Ei ole muuten forkalla näkynyt sellaisia keskusteluketjuja kuin KENELLÄ HUPAKOLLA KUUMIMMAT KROMOSOMIT tai LISÄÄ KUVA KROMOSOMEISTASI
Kas kun eihän niitä näe...
antero pee
antero pee
Uutiset:
Ei ole muuten forkalla näkynyt sellaisia keskusteluketjuja kuin KENELLÄ HUPAKOLLA KUUMIMMAT KROMOSOMIT tai LISÄÄ KUVA KROMOSOMEISTASI
antero pee
En ole maininnut kenelläkään hupsulle, että olen post-op: Entinen OP-pankin toimitusjohtaja.
Musta on käsittämätöntä maailman ollessa vaarallinen marginaaliin kuuluvalle, ja sen sijaan, että me koitettaisiin tehdä siitä vähemmän vaarallinen yhdessä kaikille, me vastuutetaankin ne marginaaliin kuuluvat. Ei niitä, joiden takia mahdollinen uhka on olemassa. Ja se uhka pysyy olemassa olevana niin kauan, kuin me hyväksytään ääneen tai äänettömästi kulttuuri, jossa me asetetaan ihmisiä eri arvoiseen asemaan.
Täällä on niin paljon kommentteja, jotka todellakin heikentävät asenneilmapiiriä transihmisten ihmisoikeuksia kohtaan. Tämä ON ihmisoikeusasia. Jos et halua olla luomassa ja ylläpitämässä turvallisuusuhkia transihmisiä ja varsinkaan trans(taustaisia)seksityöntekijöitä kohtaan, suosittelen lämpimästi pohdiskelemaan omaa asennemaailmaa.
Yksi erittäin kiehtova teema, johon tämä keskustelu olennaisesti kytkeytyy on se, että millä perustein seksityö määritellään. Mitä se on, ja kenelle se sopii? Nimittäin, niin kauan kuin käsityksemme seksuaalisuudesta yleensäkin filtteröityvät kapean suppilon läpi, myös keskustelu pysyy kapeana. Ymmärrys pysyy kapeana, ja sietokyky eritoten. Tämä on pitkä selostus, mutta siinä on punainen lanka. Kaikkien suppiloon se ei tässä ajassa mahdu, ja se on ok.
Seksiä on todella monenlaista. Yhdyntäkeskeisyys on vähintäänkin tämän ajan peräti tuote, ja se näkyy kaikkialla seksialalla. Omasta mielestäni näin ei tarvitsisi olla, vaan tilaa saa ja pitääkin sekä olla että raivata muullekin. En voi enkä halua pakottaa ketään laajentamaan ajatuksiaan seksuaalisuudesta ja seksistä, mutta yhtä lailla koen todella ahdistavaksi kaikki ympäristöt, joissa minua painostetaan kapeammille näkemyksille. Laajentamisella en tarkoita, että pitäisi hommata leluja kaappiin tai mennä ruoskittavaksi. Itseasiassa omalla kohdallani se on tarkoittanut eri toten yksinkertaisimpien seksin ilmentymien kohdalle pysähtymistä, ja niistä nauttimista. Niiden näkemistä uudessa valossa. Kehollisuuden uutta oivaltamista. Sitä, miten paljon erotiikkaa ja intohimoa voi kuulua tietoiseen kosketukseen ja niin edelleen.
Seksityö on sanan mukaisesti työtä, jossa on seksiä. Jos oma maailma seksuaalisuuden ja seksin kohdalla on todella yhdyntäkeskeistä, tai sitä dominoi jokin muu asia, tottakai se on osa myös omia kohtaamisia seksityön saralla. Niin asiakkaana kuin palveluntarjoajanakin. Jos minä koen seksin muutoin kuin yhdyntäkeskeisenä, se näkyy myös seksityössäni, näin siis omalla kohdallani. En siis sano, että siviili- ja maksullinen seksi olisivat sama asia tai samanlaista, mutta jollain tavalla se näkyy. Sisäisesti tai ulospäin, ehkä molempia. Mahdollisesti kommenteissani aiheen foorumeilla. Jos turvani rakentuisi vaikkapa yhdyntäkeskeisyyteen, saattaisin kokea muun uhkaavana tai ahdistavana. Tämä ei vielä millään tavalla määritä sitä, olenko soveltuva alalle vai en. Kuvani seksistä piirtyy odotuksiksi ja raameiksi, joiden sisällä haluan olla. Se on inhimillistä.
