Siis onko korkki auki? Nyt on torstai.
En tiedä..onko sulla korkki auki?
Uutiset:
^ Älä nyt hölmöjä kysele! Mutta siis ilmeisesti osui ja upposi. En edes tarkoittanut sinua
Hienoa on tunnustaa
Miten sanomasi liittyy siihen mihin minä vastasin?Odottakaas vain ku saadaa joku kok-ps-kd tms konservatiivihallitus, ni tässä maassa ei saa enää edes runkata laillisesti.Mitä järkeä tässä kommentissa on? Sitä samaa vihervasemmistopaskaa jolla trollataan keskustelu kun argumentteja ei ole.
Oikeistokonservatiivit, eli lähinnä persut ja kridet, eivät varmasti tee elettäkään sen eteen, että seksityön maine ja asema kohentuisivat. Vihervasemmistosta voidaan olla montaa mieltä, mutta kyllä ne positiivisimmat asenteet seksityötä kohtaan tulevat siltä sektorilta.
Miten sanomasi liittyy siihen mihin minä vastasin?
Minä puolestani kommentoin sitä mitä viestiin on kirjoitettu, ei mulla ole taitoja arvella mitä kirjoituksen lisäksi kirjoittaja mahdollisesti arvelee.Miten sanomasi liittyy siihen mihin minä vastasin?
Paroni spekuloi, että teoreettisen konservatiivihallituksen myötä ei saa enää edes runkata laillisesti. Tämä oli tietenkin liioittelua, mutta tarkoitus oli luultavasti alleviivata sitä, miten konservatiivit suhtautuvat mm. maksulliseen seksiin. Jos tajusin oikein, Paronin kommentti oli mielestäsi vihervasemmistopaskaa. Oma kommenttini liittyy sinun kommenttiisi siten, että olen eri mieltä.
Jollain tavalla ihan pienesti ymmärrän myös huolen veneen keikuttamisesta. Kun miettii millä vauhdilla maailmalla kavennetaan esimerkiksi naisten oikeuksia jne...ja kun miettii päätäntävaltaa Suomessakin niin tulee välillä mieleen että parempi olla hiljaa. Päätöksenteko on jotenkin tempovan oloista ja ailahtelevaa. Ideologiat jyllää ja jyrää mennen tullen edestakaisin. Kuinka suurella todennäköisyydellä täällä alkaisi olla painetta esimerkiksi Ruotsin tyyppiseen toimintaan..? 🤷🏻♀️Olenko pudonnut aivan kärryiltä jos en ole tietoinen että maailmalla naisten oikeudet kaventuu muuallakin kuin kehittyvissä maissa, vaikka Afganistanissa-
No ihan äkkiseltään mieleen tulee aborttioikeuksien tiukennukset jenkeissä ja eikö Puola kiristänyt myös pari vuotta sitten? Jotenkin muutenkin oma mutu on kovenevissa arvoissa mitä naisiin ja marginaaliryhmiin (seksuaalivähemmistöt jne) tulee.
Ja vaikka meillä hienosti aborttilakia uudistettiinkin niin ei kai sekään tarkoita ettei sitä voida viedä pois, tehdä joku poikkeuslaki. Ja vaikka hallituksessa on nyt liberaalia meininkiä niin eikö tuleva taantuma vähän indikoi taas konservatiivisempaa päätöksentekoa, ja hallitushan vaihtunee pian. Kuten joku mainitsikin, pian joku A-studion suuri seksinoston kriminalisointi -ilta ei ole ollenkaan kaukaa haettua. Ja miten taantuma, ellei peräti lama muuten vaikuttavat alaan?
Mutta sinänsä, olen iloinen että alaa tuodaan näkyviin näin tervehenkisten nuorten naisten toimesta. Maailma muuttuu vain muuttamalla sitä.
Muutoin minkään veneen keikuttamisesta syntyneet yleiset huoleni juontavat ihan vaan yleisestä luottamuksen puutteestani mihinkään järjestelmään.
Lähiaikoina olen huomannut, että enemmän ja enemmän seksityöntekijötä on alkanut esiintymään julkisuudessa omalla naamallaan, antamalla haastatteluja ja ottamalla kantaa alan vääryyksiin/ihmisten asenteeseen sitä kohtaan sosiaalisessa mediassa. Minkälaisia ajatuksia tämä teissä herättää, tullaanko tämän avulla pääsemään esim. tabu-statuksesta eroon vai polkeeko yhteiskunta tällaiset asioista puhujat vaan entistä pahemmin maanrakoon?
