Sini on kyllä sellainen kirjoittaja, jonka melkein joka viestin perään tekisi mieli antaa positiivista repua.
Aww, kiitti! ♥ Olisin antanut positiivista repua, mutta ei ole näköjään ehtinyt tulla sitä 10 edellisen jälkeen tässä välissä.
Kiitos. Tiedän sitten vältellä sinua.
Voih, huomaan, että loukkaannuit sanoistani, mutta sinä saat, totta kai, päättää olla tapaamatta minua, ja hyvä, kun nyt tiedät, millä nik(e)illä minä ilmoittelen.
Pahoittelen, että huomautukseni epäkunnioittavasta käytöksestä sihteeritapaamisella sai ikäviä tunteita aikaan. En halua ketään ikinä loukata, mutta en voi mitään sille, jos epäkohdista huomauttaminen tällaista joissakin aiheuttaa.
Jos omassa, muita hyväksikäyttävässä käytöksessä ei näe mitään vikaa, niin lienee syytä ihan pysähtyä reflektoimaan sitä enemmän ja vaikka asettua siihen palveluntarjoajan (minkä tahansa yrittäjän, millä tahansa alalla) asemaan ja miettiä, että miltä itsestä tuntuisi, kun olet myynyt tunnin tapaamisen asiakkaalle ja sen lopussa asiakas ihan tarkoituksenmukaisesti venyttää aikaa, mutta ei kuitenkaan maksa siitä lisää. Mitä muuta voisitkaan sinä aikana tehdä työtehtävistäsi: markkinointia, tarvikehankintoja, yhteydenottoihin vastaamista, uusien tapaamisten sopimista, verkostoitumista jne., eli asioita, joihin käytetty aika edistää myyntiä pitkällä sekä lyhyellä tähtäimellä ja aivan varmasti maksaa itsensä takaisin.
Mutta ei, kaikki tämä on pois, koska asiakas, jolle myit tunnin, roikkuu luonasi vielä vartin yli, etkä saa tätä menetettyä aikaa mitenkään korvattua, vaan se juuri katosi kuin tuhka tuuleen. Etkä edes itse päättänyt toimia niin, vaan ajauduit juuri vapaaehtoistyöntekijäksi tekemään hyväntekeväisyyttä vastoin omia suunnitelmiasi. Kaiken lisäksi tämä ei edes edistä sinun myyntiäsi vastaisuudessa, vaan mikäli sama asiakas tulisi uudelle käynnille, olettaisi tämä saavansa samanlaista "anteliasta huippupalvelua" jatkossakin. Miltä se sinusta palveluntarjoajana/yrittäjänä tuntuisi? Tuntisitko itsesi voittajaksi ja menestyväksi huippuasiakaspalvelijaksi? Vai kenties tyhmäksi, naiiviksi ja helposti höynäytettävissä olevaksi?
Onko nyt yhtään ymmärrettävämpää, miksi ajasta "neuvotteleminen" ilman asianmukaista korvausta ei ole ok, vaan tapaamisen ajan täyttyessä poistutaan ja palataan arkeen ilman turhia mankumisia ilmaisesta lisäajasta?