Koska maksan tapaamisesta, tottakai esitän toiveita. Eihän kukaan mene ravintolaankaan ja jätä tilausta sanomalla vain "yksi ruoka, kiitos".
Asun osalta esitän aina toiveita mutta usein myös sisällön osalta. Jos kyseessä on jokin roolileikki tai sessio-tyyppinen tapaaminen, esitän toiveet pääasiallisesta sisällöstä, vähän niin kuin raamitoiveet. Mutta en toki koskaan mitään tarkkaa käsikirjoitusta tai pieniin yksityiskohtiin meneviä toiveita.
Tutut vakkarit ovat sitten eri asia. Heistä on tullut vakkareita usein juuri siksi, että ajatukset ja mieltymykset käyvät yksiin ja homma toimii parhaiten omalla painollaan. Joskus he tietävät jopa paremmin kuin minä itse, mistä tykkään ja silloin on parempikin antaa heille vapaat kädet kaikkeein. Sillä tavalla on tullut löydettyä ihan uusiakin kivoja juttuja, joita ei olisi itse keksinyt kokeilla ja joista ei olisi tiennyt tykkäävänsä. Vähän niin kuin vakioparturi tai -hieroja - siinä on juuri se, ettei tarvitse selittää mitään. Käy vain paikalleen ja hyvä tulee tai vielä parempikin kuin olisi osannut itse ehdottaa.