Haluankin olla tekemässä sellaista seksityötä, joka on ehkä jopa esimerkkinä sille, ettei kaikkien tarvitse määritellä seksiä ja seksuaalisuutta valtavirran raamien mukaan. Haluan tehdä seksityötä, jossa ihmisoikeudet ja seksuaalioikeudet oikeasti toteutuvat, eivät pelkästään kauniina puheina. Esimerkkinä, kaksi palveluntarjoajaa eivät halua ilmoittaa "mittojaan". Se on ok. Toiselle niistä kysyminen on ok, toiselle ei. Sekin on ok. Asiakkaalla on taas valta valita, millaista kulttuuria hän puolestaan kehittää. Mikä hänelle on oleellista seksin maailmassa? Kysyäkö vai ei? Sillä on kuitenkin merkitystä, haluaa sitä nähdä itse tai ei.
Sillä on paljon merkitystä, vaatiiko tässä ketjussa esitettyjä asioita. Sillä on valtavasti merkitystä, varsinkin isossa mittakaavassa. Mua surettaa, että niin moni ei näe tätä yhteyttä. Ja juuri silmien kiinni laittaminen, tai se, että kuvittelee niiden olevan auki kyseenalaistamatta itseään, pitää yllä kaikkea vihakulttuuria. Valtarakenteita muutetaan toimijuudella ja tekemällä päätöksiä. Myös hiljaa oleminen ja toimimattomuus on päätös. Aina kaikkeen tarttumiseen ei ole aikaa tai jaksamista. Ei voikaan olla. Mutta jos on kommentin verran, sen saman ajan voi käyttää puolustautumisen ja oman mielipiteen vahvistamisen sijaan sen kyseenalaistamiseen. Se jos mikä kasvattaa. Toisen näkökulman ymmärtäminen tekee empaattisemmaksi, auttaa vahvistamaan omia rajoja ja opettaa kunnioittamaan muiden rajoja. En siis sano, että olisin sen jälkeen kaikesta samaa mieltä tai hyväksyisin kaikkea, mutta on helpompi olla, kun tietää mistä toinen tulee.
Ja itse asiaan. Ei tietenkään tarvi kertoa. Tarviiko kertoa,jos joskus on tehty polvileikkaus? Entä jos on hammasimplantti? Ihan samanlaisia asioita: jtn viallista on korjattu.Jos palveluntarjoaja on sokea ja hänen molemmat jalkansa on amputoitu, niin pitääkö kertoa? No totta kai, aivan olennaista infoa kehosta ja kehollisuus liittyy seksiin.
Ja itse asiaan. Ei tietenkään tarvi kertoa. Tarviiko kertoa,jos joskus on tehty polvileikkaus? Entä jos on hammasimplantti? Ihan samanlaisia asioita: jtn viallista on korjattu.Jos palveluntarjoaja on sokea ja hänen molemmat jalkansa on amputoitu, niin pitääkö kertoa? No totta kai, aivan olennaista infoa kehosta ja kehollisuus liittyy seksiin.
En itse asiassa ostaisi seksipalvelua vammaiselta henkilöltä 1) koska ei ole seksuaalista kiinnostusta ja 2) se ei ole eettistä. Koska vammaisuuden aiheuttanut tragedia on johtanut seksipalvelujen myyntiin, syyllistyisin hädänalaisen ihmisen hyväksikäyttöön.
Vaginoplastioita on tehty yli 100 vuotta. Se on hyvin vanha leikkaus ja sitä on ollut aikaa kehitellä. Eräs transtaustainen ystäväni kävi hiljattain gynegologilla ja lääkäri tokaisi saatuaan proktoskoopin sisään, että 'jaa, sinultahan on poistettu kohtu.'Ja itse asiaan. Ei tietenkään tarvi kertoa. Tarviiko kertoa,jos joskus on tehty polvileikkaus? Entä jos on hammasimplantti? Ihan samanlaisia asioita: jtn viallista on korjattu.Jos palveluntarjoaja on sokea ja hänen molemmat jalkansa on amputoitu, niin pitääkö kertoa? No totta kai, aivan olennaista infoa kehosta ja kehollisuus liittyy seksiin.
En itse asiassa ostaisi seksipalvelua vammaiselta henkilöltä 1) koska ei ole seksuaalista kiinnostusta ja 2) se ei ole eettistä. Koska vammaisuuden aiheuttanut tragedia on johtanut seksipalvelujen myyntiin, syyllistyisin hädänalaisen ihmisen hyväksikäyttöön.
Ehkä olisi toisin, jos tiede pystyisi kasvattamaan ihmiselle uudet, terveet silmät ja jalat. Mutta tiede ei siihen pysty. Eikä tiede pysty valmistamaan uutta, tervettä vaginaa sellaisen onnettomuudessa menettäneelle naiselle (tai plastiikkakirurgiassa transhenkilölle).
