Muutama lääkkeissä ollut hupakko on tullut tavattua, asiaa kysyessä kertomus on että mielialaan ja lääkärin määräyksellä. Muutama pirinisti, merkit on niin selvät ettei tarvi kysellä. T-girl imppaa popperia, sitä ei edes peitellä.
Se mikä on valitettavan yleistä hupakoilla joilla ei ole edes päihderiippuvuutta (ainakaan pahaa) on siivouksen taso. Pari kertaa olen meinannut tarjota apua siivoukseen kun kämppä on ihan kauhea.
Pitäkää hutsut ne paikat siistinä.
En ole varma mitä tarkoitat siivouksen tasolla, mutta voin kertoa että kotona asiakkaita vastaanottavana horona, niin tuo on kyllä mielessä.
Tavallaan paikat pitää olla siisteinä, sekä järjestyksessä ihan koko ajan.
Noh, kellä ne himassa ihan koko ajan sitä olisi? Ei koskaan saa olla yhtään likaisia astioita, ei viikkaamattomia pyykkejä sohvalla, ei pölyä missään, ei roinaa hetkeäkään kertyny mihinkään, kaikki pitää olla ns. vimpan päälle mahdollisimman ojennuksessa koko ajan...
Mä oon sanonutkin että huoran työ on myös aika pitkälti siivoojan työtä.
Mä koen itseni aika siistiksi ja järjestystä arjessa luonnollisesti rakastavaksi ihmiseksi. Mutta mullekin tuottaa välillä luokkaa nyt...kolmea työtä tekevänä haasteita aina pitää kaikki vimpan päälle edellä mainitussa kunnossa. Kun breikkiä horoilusta, niin ihan nautinto kun ei tartte jokaista astiaa olla tunkemassa heti pesukoneeseen ja pyykit kuivurista voi vaan jättää sohvalle vaikka päiväksi ja viikata sitten kun huvittaa. Ah, elämän pieniä lipsahduksia mitkä mä ainakin sallin itselleni ihan hyvillä mielin.
Mutta tuohan nyt ei sitten liittynyt aloitukseen mitenkään...
Mä uskallan väittää että huoran päihteiden käyttö ongelmat ei jää asiakkailta kovin kauaa huomaamatta (ja nyt puhun käytöstä, en kerta kokeiluista tai satunnaisista jutuista). Tää duuni on myös ehkä yllättävänkin fyysistä, eli jo se on sitten yksi seikka mihin päihteet ei oikein auta pitkällä juoksulla. Päihteidenkäyttö myös alkaa näkymään ennen pitkään ulkonäössä tavalla tai toisella.
Ammattimaisesti (ja nyt tarkoitan yrittäjiä) toimivien huorien ura ei voi olla pitkä jos on paha päihderiippuvuus, uskallan väittää näin.
Jos sitten ei toimita ihan niin ammattimaisesti, niin se voi olla pitkä, mutta asia alkaa tulemaan ilmi aika nopsaan vähän siellä sun täällä.
Mun asiakkaista aika monetkin on ihan supersäikkyjä pienimmillekin merkeille, että on jotain poikkeavaa. Ihan jo jokaista mustelmaa/naarmua saatetaan ns. säikähtää. Ja oikeastaan parempi se, kuin välinpitämättömyys. Mutta mä olen kokenut, että mun asiakaskunta ainakin pääosin tuntuu nimenomaa haluavan kaikinpuolin hyvinvoivan näköisen huoran. Ja siihen ei sitten päihteet sovi.
Sitten se, että sen lisäksi että huoraaminen ylipäätään on aika fyysistä hommaa, niin keikkailu nostaa sen sitten vielä ihan toiselle tasolle. Siinä joutuu miettiin sitten jo ihan muutamaa saunasidukkaakin/prosecco lasillista, että miten ne heikentää unenlaatua, kun joko päivät hyvin työntäyteiset tai sitten ollaan roudaamassa kamoja kuin mikäkin keikkaroudari ja istutaan auton ratissa pitkiä matkoja. Ja tätä kun tekee viikkoja putkeen, niin siinä omasta kunnosta huolehtiminen vielä korostuu. Mä elän turneiden aikana varmaan terveellisemmin kuin koskaan muulloin, koska se on tavallaan ihan välttämättömyys oman jaksamisen & hyvinvoinnin kannalta.
Ja vielä lopuksi sen minkä oon sanonut useesti, uskallan väittää että huoraaminen ei aja huumeiden käyttöön. Mä väittäisin että ne jotka aloittaneet huumeiden käytön huoraamisen jälkeen, niin olisivat sen todennäköisesti aloittaneet duunista riippumatta ennemmin tai myöhemmin. Ja ne jotka sitten huumeiden takia aloittaneet huoraamisen, niin se on aika loogista (toki valitettavaa). Se sama mikä tekee tästä duunista houkuttelevan asiallisille toimijoille, niin myös valitettavasti luo tästä potentiaalisen tulonlähteen henkilöille, jotka eivät pysty enää pitämään palkkaduunia. Eli täysi vapaus valita työajat vaikka lyhyelläkin suunnitelmallisuudella & kohtuullinen tulotaso. Mutta se ei ole silloin huoraaminen joka johtaa päihteiden käyttöön, vaan toisinpäin.