Seksin ostajan näkökulmasta olen ainakin itse ilahtunut siitä, että jos tällainen yleistyy vielä enemmänkin niin myös kasvojen osalta tietää mitä ostaa. Ei koskaan tietenkään ole vastaan tullut tilannetta että naama olisi ollut epämiellyttävä ja olisin sen takia kääntynyt ovelta, mutta kyllähän sitä ilman kasvokuvia tulee tehtyä vääränlaisia päätelmiä aina tavatessaan jonkun jota ennen ei ole tavannut.
Itse en usko siihen, että ”veneen keikuttaminen” eli seksityön tuominen julkisuuteen työntekijöiden toimesta ja alan ”ei prostitutiivisen” toiminnan normalisointi johtaisi lainsäädännön kiristymiseen. Ylipäätään länsimaissa - ei edes Ruotsissa, jossa ostaminen on kielletty - seksityön rajoittamisen ratio legis ei ole per se perseen myyminen, vaan ihmiskauppa / paritus ja alaan liittyvä muu ”oheisrikollisuus” ja harmaa talous.
Seksuaalipalvelujen ostamisen kriminalisoimiseen liittyy lukuisia tavoiteltavia ja hyväksyttäviä hyötyjä ja arvoja. Ostamisen kriminalisoinnin voidaan ensinnäkin ajatella edistävän sekä yleistä sosiaalista tasa-arvoa että myös sukupuolten välistä tasa-arvoa. Yleistä sosiaalista tasa-arvoa oston kriminalisointi edistäisi lähinnä silloin, jos kriminalisointi vaikuttaisi yleispreventiivisesti eli seksuaalipalvelujen ostamista yleisesti vähentävästi. Sukupuolten välistä tasa-arvoa oston kriminalisointi edistäisi, koska käytännössä suurin osa seksuaalipalvelujen ostajista on miehiä ja vastaavasti suurin osa prostituoiduista on naisia. Ostamisen kriminalisoimisella pyrittäisiin estämään prostituutiosta ja seksuaalipalvelujen ostamisesta aiheutuvaa vääristynyttä kuvaa seksuaalisuudesta
Itse en usko siihen, että ”veneen keikuttaminen” eli seksityön tuominen julkisuuteen työntekijöiden toimesta ja alan ”ei prostitutiivisen” toiminnan normalisointi johtaisi lainsäädännön kiristymiseen. Ylipäätään länsimaissa - ei edes Ruotsissa, jossa ostaminen on kielletty - seksityön rajoittamisen ratio legis ei ole per se perseen myyminen, vaan ihmiskauppa / paritus ja alaan liittyvä muu ”oheisrikollisuus” ja harmaa talous.
Tähän väliin lainaus Vanhasen hallituksen (kepu-sdp-rkp) esityksestä HE 221/2005, ensimmäinen kappale kohdasta ”Seksuaalipalvelujen ostamisen kriminalisoimisen tarve”:LainausSeksuaalipalvelujen ostamisen kriminalisoimiseen liittyy lukuisia tavoiteltavia ja hyväksyttäviä hyötyjä ja arvoja. Ostamisen kriminalisoinnin voidaan ensinnäkin ajatella edistävän sekä yleistä sosiaalista tasa-arvoa että myös sukupuolten välistä tasa-arvoa. Yleistä sosiaalista tasa-arvoa oston kriminalisointi edistäisi lähinnä silloin, jos kriminalisointi vaikuttaisi yleispreventiivisesti eli seksuaalipalvelujen ostamista yleisesti vähentävästi. Sukupuolten välistä tasa-arvoa oston kriminalisointi edistäisi, koska käytännössä suurin osa seksuaalipalvelujen ostajista on miehiä ja vastaavasti suurin osa prostituoiduista on naisia. Ostamisen kriminalisoimisella pyrittäisiin estämään prostituutiosta ja seksuaalipalvelujen ostamisesta aiheutuvaa vääristynyttä kuvaa seksuaalisuudesta
Tämä hallituksen esitys pyrki kriminalisoimaan kaiken seksin ostamisen ja ostamisen yrityksen.
^ Jos olisin Seiskan toimittaja, ostaisin hyvän teltan ja Trangian ja menisin tuohon osoitteeseen passiin.