Yksi syy, miksi en kannata trans-liikettä on, että objektiivisesti transhenkilöillå näyttää menevän leikkauksen jälkeen vielä huonommin kuin meni leikkausta ennen. Transhenkilöt kärsivät yleistä väestöä monin verroin todennäköisemmin psykiatrisista diagnooseista kuten masennus ja sosiaalisista ongelmista kuten työttömyys, sekä myös työskentelevät prostituoituina moninverroin useammin. Jostain luin että yli 10 prosenttia transhenkilöistä työskentelee prostituoituina.
Toimisinko moraalisesti, jos etuoikeutettuna valkoihoisena heteromiehenä ostaisin seksiä marginaalissa olevan, huono-osaisen ihmisryhmän jäseneltä?
En suinkaan. Tiedostan, että kapitalistisessa maassa on kyseenalaista, myyvätkö huono-osaiset ihmiset seksiä vapaaehtoisesti.
Niin, realistista on että transhenkilöihin suhtautuminen on yleisesti vielä siinä määrin kielteistä, että duuniin rekrytoidaan mieluiten joku muu henkilö kuin trans. Seksityötä tehdään, koska muuta tulonlähdettä ei ole. Tämä sitten on ainakin vasemmistonäkökulmasta sortoa ja hyväksikäyttöä.Vaginoplastioita on tehty yli 100 vuotta. Se on hyvin vanha leikkaus ja sitä on ollut aikaa kehitellä. Eräs transtaustainen ystäväni kävi hiljattain gynegologilla ja lääkäri tokaisi saatuaan proktoskoopin sisään, että 'jaa, sinultahan on poistettu kohtu.'Ja itse asiaan. Ei tietenkään tarvi kertoa. Tarviiko kertoa,jos joskus on tehty polvileikkaus? Entä jos on hammasimplantti? Ihan samanlaisia asioita: jtn viallista on korjattu.Jos palveluntarjoaja on sokea ja hänen molemmat jalkansa on amputoitu, niin pitääkö kertoa? No totta kai, aivan olennaista infoa kehosta ja kehollisuus liittyy seksiin.
Ehkä olisi toisin, jos tiede pystyisi kasvattamaan ihmiselle uudet, terveet silmät ja jalat. Mutta tiede ei siihen pysty. Eikä tiede pysty valmistamaan uutta, tervettä vaginaa sellaisen onnettomuudessa menettäneelle naiselle (tai plastiikkakirurgiassa transhenkilölle).
Esimerkiksi sinä, et tiedä oletko joskus ostanut transnaiselta seksiä, siis jos nyt ylipäätään olet koskaan ostanut seksiä.
Mulla oli kerran aikamoinen selittäminen, kun lääkäri oli oireitteni perusteella täysin vakuuttunut, että olen raskaana ja yritti saada minua raskaustestiin.Yksi syy, miksi en kannata trans-liikettä on, että objektiivisesti transhenkilöillå näyttää menevän leikkauksen jälkeen vielä huonommin kuin meni leikkausta ennen. Transhenkilöt kärsivät yleistä väestöä monin verroin todennäköisemmin psykiatrisista diagnooseista kuten masennus ja sosiaalisista ongelmista kuten työttömyys, sekä myös työskentelevät prostituoituina moninverroin useammin. Jostain luin että yli 10 prosenttia transhenkilöistä työskentelee prostituoituina.
Toimisinko moraalisesti, jos etuoikeutettuna valkoihoisena heteromiehenä ostaisin seksiä marginaalissa olevan, huono-osaisen ihmisryhmän jäseneltä?
En suinkaan. Tiedostan, että kapitalistisessa maassa on kyseenalaista, myyvätkö huono-osaiset ihmiset seksiä vapaaehtoisesti.
Jaa, eli et ostaisi transhenkilölta seksiä, koska he eivät saa muualta töitä. Nerokasta!
Tässä sinulle vielä lopuksi objektiivista dataa Tampereen yliopistollisesta sairaalasta.
Yksi syy, miksi en kannata trans-liikettä on, että objektiivisesti transhenkilöillå näyttää menevän leikkauksen jälkeen vielä huonommin kuin meni leikkausta ennen. Transhenkilöt kärsivät yleistä väestöä monin verroin todennäköisemmin psykiatrisista diagnooseista kuten masennus ja sosiaalisista ongelmista kuten työttömyys, sekä myös työskentelevät prostituoituina moninverroin useammin. Jostain luin että yli 10 prosenttia transhenkilöistä työskentelee prostituoituina.