillyt. Periaatteessa filtteri kuvat onkin ihan kivannäköstä. Mutta kun olen ilmoitusta joskus katsonut, niin kyllä se asia, että on ollut mies vie asian jotenkin sille uralle, että ei kiitos.
Ja meitäkin on tietysti moneen junaan, joillekin kaikenlainen trans on total no. Itsellä melkeenpä näkisin pre op todennäköisemmin kiinnostavana tai kiihottavana kuin post op. Toisaalta miehet ja transvestiitit ovat yhtälailla total no. Ja kerran on yrittänyt "hupakko" narrata eli siis mies käytännössä peruukin ja naisiinpukeutuneena saada fyffeä esiintyensä naisena. Noh skippi kuitenkin, eikä tarvinnut mihinkään ovelle asti mennä. Näkisin että post op ilmoittamatta jättäminen menisi samaan kastiin.
En ole varmasti näkemyksen kanssa yksin. Ja tähän on nyt turha lähteä vetämään mitään yllämainittuja Sama juttu kuin pitäis ilmoittaa raskaudesta. tms paskaa.
Hyvät viikonloput tasapuolisesti kaikille sukupuolesta tai identiteetistä riippumatta!